אמש פתח מגיש "הפטריוטים" ינון מגל חזית מול אשת ראש הממשלה, כשמתח במפתיע ביקורת נוקבת על שרה נתניהו והאשים אותה בהתערבות בניסוח תגובת הליכוד למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.

"הכתובת הייתה על הקיר": אחרי דו"ח מירון, כיצד נמנע את האסון הבא?
שרה נתניהו בראיון נדיר: "שחטו את ילדיי בתקשורת, הנשים של בנט ולפיד זוכות ליחס אחר"

הבוקר מגל המשיך באותו קו והוכיח עד כמה הוא לא שופר של נתניהו: "אני לא מגן על נתניהו, אני לא תלוי בו פוליטית, אני לא מקבל ממנו משכורת ולא מקבל ממנו כלום. המקסימום שיהיה - הוא לא יבוא אליי לפטריוטים. אני אתמודד גם עם זה", אמר, ואז טינף על גברת נתניהו ועל הנזק האדיר שהיא עושה: "צריך להרחיק אותה, שרה לא נבחרה לשום דבר, היא מתישה את הצוות, מבלבלת לו את המוח,  מפריעה לו וגורמת לו נזק, היא לא צריכה להגיע לקריה". הוא אף הרחיק לכת וגם לא חסך בביקורת של ממש נגד ראש הממשלה עצמו, והפיל עליו את כל האחריות כי הוא מאפשר לה להתערב בענייניו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרגעים לפני האסון במירון. צילום: המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

מפתיע נכון? מפתיע כל-כך, שלא נשמע סביר שמי ששימש עד אתמול המגן האנושי של נתניהו, יהיה הראשון לצאת נגדו ונגד רעייתו. מה שמעלה את החשד לספין שתוכנן בקפידה כדי להסית את הדיון המרכזי מהתגובה הכושלת, שנשלחה לתקשורת בעקבות מסקנות הועדה.

אפילו אפליג בדמיוני לתרחיש מעט הזוי יותר, והכל כמובן רק בגדר השערה, ואומר שייתכן כי נתניהו אמר נואש וחבר יחד למגל, כדי שיעזור לו להתמודד עם האישה ששולטת בו ביד רמה, כי רק כשתגיע הביקורת מבחוץ היא תבין שעליה לסגת מהצורך שלה תמיד להתערב. אבל ייתכן בהחלט, שקיים סיכוי ולו הקלוש ביותר, שינון מגל גידל באורח פלא ביצים, והחליט לנהוג כעיתונאי מהימן שלא מייצג אף גורם חיצוני, ואם אלו פני הדברים, אסיר בפניו את הכובע ואומר לו שאפו אחד ענק, וולקאם בק.

ינון מגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ינון מגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מיותר לציין שאני מסכימה עם הביקורת של מגל, בין אם היא אמינה או מהונדסת, או משמשת רק כספין, בנוגע לנזק הגדול שגורמת גברת נתניהו לבעלה בהתערבותה ולא רק בתגובה הספציפית המדוברת אלא התערבותה לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו.

יחד עם זאת אני אישה, וממש היום לרגל יום האישה הבינלאומי, נטיית לבי היא לקחת את הצד של האישה. לפחות לנסות להבין את מקומה של שרה בתפקיד המורכב הזה שנקרא אשת ראש הממשלה. גם אם גברת נתניהו התערבה והכתיבה את התגובה שהתבררה בדיעבד כתגובה לא ממלכתית בעליל ולא מכובדת, כוונותיה היו טובות לפחות עבור בעלה כמובן, לא עבור המדינה, והיא ניצבת כעזר כנגדו באש ובמים.

שרה נתניהו, בנימין נתניהו (צילום: רפי דלויה)
שרה נתניהו, בנימין נתניהו (צילום: רפי דלויה)

המשפט שאומר שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה שמשלמת מחיר כבד, מתלבש נהדר על בני הזוג נתניהו. יש לי טונות של ביקורות נגד ראש הממשלה, אבל אי אפשר לקחת ממנו את הישגיו והצלחותיו, ואילולא זכה לגיבוי ותמיכה מלאה משרה נתניהו - הוא לא היה מפתח חוסן נפשי מפני כל הביקורות איתן הוא צריך להתמודד ומזמן היה פורש אילו רצה מאד לדאוג לבריאותו, ולפי השמועות שרצות ברשת, הוא היפוכונדר לא קטן.

דמיינו את הסצנה הבאה. בני הזוג נתניהו בשיחת לילה רגע לפני השינה, עם חלוקים, נתניהו מתוסכל מיום קשה, מתפוצץ על גנץ שזכה לביקור מלכות בוושינגטון, זועם על בן גביר שיוצא נגדו בהחלטת הר הבית ברמאדן, בהלם מוחלט שהוועדה בהר מירון רואה בו כאשם וגברת נתניהו מפמפמת לו את הדברים הבאים: "לא מגיע למדינה אותך, אתה טוב מדי עבורה, הם לא שווים אותך, אין כמוך, אין טוב ממך, אנחנו צריכים לעזוב לארה"ב ואם ירצה השם אולי תוכל אפילו להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב ושם אף אחד לא יעז להאשים אותך, לא וועדות חקירה כאלה ואחרות ותכניס לעצמך טוב טוב לראש שכולם אשמים חוץ ממך והם לא מעריכים אותך על כל פועלך".

נשמע כמו תרחיש דמיוני? ממש לא. אין גבול לפנטזיות ולשגעון גדלות.

שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אולם ייאמר לזכותה של שרה, שגם אם היא עושה טעויות בדרך ואין ספק שהיא עושה וגורמת להרבה נזק, היא את תפקידה כ"אישה של" ממלאה בהצלחה רבה. כנאמר, אשת חיל מי ימצא - ואישה שתומכת בבעלה ביי הוק אור ביי קרוק. הרי, היא מזמן יכלה להגיד לו: ביבי, עזוב אותך משטויות, מה אתה צריך את כל הלכלוך הזה, תפרוש ונחזור לחיות בשקט ובשלווה, נעשה מיליונים רק מההרצאות שלך בעולם.

אולם, היא לא מרפה את ידיו, אלא מחזקת אותו ועומדת לצידו בכל משבר ומחדל. אל תשכחו שגם היא, במקביל לביקורות שניתכות בבעלה, צריכה לפתח עור של פיל ולהתמודד בעצמה מול ביקורות קשה מהתקשורת והאשמות שלא בהכרח תמיד נכונות או מדויקות. אז בואו נפרגן לה על הנאמנות הטוטאלית לבן זוגה, לפחות ביום האישה.