לא צריך לקרוא את כל הדוח של ועדת החקירה על האסון במירון, מספיק תקציר מנהלים כדי להבין שגועליציית האפסים, בראשות אבי האומה משיח בן דוד, יצאה ללא פגע. אפילו לא מכה קלה בגב היד, אף לא שריטה, פשוט כלום.

ביידן בצעד דרמטי: יכריז על הקמת נמל בעזה להכנסת סיוע הומניטרי מהים
ח"כית מהליכוד נגד ינון מגל: "שרה נתניהו לא הייתה מעורבת במה שיצא"

ציבור חרדי הגיע לאתר הקדוש של תעשיית הקוידש, 45 קורבנות, יותר ממאה פצועים, חלקם סובלים מנכויות קשות – וכלום לא קרה. אבי האומה פטור בלא כלום. אמיר אוחנה לא יהיה יותר שר לבט"פ, וואו. אוחנה מכהן כעת כיו"ר אגם הדרעק, והוא השני רק לנשיא המדינה בשבעת סמלי השלטון. הוא גם מ"מ הנשיא, אם נבצר ממנו לכהן בתפקידו, הוא הדמות הממלכתית הבכירה בטקס הדלקת המשואות שתפיק בשבילו מירי "המחוננת" רגב. בטקס של מירי לא יזכירו שאוחנה הוציא שם רע לחלטורה בהיותו שר לבט"פ, סנג'ר של משפחת אבי האומה, שניהל פוליטיקה דרעק בכל ניהול האירוע.

זהו, נגמר. אוחנה יוכל לקחת כל תפקיד של שר, כולל ביטחון, חוץ ואוצר, ראש ממשלה ונשיא המדינה. באמת עונש חמור נורא. שני חיילים שנתפסו מחממים נקניקייה במטבח צבאי במהלך השבת נשפטו ל־20 ימי מחבוש. והם לא היו אחראים לשום אסון קטלני שהסתיים עם 50 קורבנות, אלא סתם פגעו בהנחיות של באבא־בובות, שמקבלים הנחיות באופן ישיר מאלוהים שלהם. עניין של סדרי עדיפויות בכתריאליבק'ה.
חג פורים קרב ובא, הרבה אנשים מתחפשים, חלקם מתחפשים לאורי גלר, למשל, ומצטיידים בחוש נבואי. אחד מהם הוא שר המורשת (משרד טוף לוונבי'ז של נבואה), שאמר בראיון לכאן רשת ב': "ידעתי על אסון ה־7 באוקטובר. כולם ידעו, יש אנשים שבחרו לעצום את העיניים. גם על אסון מירון כולם ידעו".

אני מקנא בכל אלה שניחנו בחוש נבואי, שיודעים לחזות אסונות, אבל לא מתריעים עליהם טרם הגעתם, כי הם נהנים מהווייב או מהאקשן, או משניהם. עמיחי אליהו, בנו של הבאבא־בובה שמואל אליהו, הוא אחד מ"הנביאים" האלה. הוא ידע, אבל לא התריע ולא התפטר. מדוע? "ניסיתי לתקן".

זו יופי של תשובה לוועדת חקירה ממלכתית. זו תשובה שתקבל התייחסות נבואית. ידע, אבל רק ניסה לתקן. כל השאר זה כרוניקה.

מסקנות ועדת החקירה של אסון מירון הן הפיילוט של ועדת החקירה הממלכתית לאסון 7 באוקטובר. כדי להקים בכלל ועדת חקירה כזו יידרש שלטון חדש, אבל המסקנות תהיינה זהות: ההוא אחראי, אבל דרג נבחר; ההוא השני גם אחראי, אבל כבר סיים את תפקידו; ההוא השלישי אחראי, אז לא יהיה שר ביטחון.

נתניהו מעיד בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: לע"מ)

כל שאר חברי הקיבינימט של המדיני־ביטחוני לא ידעו כלום, לא הבינו כלום, לא שמעו אותם, לא הסכימו לקבל את דעתם. הם רצו לדעת, להבין, לקבוע, לנהל, להוביל, להיות גיבורים, אבל לא ידעו איך, כי אין להם מושג בתחום. אין טריבונל שיפוטי שיכול להטיל אחריות על גולדקנופף, פיתהמר וסמוצ'קנע־גרנדמייזר. כי לקבוע שהם אחראים על משהו ועל מישהו, מקביל להטלת אחריות על חסר ישע, על גולם במעגל, על הרשל'ה מאוסטרופולי והחייל האמיץ שווייק. האחרון לפחות שירת בצבא ולחם, הם אפילו לא הגיעו לשלב הזה.

