ראש הממשלה מבין היטב את המופקרות בהצהרותיו של בן גביר נגד ביידן. ועדיין אין שום סימן שנתניהו מתכונן לעשות משהו בנידון. הכלל המפורסם שחשוד חף מפשע עד שאשמתו מוכחת חל גם על התביעות הנידונות בבית משפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחדל אחד של נתניהו איננו זקוק לדיון בבית משפט להוכחת אשמתו מכיוון שהוא מתחולל מעשית יום ביומו קבל עם ועדה מאז שהקים נתניהו את הממשלה הנוכחית.

דילמת רפיח במוקד: ישראל נעה בין המתיחות מול ביידן לזו מול קהיר
שיתוף פעולה מלא עם החמאס: כך נראה המטה המרכזי של אונר"א ברצועת עזה | תיעודים חדשים

נתניהו ייזכר לדיראון עולם כמי שביצע ביודעין את פשע צירופם לממשלתו של טיפוסים שלא רק שאין להם שום קשר וכישורים לתפקידים שנבחרו לבצע, הם גם מדברים, מצהירים ומתבטאים בנושאים שונים שאין להם שבריר של ידע והבנה בהם, גרמו וגורמים נזק אדיר למעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית, מערערים ומקעקעים את היחסים החשובים והחיוניים ביותר לישראל – היחסים עם ארצות הברית, עם הממשל ועם הבית הלבן.

כל טיס תקף רכב בעיירה נביטה בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

הדוגמה האחרונה והבוטה היא כמובן ההתבטאויות של השר איתמר בן גביר בראיון שנתן ל"וול סטריט ג’ורנל". התבטאויות שעלבו, לעגו ובזו לנשיא ג’ו ביידן, הנשיא הידידותי ביותר לישראל שכיהן אי פעם בבית הלבן. אין בפוליטיקה בישראל פוליטיקאי שמכיר ומתמצא בנבכי הממשל האמריקאי, מכיר ומבין את חשיבות היחסים עם הנשיא והבית הלבן יותר מבנימין נתניהו.

בתגובה לבורות, לטמטום ולנבזות שהוכיח בן גביר בפטפוט שלו נגד הנשיא ביידן, ראש הממשלה חייב היה לפטר אותו מיד ולהדיח אותו מהממשלה. נתניהו התייחס לעלבון הצורם והמאוס של בן גביר כלפי הנשיא ביידן ברמז־רמזים. הורגשה מצדו זהירות מיוחדת שלא להזכיר במפורש את שמו של בן גביר או, אלוהים ישמור, לגנות אותו.

הנורא הוא שנתניהו יודע היטב ומודע יותר מכל אדם אחר עד כמה נוכחותו של איתמר בן גביר בממשלתו, התנהגותו, הצהרותיו והתבטאויותיו גרמו וגורמות נזק אדיר למעמדה של ישראל בזירה העולמית.

נתניהו הוא איש העולם הגדול. יותר מראשי ממשלה קודמים של ישראל, הוא ביקר בתכיפות בבירות מרכזיות, נפגש ושוחח עם ראשי מדינות, האזין למה שהיה להם לומר ולהמליץ בנוגע למדיניותה של ישראל. עם ניסיון, ותק וידע כאלה במישור יחסי החוץ של ישראל, נתניהו מודע היטב להרכב המפוקפק של ממשלתו, ומבין היטב את המופקרות בהתנהגותו ובהצהרותיו של בן גביר.

ראש הממשלה יודע היטב מה חושבים בבית הלבן ואומרים על השר בן גביר. אין שום סימן לכך שנתניהו מתכונן לעשות משהו בנידון. חמור מזה. הוא מתנהג ומתנהל במוצהר ובמופגן כמי שנזהר ומקפיד בכבודם של בן גביר ושרים אחרים שעצם נוכחותם בממשלה ערערה, חיבלה ומשפילה את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.
זה חטאו של בנימין נתניהו.