בעוד הלחימה בדרום מתקדמת לעבר הכרעה בנוק־אאוט, בחזית הלבנונית צה"ל משיג בינתיים הובלה רק בנקודות. שני הצדדים, ישראל וחיזבאללה, בחרו לעת עתה שלא להגיע להכרעה בקרב הזה. חיזבאללה רשם הישג משמעותי בשבוע הראשון, כשהצליח לפנות את כל קו העימות מתושביו, ומאז הוא מצליח לתחזק את ההישג הזה, אבל משלם עליו מחיר שהולך ומאמיר.

בעיקר נשק פסיכולוגי: נסראללה חושש לשגר את הטילים המדויקים ויש לו סיבה טובה

כשהכדור נמצא בידי ישראל, התרחיש שמפחיד את נסראללה

שני נאומיו האחרונים של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שהיו מיליטנטיים במיוחד, שיקפו את המצוקה שהוא נמצא בה. נעדרו מהם הזחיחות והציניות שמאפיינות את הופעותיו. הוא הרבה לדבר על המחיר שגובה המלחמה מאנשיו ומתושבי דרום לבנון, ונשמע כמי שמייחל כבר לשמוע את הצלצול שיגאל אותו מהמשך הקרב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עד החודש האחרון הוא התבשם מיכולתו להחזיק את צפון ישראל ריק מתושבים במחיר שהיה נסבל מבחינתו, אבל הרחבת התקיפות של צה"ל והפגיעה המוצלחת באנשי מפתח בארגון חיזבאללה החלו להכאיב לו ושינו את המשוואה. בחודש שעבר חוסל גיסו של נסראללה, חאג' טאוויל, מפקד כוח רדואן ומי שיועד להחליף את מפקד מערך המבצעים של הארגון, אברהים עקיל. החודש חוסלה כל צמרת הכוחות המיוחדים של רדואן: עלי א־דבס, המכונה חיידר, מפקד פוג' הכוחות המיוחדים וחתנו של עקיל, חוסל בנבטייה יחד עם הקמ"ן וקצין המבצעים שלו.

נסראללה מרגיש שהאש מתחילה ללחך את שולי גלימתו. האנשים שחוסלו היו עתודת הפיקוד של חיזבאללה, דור ההמשך שיועד להחליף את המפקדים המזדקנים של הארגון. עד אוקטובר נחשב עקיל, מפקד מערך המבצעים, לאחד המפקדים המזהירים של חיזבאללה. הוא בן 65, שרד ניסיון חיסול של ישראל בשנת 2000 ונלחם נגדנו כבר יותר מ־30 שנה. 

אחרי ארבעה חודשי לחימה הוא נראה כמי שלא מצליח לספק את ההצלחות שהבטיח: חוליות הנ"ט שלו מתקשות לפגוע בצה"ל ונפגעות בעצמן, והרקטות שהוא משגר אינן מדויקות ונופלות בחלקן על אדמת לבנון. גם האיראנים לא מסתירים את אכזבתם מביצועי חיזבאללה עד כה. הם ציפו לביצועים מוצלחים ונועזים יותר, ואנחנו צריכים להניח שיהיו בזמן הקרוב ניסיונות של חיזבאללה להוכיח שהוא עדיין יודע להוציא מבצע מוצלח של חדירה לישראל או חטיפת חייל. 

הטור המלא יפורסם מחר במעריב