אז נשארה לנו מירי "המחוננת", שאומנם הייתה פקידה בכירה מאוד בצה"ל, אבל אפשר להפיל עליה אחריות/אשמה שווה לנתניהו וגלנט. שר החוץ אלי כהן באמת אומלל. הוא רק רצה לטייל, מה אתם רוצים ממנו?

כל הקצינים הבכירים - הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, אלוף פד"ם, מפקדי אוגדות - יהיו שנים אחרי הפרישה משירות פעיל. כך גם בשב"כ. אז בסוף יפילו את התיק על אלוהים. הוא נפקד ב־7 באוקטובר, כפי שנפקד ביום כיפור ב־73', וכפי שנעלם שש שנים בשואה. אז הוא לא משך בדש מעילו של נתניהו, לא בלם את המחאה נגד הפיכה משטרית. כי קצת נמאסנו על אלוהים. הנה, זה יהיה סוף המעיישה של הוועדה: אלוהים נתן לנו סימן שהגזמנו, אבל הוא נותן לנו עוד צ'אנס להשתמש בו, ובשמו, עד לאסון הבא.

אז לקראת שאבעס קוידש, ליקטתי בשבילכם כמה כמוסות רעל שפיזרו פה השבוע כמה טיפוסים מיותרים. לא אפגע לכם בטשולנט, אתם רשאים לאכול את העיסה החומה עם שרידי חיות שבתוכה, שבושלו 24 שעות, עדלאידע, כי כך (אולי) אלוהים ציווה אתכם.

מירי "המחוננת" רגב, ב"פגוש את העיתונות": "אין מצב שעוזבים את עזה בלי כיבוש רפיח. ההתבטאות של יואב גלנט (בסוגיית גיוס חרדים) לא הייתה במקום". זו הג'מעה של ביבי, שהורתה לה מה לומר, כי היא לא מספיק איכותית וחושבת עצמונית כדי להתעלות בהפצת רעל סביבתי. היא כנועה ועושה את מה שאומרים לה.

פיתהמר בן גביר באותה תוכנית: "יש לי מתווה לגיוס חרדים למשטרה. זה הפתרון הכי טוב". כן, בטח, נכון שבטח. כל "המתווים" שלו עד היום היו פצצה לגבות: שינוי שם המשרד לבט"פ למשרד לביטחון לאומי (שממש אין לנו), אבל במציאות זה משרד משטרה, שב"ס וכבאות, הר הבית, חטופים, אלימות בחברה הערבית, מניעת פיגועים קטלניים, התרברבות על פעילות המשטרה ב־7 באוקטובר כאילו הוא הוביל את הכוח בדרום ולא הממ"ז וקצינים בכירים, מינויים של בכירים במשטרה ובשב"ס, מאבק באלימות נגד נשים, ניהול טיקטוק וטוויטר. אין עוד מלבדו, מגלומן מיומן ומסוכן, רק הוא יודע לקשקש על מתווים.

סמוצ'קנע־גרנדמייזר הבטיח בקיבינימט של הביטחוני־מדיני לחוקק חוק מיוחד שיבטיח את המשך ההקצבות לחרדים, גם אם לא יתגייסו לצה"ל. "יש צורך לשמור על האחדות בזמן מלחמה. אסור שעולם התורה יינזק". לשיטתו, הוא צודק. לכן גם בנו לומד בישיבה, במקום להתגייס, כי אסור להזיק לתוירה. מלחמות, לשיטתו, זה רק לחילונים ולכיפות סרוגות. רק הם צריכים למות (בטח על קידוש השם או איזו שטות תורנית אחרת), להיפצע, לשנות את חייהם, להקריב ולהמשיך לשאת בנטל. אבל חוס וחולילה שהתוירה תיפגע. כי מה היא התוירה, זולת תעשייה של מיליארדים? זה הזמן להפסיק את צינור הגעלט הקדוש? נו באמת.

