ניכר שלסינוואר חשוב לשדר שהוא לא צפוי, זו חלק מהאסטרטגיה שלו. הוא מנסה לייצר אצלנו את הרושם שהוא שינה את דעתו והקשיח את עמדותיו. כמובן שתנאיו לא הוטבו לאחרונה. נהפוכו. הוא עדיין מצוי בלב האדמה, מצבו הולך ונעשה גרוע יותר ולכן נשאלת השאלה כיצד הוא מרשה לעצמו במצב כזה להקשיח עמדות. הרי רק לפני חודש וחצי היה לו ויכוח מר עם הנייה שביקש להקשיח עמדות והמסר ששידר סינוואר זה שהוא צריך הפסקה של הלחימה, גם אם מדובר רק בהפסקה ולא בסיום המלחמה. אז מה קרה בין אז לעכשיו שגורם לו לשנות את דעתו? 

פרשת הסימים: תגובת נתניהו מעידה על אפקטיביות הקמפיין נגדו | לירז מרגלית
הזחיחות וקור הרוח נעלמו: כך נסראללה הפך לאדם במצוקה

התשובה פשוטה – הוא מנסה להטות בכולם. ולמען האמת הוא מצליח לא רע בכלל. זו לא הפעם הראשונה שסינוואר מנסה עלינו את תרגילי ההטעיה שלו. על פי דוח של בלומברג, לפני חמש שנים שרבט יחיא סינוואר, פתק על שידע שמתווכים מצרים ימסרו לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. על הפתק נכתב בעברית - קחו "'סיכון מחושב' על הפסקת אש". זמן לא רב לפני כן אמר מפקד חמאס משהו דומה לעיתונאי איטלקי: "אני לא רוצה מלחמה יותר. אני רוצה הפסקת אש... אנחנו יכולים להיות כמו סינגפור, כמו דובאי".

הפרופיל הפסיכופתי בסגנון המנהיגות של סינוואר ניכר בקור הרוח שלו, בסבלנות לתכנן אירועים שנים קודם ולהבין איך המהלכים שלו יובילו להטעיית הצד השני. זו הסיבה שהערכות המודיעין שחמאס מורתע ולכן ההעדפה הייתה להתמקד באיראן ובסוריה ולא בחמאס. התחושה הכללית הייתה שחמאס מורתע, ושהאתגרים האמיתיים נמצאים רחוק יותר. ההצלחה שלו להתייחס למהלכים כמו משחק שחמט ולהתל בסביבה – זהו התגמול המשמעותי עבורו. כרגע כל החשקנים המרכזיים במשחק בדיוק במקום שהוא רוצה אותם. במצרים בטוחים כי הוא "איבד קשר עם המציאות" ובוול סטריט ג'ורנל דיווחו שבוע שעבר ששליח מטעמו של סינוואר העביר מסר ברור למנהיגי חמאס בקטר: "חיילי צה"ל נמצאים בדיוק במקום שבו אנחנו רוצים שיהיו".  

המציאות בשטח מוכיחה אחרת – יש שחיקה משמעותית בכוח הלוחם של ארגון הטרור. 

אבל זו הנקודה המרכזית שחשוב להבין – כרגע המשחק הוא משחק תודעתי בלבד. ממש כמו במלחמה הקרה. המשחק הוא לא משחק כוחות צבאי אלא מניפולציות שנועדו לשחק באמונות של הצד השני. בסופו של דבר הרתעה טובה היא כזו שלא מנסים אותה ולכן סינוואר כעת הולך על כל הקופה. מפטיר איומים ריקים מתוכן. הוא דאג להעביר מסר באמצעות שליח, על פיו - מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס נערכים היטב לכניסה של כוחות צה"ל לרפיח בדרום הרצועה. במסר גם ביקש להדגיש את התוכנית של הארגון להמשך הלחימה: פעולה צבאית ברפיח תגרור הרוגים אזרחים רבים - מה שבהכרח יגביר את הלחץ הבין-לאומי על ישראל לעצור את הלחימה ולהגיע להפסקת אש.

סינוואר פועל בחוכמה, הוא משחק ״משחק מוחות״ שנועד לבלבל את יריביו. סינוואר יודע לקרוא מצוין את התודעה הישראלית. כשישב בכלא קרא באופן קבוע ביוגרפיות של דמויות מפתח ישראליות וכך השיג סינוואר שליטה עמוקה בתודעת החברה הישראלית. מעשיו של סינוואר משקפים לא רק את האידיאולוגיה שלו, הם משקפים כמיהה עצומה לראות כיצד המניפולציות שלו מצליחות. היכולת שלו לשתול אצל יריביו תפיסות ורעיונות מדגיש אינטליגנציה רגשית ברמה מאד גבוהה – היכולת להבין בדיוק איך היריב חושב ולעשות בכך שימוש מושכל. זהו מאפיין מרכזי בפסיכופתיה. 

כדי לשבור את רוחו של פסיכופת צריך לשבור את הציפיות שלו. אם הוא חושב שהוא הבין היטב את ההנהגה הישראלית, צריך להוכיח לו באמצעות המעשים בשטח שהוא קרא אותנו לא נכון. זה יערער לחלוטין את תפיסת עולמו. במלחמה הנוכחית אנחנו בדרך לשם. אבל הגענו לנקודה קריטית של להיות או לחדול, אם עכשיו נתחיל להסס, משמעות הדבר שסינוואר ניצח.