לבנימין נתניהו אבדו השרידים האחרונים של הבושה. אין לו דין ואין דיין. האיש שעשה קריירה מהטלת אחריות על מישהו אחר במשקל כבד, מנסה עכשיו לטנף את ועדת החקירה. זאת למרות שוועדת החקירה עשתה לו הנחת סלב ענקית. השתמשה במילים עדינות. לא הורתה על מסקנות אישיות נגדו.

בליכוד תוקפים לאחר דוח מירון: "מקורבו של לפיד היה בוועדת החקירה"
קונספציית הטלת האחריות למרחק של נתניהו מתה היום בייסורים | בן כספית

ובכל זאת, העקרב חייב לעקוץ. הנה קטע מתגובתו: "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח".

שימו לב למינוח: "ממשלת בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה". האיש הזה אמיתי? ועדת החקירה הוקמה נגד הממשלה שלו, אתם מבינים? אחר-כך, למה מתפלאים שהוא משוכנע שהוא הקורבן האמתי של טבח ה-7 באוקטובר. לא, מר נתניהו. ועדת החקירה לא הוקמה "נגדך".

מסקנות דו''ח ועדת החקירה לחקר אסון הר מירון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מסקנות דו''ח ועדת החקירה לחקר אסון הר מירון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

היא הוקמה כי קרה כאן אסון כבד, חסר תקדים. האסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה. הוא היה תוצאה של רשלנות רבתי, ריקבון מתמשך, שחיתות שלטונית בלתי נתפסת. אתה, שמעולם לא הקמת ועדת חקירה ממלכתית, כדי שלא תצטרך להיות אחראי על משהו, עוד מעז לבוא בטענות? וכהרגלך, גם לטנף אלוף בצה"ל.

את אלוף שלמה ינאי. מהבולטים והמוכשרים באלופי צה"ל לדורותיהם. שהצליח גם במגזר הפרטי (מנכ"ל טבע). אגב, הוא גם גיס של אלוף יעקב עמידרור, המקורב לנתניהו. בראש הוועדה עמדה נשיאת העליון המנוחה, מרים נאור. עם פטירתה הוחלפה בנשיאת המחוזי לשעבר השופטת דבורה ברלינר. נציג נוסף היה מרדכי קרליץ, איש המגזר הדתי. ועכשיו, גם הם מוכתמים. "ועדה פוליטית". העובדה שממשלת נתניהו עצמה לא הואילה להקים ועדת חקירה ממלכתית על האסון הזה, שקרה במשמרת שלה, מחרידה לכשעצמה. עכשיו הוא מטנף את אלה שכן הקימו. כאילו לא מוטלות לפנינו גופותיהם של 44 ישראלים חפים מפשע. האיש הזה חסר בושה. לא כשיר לכלום.