גועליציית האפסים עושה את המרב כדי להחזיר את תושבי שדרות הביתה. מענקים ומתנות לא שכנעו אותם, אבל היות שהפסיקו להם את החינוך לילדים במלונות שבהם שהו, אז הם נאלצים לשוב. בשבוע הנוכחי נרשמה קבלת פנים של חמאס עם 11 מטחי רקטות לכיוון העיר. זה אימון לתושבים לפני החזרה לקו העימות, כמו שעושים לכוחות מילואים לפני הכניסה לרצועה. בשדרות חווים מטחים 20 שנה, אז גועליציית האפסים מעוניינת שרמת הכוננות של התושבים לא תרד. והלו, כמה כסף חסכנו, אה? התושבים יחזרו לעבוד, ישלמו מסים, נורמליזציה. אז הילדים של תושבי שדרות ימשיכו להרטיב בלילה ולסבול מסיוטים. זה מחיר הציונות של הימין הפסיכי, יידעלך, כך עושים את זה נכון.

אבי האומה ומשיח בן דוד נפל למשכב השבוע, בגלל נסיעתו של בני גנץ לטיולים מדיניים באמריקע ובלונדון. לשכתו של אבי האומה בטירוף, מחשש שהעולם ישכח מי הוא אבי האומה ושגנץ עושה פוליטיקה דרעק בזמן מלחמה. כי אבי האומה אף פעם לא עשה פוליטיקה דרעק בזמן מלחמה, אז לא אישרו לו מימון לנסיעה, נעבעך. אז הוא מצא מימון והסתדר לא רע גם בלי נוכחות השגריר שהורו לו לא לשתף פעולה עם הטיול. אין לי מושג במה יעזור הטיול של בני לפלבאים בכתריאליבק'ה. הממשל של ביידן אמור לסיים את כהונתו בינואר 2025, כאשר טראמפ ישוב. בלשכתו של אבי האומה כבר סופרים את הימים, אפילו את הדקות.

הילד"ז הגולה, יאיר נתניהו, שמבלה במיאמי ולא מגיע לארץ כדי לשרת במילואים, לא בעזה אלא בדו"צ, הזדעזע מהטיול של גנץ, לכן הוא שיתף פוסט בטלגרם של אריאל קלנר, שביקר את הנסיעה. "מי מימן את הנסיעה הפרטית שלך ושל כל הפמליה לארה"ב? גם לעשות פוליטיקה קטנה, לערוך פגישות מדיניות בניגוד לעמדת רה"מ, וגם לא לחשוף את מקורות המימון, זה מאוד לא ממלכתי".

זה אותו ילד ששוהה בגולה כבר כמעט שנה, מאובטח על ידי השב"כ בעלויות שלבטח כבר חצו את רף מיליון השקלים, שזה בטח מהלך ממלכתי. לחיות כשנה בחו"ל עולה הרבה כסף. מעניין אותי, למשל, מי מממן את נתניהו הבן, האם לא הגיע הזמן לחשוף את מקורות המימון? לאן נעלמה הממלכתיות במיאמי?

צה"ל חשף את נתוני הנפגעים במערכה מ־7 באוקטובר עד 3 במרץ: 585 חללים, 245 מתחילת התמרון הקרקעי ב־27 באוקטובר. 37 חללים מתאונות מבצעיות (ירי דו"צ, חריגות ירי ותאונות אמל"ח או דרכים). 3,030 פצועים (המספר כבר עלה השבוע), 545 נפצעו בתאונות מבצעיות ברצועה. נתונים שקשים לעיכול, אבל הם לא מונעים מאגם הדרעק להתנהג כאילו לא הייתה מלחמה, אין מלחמה ולא תהיה מלחמה. עצוב, אבל זה באמת מה שיש.

אחרי 150 יום ללחימה, הביטוח הלאומי פרסם את הנתונים האזרחיים: 806 אזרחים נרצחו מאז 7 באוקטובר. שלושה מהם בני פחות מ־3 שנים, ארבעה בני פחות מ־6 שנים, עשרה בגיל 6 עד 14, 21 בני ובנות נוער בגילי 14־18, 768 בגירים מעל גיל 18. בנוסף ישנם כ־62 אלף נפגעים בגוף או בנפש, או בשני התחומים יחד. כ־20% מנפגעים אלה מתחת לגיל 18, שמוכרים כנפגעי פעולות איבה וטרור.

