אין משפט מקומם יותר, ציני יותר - ובאותה מידה גם מדויק יותר מהמשפט הבא שחייב להיכתב כאן: הודות לאסון הגדול של ה-7 באוקטובר ניצל בנימין נתניהו מסערת האסון הקודם. כמעט כתבתי "ניצל מסערת האסון הקטן יותר", אך גם לציניות פוליטית יש גבול מוסרי, והגבול הזה עובר בדיוק באזור אומדן האסונות.

לאחר סערת הודעת הליכוד נגד דו"ח מירון: נתניהו מנסה למזער נזקים

אתמול בצהריים, שעתיים אחרי פרסומן של מסקנות הוועדה ושעתיים לפני שדובר הליכוד הוציא הודעה רשמית מטעם המפלגה ועורר סערה נפרדת, שוחחתי עם איש פעיל ומעורה בליכוד. השאלה הייתה מתבקשת: מהו המחיר פוליטי–ציבורי שישלמו (או שלא) אלה שלגביהם הוסקו מסקנות אישיות.

בן שיחי לא היסס לרגע וקבע: "הדבר הזה לא יידבק עליהם. לא על ביבי ולא על אוחנה. חד וחלק. כל העניין הזה של אחריות אישית שמטילים על  אנשי ציבור מתוקף תפקידם, חסר משמעות. כל שכן במקרה זה ספציפי, כאשר כל בר דעת יודע שמדובר בוועדה פוליטית שבנט ולפיד הקימו לפגוע שנתניהו. ולגבי אמיר אוחנה, תהיי רגועה: בפריימריז הקרובים בליכוד מה שיכול לקרות כתוצאה ממה שכתוב עליו בדו"ח הוא שמי שלא רצה להצביע לאוחנה, יצביע לו רק בגלל אותן ההמלצות הוועדה". 

לכל אלה שקראו בתדהמה את ההודעה הרשמית שפורסמה מטעם הליכוד מומלץ בזאת להיכנס לקבוצות הוואטסאפ הפנימיות של פעילי מפלגת השלטון ולהפנים כי דובר הליכוד שיקף בדיוק את הדעה הרווחת בקרב אנשי המפלגה. עד כמה חריגה הייתה ההודעה הזו? נדיר שגוף פוליטי מכריז בריש גלי בדיוק את מה שאנשיו חושבים, ולא את מה שנכון ותקין לומר בהתאם לנסיבות. הרי כל טירון פוליטי יודע שאין דרך טובה יותר להשניא את עצמך בציבור הרחב, למשוך את אש המתנגדים ולגרום למבוכה רבתי בקרב תומכיך בתגובה לתוצאות החקירה של אסון נורא באמצעות ניגוח פוליטי קטנוני ואגרסיבי, שעושה דה-לגיטימציה לוועדה עצמה ולמסקנותיה. זה בדיוק מה שעשה דובר הליכוד. זו הייתה הוראת הקודקודים. לא טעות – מדיניות.

וכך, מעבר לשיקוף הלך הרוח במפלגתו ובסביבתו של נתניהו, הודעת הליכוד היא גם התחזית לעתיד הקרוב.

הטור המלא יפורסם מחר במעריב