אם מכונת הרעל יורדת מהפסים והצווחות על נסיעת גנץ לוושינגטון מחרישות אוזניים, סימן שטוב שהוא נוסע. ולחדשות בהרחבה: בגדול, מדיניות נתניהו באשר לוושינגטון היא שאף אחד לא יסע לבית הלבן, לפני שהוא יסע לבית הלבן. כזכור, הוא אסר על שר הבטחון גלנט לצאת לפגישות בארה״ב. למה? כי הוא לא הוזמן.

הנסיעה ועונשה: המכה שהנחית נתניהו על גנץ לקראת נסיעתו לוושינגטון

רבותי, מדובר בארצות הברית. אין לנו תקומה בלעדיה. אין לנו שבוע לחימה בלעדיה. אנחנו מזמן תחת סנקציות כבדות של מועצת הבטחון בלעדיה. אבל האמריקאים לא סובלים את ביבי, אז שהמדינה תישרף. נתניהו לא הוזמן לבית הלבן עד רגע זה (הפגישה עם ביידן התקיימה לבסוף ״בשולי עצרת האו״ם בניו-יורק״). אז לא נוסעים. מדובר בהפקרות. באנשים שירדו מהפסים כבר מזמן. במנהיג לא כשיר שמקריב את האינטרסים האסטרטגיים החשובים ביותר של מדינתו על מזבח האגו האישי והטרללת הסביבתית שלו. טוב שגנץ לא משתף עם זה פעולה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

וחוץ מזה, אין מצב שגנץ לא ישמיע בארה״ב את המסרים של הקבינט. אין הבדלים משמעותיים בין המסרים שלו למסרים של נתניהו. המצב מול ארה״ב רגיש במיוחד ויש התדרדרות מהירה ביחסים. עכשיו הם מצניחים לנו על הראש אספקה לתוך הרצועה, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר של ירדן. ישראל? כאילו לא קיימת.

ראש ממשלה שפוי היה משגר לארה״ב בדחיפות את השליח הכי יעיל והכי מקובל על הממשל כדי לנסות לעצור את הסחף, להעביר את המסרים החשובים. אין לנו ראש ממשלה שפוי. או אחראי. או כשיר. כשהם הורו לשגריר הרצוג לא להכנס לפגישות של גנץ בוושינגטון, הבנתי סופית שהם ירדו מהפסים.

גנץ יעבור בדרכו חזרה גם בלונדון. מוקד תמיכה חשוב נוסף שנמצא בגלישה איטית לכיוון ההפוך. אבל הי, טלי גוטליב ודודי אמסלם לא מרוצים. יש לי רעיון לנתניהו: תפטר את גנץ. קדימה, תפטר אותו. עכשיו. מה הבעיה? יש לך 64 ידיים, אתה לא צריך אותו. אם הנסיעה הזו היא פגיעה במדינה, נראה אותך מפטר את גנץ. תזכורת: האיש הזה פיטר את גלנט רק בגלל ששיגר אזהרה אסטרטגית בנושא הבטחון הלאומי. אזהרה שהתממשה במלואה, ואף יותר מזה, כעבור כמה חודשים. מדינת ישראל נחטפה ע״י כת. זו האמת.