גועליציית האפסים כבר הספיקה לשכוח מהנתונים האלה, כי היא לא הייתה אחראית. הגועליצייה אחראית רק למנוע את פרס ישראל מאיל וולדמן, שאיבד את בתו במסיבת ה"נובה". אבל הגועליצייה לא הרגה את הבת, אז היא מתנערת מכל אחריות, גם לאובדן הזה. הגועליצייה כן אחראית לטקסים, בעיקר לטקס של מירי "המחוננת" בהר הרצל. המחוננת תדאג ותפקח שלא תהיה ביקורת על אבי האומה וחבריה לגועליצייה, בטקס שהוא שלה, מדאורייתא.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה הורתה לבדוק חשדות לפלילים נגד חיים ביטון מגועליציית האפסים, שלפיהם העביר כסף למימון העיתון של ש"ס באמצעות הרשת החינוכית של המפלגה, שכמובן מתוקצבת בכספי ציבור. נו באמת, זו פעם ראשונה בש"ס? על זה לבזבז זמן? עיתון זה לא אמצעי חינוכי? ביטון החליט לבד? הרי ברור לכל אורגניזם ביקום, שממש לא, אלא אם מישהו הורה לו לתת את הגעלט. למה ככה, ועוד בזמן מלחמה ומשבר גיוס חרדים? ממש לא יפה.

גועליציית האפסים ביטלה את המימון לתפעול של חדר קדמי ממוגן בשדרות ובקריית שמונה. אין למדינ'ע שלנו 5 מיליון שקל בשנה כדי להציל נפשות, צריך את הגעלט הקדוש להסכמים גועליציוניים, כמו "התיישבות כפרית", ביו"ש למשל. כל לירה סורית דפוקה חשובה להתיישבות הזו. והתושבים בדרום ובצפון יסתדרו לבד, כי הם לא מספיק קדושים, ובעיקר אין להם ייצוג ולובי בגועליציית האפסים.

ההנהגה של החברה החרדית, שלאט־לאט מאבדת שליטה, בגלל כיסי התנגדות בחברה הזו, נורא כועסת על אבי האומה ומשיח בן דוד, משום שלא קידם את ההסכם הגועליציוני בסוגיית חוק הגיוס. אם יהיה חוק, הרבה באבא־בובות, מאכערים ודיירי אגם הדרעק יכעסו יותר חזק. כיום חסרים לצה"ל 8,000 לוחמים במכסות, לפי היעדים החדשים שנקבעו ב־7 באוקטובר. זה מאמש לא מעניין את הבאבא־בובות השונים. זה יתחיל לעניין אותם כאשר תהיה סתימה בצינור ההזרמה של הגעלט בסוף החודש. אופק ישן וחדש, קצבת אברכים ועוד. אבל זה הרי לא יקרה, אז מדוע כסיל כמוני חושב על זה בכלל.

אבי האומה ומשיח בן דוד מכר לנו אטרייה עבשה, שלפיה 80% מאמריקע תומכים בישראל. הוא ציטט סקר של מכון מחקר. ברגע שהוא דיבר על זה, ידעתי שזה בלוף, כי אבי האומה מתייחס לאמת כאל המלצה בלתי מחייבת. יומיים אחרי השקר התפרסם סקר של מכון גאלופ באמריקע, עם נתונים שונים לגמרי, אפעס, אבל כצפוי. מתברר שרק ל־58% מתושבי אמריקע יש דעה חיובית על כתריאליבק'ה שלנו, לעומת 68% בשנה שעברה ו־75% בשנת 2021. לפי אותו סקר, ששווה בשבילי כמו הסקר של אבי האומה, התמיכה בקרב צעירים עד גיל 34, ירדה מ־64% לפני שנה עד ל־38% השנה, נבעך. אני מצפה שאבי האומה יסביר שגאלופ לא תומך באג'נדה הציונית שלו, בטח בגלל לפיד וגנץ, לעומת מכון הסקרים שהוא התייחס אליו, שתומך בו בענק, וכמובן תומך באג'נדה של "התיישבות כפרית" בעזה ויו"ש עד לפרת ולחידקל.

הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע על מינויים לתפקידים בכירים בדרגת אל"ם. למה? הוא הרי יעזוב את תפקידו בסיום הלחימה. המינויים תקפים לשנתיים, אולי יותר. "הקונספציה" של הלוי קרסה ב־7 באוקטובר, אז מדוע יואב גלנט ושאר חברי גועליציית האפסים מתירים לו להמשיך למנות מפקדים, פעולה שלמעשה מסנדלת את מחליפו המיועד? בכל מקרה, אבי האומה יאמר שהוא לא ידע, אף אחד לא תפס בדש מעילו כדי לעדכן אותו.

בני משפחות החטופים לא זכאים לטיפול נפשי. אם הם לא מקרבת דם ראשונה, הם לא זכאים לכלום, כך נחשף בדיון בוועדת הבריאות של אגם הדרעק. בני המשפחות אינם עובדים, נמצאים בתפקוד פיזי ונפשי נמוך מאוד, לא השלימו שנת לילה כבר חמישה חודשים, והנזקים בהתאם. דיירי אגם הדרעק שהשתתפו בישיבה אמרו לפרוטוקול שהם מודאגים מהמצב, והתחייבו לסייע. לא נמסר תאריך יעד, או בכלל מתי יהיה סיוע. אבל הלו, הם התחייבו, כן?

סולימאן מסוודה הוא עיתונאי ערבי. אמא שלי שואלת אותי בכל פעם אם הוא באמת ערבי, ואם זה נכון, אז מדוע הוא עובד בטלוויזיה של יהודים ולא בחמאס. כמוה חושבים לפחות חצי מהציבור הקדוש שלנו. אבל מסוודה מקצועי בעבודתו, לכן אני מקשיב לו.

"אחד מהדברים המצחיקים ששמעתי זה שחמאס לא רוצה הסלמה ברמדאן, כי זה חודש קדוש. רמדאן הוא אכן החודש הכי קדוש בלוח השנה המוסלמי, אבל גם הקרבות הכי חשובים לאסלאם היו ברמדאן, והמוסלמים ניצחו בהם. מצד שני, זה לא מפתיע אותי, כי ראש אמ"ן, רח"ט מחקר ועוד לא יודעים ערבית, אז למה שהם יבינו אסלאם?". אז מסוודה באמת עראבר שלנו, אבל הוא צודק בכל מילה. כי עובדתית, במזרח התיכון ובעולם המוסלמי אנחנו כלום ושום דבר.

זהו זה, קינדערלך של שאבעס קוידש. עמך ישרואל מתפקד ומתנהל כמו חונטה של מגלומנים. הסיפור הבא יעשה לכם מאמש טוף־טוף לשלאף שטונדה בשאבעס.

הוועדה "לביטחון לאומי" דנה בהחלטת המשרד להפסיק את המימון בסך 640 אלף שקל לפורום מיכל סלה ז"ל, שהוקם בידי אחותה לילי בן עמי, כדי להגן על נשים מאוימות ומותקפות. תקציב המשרד הוא 49 מיליארד שקל. לכבוד האירוע פיתהמר בן גביר לא הופיע לדיון, הוא שלח את יועץ החקיקה שלו דוד בבלי. מירב בן ארי טענה מחוץ לדיון שהוא קרא לה: "זבל, מושתנת". לילך סון הר־מלך טענה שהפורום לא מסייע לנשים, ושהמחקר שבוצע על ידי הפורום הוא "מגמתי, מוטה ומטעה". אלה נבחרייך, ישראל. הפורום מאבטח 276 נשים ו־900 ילדים.

אז בשביל הכסילים באגם הדרעק, ערימה של כלום ושום דבר, הנה הנתונים מהמשטרה של פיתהמר: בשנת 2023, שהייתה בשליטתו של פיתהמר, נפתחו 37,192 תיקי חקירה בגין אלימות במשפחה. באותה שנה לשלטונו של אל־צבאות־אדוניי הוגשו 7,403 כתבי אישום. אבל סון הר־מלך חושבת שמחקרים בתחום מגמתיים, ועו"ד בבלי מחפש מושתנות. כך נראה אגם הדרעק, כך אנחנו נראים. הרי אתם בחרתם בזוועה הזו, אני ממש לא, כי אני מחוץ למשחק.

 [email protected]