אחרי נאום ה"דונט" המפורסם של נשיא ארה"ב, שבו הזהיר את החיזבאללה וכל גורם אחר שינצל את המלחמה בעזה ויתקוף את ישראל, (אזהרה שהוכחה כשווה כקליפת השום כי חיזבאללה ממשיך במעלליו), ביידן היום מזמר זמירות אחרות שלא נעימות לאוזנינו ובעיקר לאוזני ראש הממשלה.

ביידן טוב לישראל? זהו האחוז מהציבור שתומך בנשיא ארה”ב
מול הצביעות העולמית, מטרידה יותר מהכל התפנית בממשל בוושינגטון | יוסי אחימאיר

והוא מזמר אותן כי הוא שבוי בידי הדמוקרטים הפרו פלסטינים במפלגתו ונאלץ ליישר איתם קו. אי לכך, אין מנוס מלקוות שדונלד טראמפ הרפובליקני יזכה בבחירות הבאות בארה"ב, למרות אישיותו המפוקפקת וכתבי האישום כבדי המשקל נגדו. בימים שלא כתיקונם כמו בימים טרופים אלה שלא ידענו כמותם בישראל, טראמפ, הוא לצערי ובלית ברירה, הנשיא האמריקאי שיהיה הכי טוב לישראל.

בנאומו האחרון שבו הוא הכריז שנתניהו יותר מזיק לישראל מאשר מועיל לה הוא חצה קו אדום. אני לא באה לתבוע את עלבונו של נתניהו. הוא אחראי לאסון אוקטובר והוא ללא ספק חייב להניח את המפתחות. אני תובעת את עלבון כולנו. כאשר הנשיא פוגע בראש הממשלה, הוא פוגע בכולנו, כי הוא עדיין ראש ממשלה נבחר.

ולמרות הסתייגויותיי הרבות מהדרך שבה נתניהו מתנהל נוכח כל הצרות שנחתו ועדיין נוחתות עלינו, אני זוקפת לזכותו שהוא לא נשאר חייב וענה לביידן כיאות, באומרו ש"זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד. מדובר במדיניות שנתמכת בידי הרוב המכריע של הישראלים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס".

נחזור לביידן עצמו. אם הנשיא אומר בנאומו שלישראל הזכות להגן על עצמה, איך בדיוק הוא רוצה שנגן על עצמנו אם הוא מטיל עלינו מגבלות שקושרות את ידינו, וקורא תיגר על הדרך בה אנחנו מנהלים את המלחמה? וכי למה הוא מצפה? שבמקום להילחם בשטח, נעמיד את התזמורת הפילהרמונית בגבול עזה שתנעים לחמאס ולעזתים במנגינות על אהבה ושלום עולמי? האם ארה"ב לא יצאה פעם אחרי פעם להילחם באויביה ואף הכתה בהם קשות והרגה בהם ללא רחם כאשר איימו על קיומה ובטחונה? והס מלהזכיר מה קרה בהירושימה ונגסאקי.

הנשיא ביידן אמר בנאומו שישראל לא יכולה להרוג עוד שלושים אלף מאזרחי עזה, למרות שמומחים בדקו ומצאו שהמספר הזה שחמאס דיווח לא מהימן בעליל. אולם לבד מהעובדה שצה"ל הוא אחד הצבאות הבודדים שבודק בפינצטה כל פעולה מבצעית על מנת לא לפגוע בבלתי מעורבים, וביידן יודע זאת, האם הוא מיתמם ולא יודע שבמלחמות נופלים גם אזרחים?

בנאומיו הוא לא מזכיר את הטילים שחמאס שיגר וממשיך לשגר לעבר יישובים בישראל ואזרחיהם, במשך שנים ארוכות, מצב בלתי נסבל שאף מדינה בעולם לא הייתה מבליגה עליו. בנאומיו הוא לא מזכיר שבעקבות המלחמות שארגון הטרור כופה עלינו, נופלים חיילים ישראלים שגם הם ילדים להורים, או הורים בעצמם שמשאירים אחריהם יתומי מלחמה.

איך לא עולה על דעתו שברוח הדברים שהוא נושא את נאומיו, הוא נותן רוח גבית לחמאס ומחליש אותנו מול הארגון הרצחני? רוח גבית שרק מחזקת את רוחם של הנבלות, ואת עקשנותם להעמיד בכוונה תנאים בלתי סבירים, על מנת להגיע לעסקה. ואם הוא שם לו למטרה להחזיר את החטופים כפי שהתחייב בפני משפחות החטופים, כדאי שישקול שבדיבוריו הלא מאוזנים הוא מכשיל את השגתה.

ג'ו ביידן (צילום: מירים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן (צילום: מירים אלסטר, פלאש 90)

כשהוא אומר שהוא יבנה נמל דרכו תעבור אספקה הומניטרית לעזה בגלל שבעזה אנשים גוועים מרעב, איך הוא לא מזכיר בנאומיו את חטופינו שגוועים ברעב במנהרות החשוכות? כי מה? כי צריך להתייחס לישראל כמובן מאליו, מכיוון שהיא תלויה בארה"ב ובמשלוחי הנשק שלה ועל כן מוטב שלא תפצה פה ותתלונן?

כשהוא אומר שצריך להעביר דרך אותו נמל תרופות לעזה, איך הוא לא מזכיר באותה נשימה שבין החטופים יש זקנים וילדים חולים הזקוקים לתרופות, אחרת חייהם בסכנת מוות? או למה הוא לא מזכיר שוב ושוב את ההתעללות המינית ומקרי האונס שהוכח שהתרחשו, וממשיכים להתרחש כשמדובר בארגון שמחפיץ נשים ומכנה אותן שפחות?

נבצר מבינתי שהוא מטיף לישראל להתנהג בצורה שלא תקומם עליה את מדינות העולם, ומצד שני תוקף את מדיניות ממשלתה בפומבי ובפרהסיה, על מנת לספק לגיטימציה לאותן מדינות להתקומם על ישראל.

אותו נשיא שאין לי כל ספק שזוועות מלחמת העולם השנייה והשואה היהודית השתרשו עמוק בתוך ליבו והשפיעו על חייו כפי שסיפר, מן הראוי שייזהר בדבריו שעלולים להתפרש בצורה מעוותת, ולספק עילה לאנטישמיות להרים שוב את ראשה. כפי שקורה היום בארצו שלו, באמריקה הנאורה, ובאוניברסיטאות הנאורות שלה.

אם הוא טוען בנאומיו שיש דרכים אחרות להתמודד עם הטראומה שהנחית עלינו חמאס, נראה אותו מוצא דרכים אחרות להתמודד עם הרעב בעזה, מלבד להכריז בקולי קולות שהוא יקים נמל בעזה על אפה וחמתה של ישראל ויפעל מעל ראשה. למה נחוצה ההתרסה המשפילה הזאת שפוגעת עוד יותר בתדמיתנו כמדינה ריבונית וגורמת לאויבינו לחכך ידיים בהנאה?  

האם הוא לא מבין שכאשר הוא תוקף את ראש ממשלת ישראל הוא בעצם שם אותנו על מפת העולם כמדינה ששייכת לציר הרשע? אפרופו ציר הרשע, איך הוא לא מזכיר את איראן בנאומיו שהיא האחראית הראשית לכל האסון הנורא? הייתכן שהוא פוחד להתעסק איתה כי היא כבר הוכיחה שהיא מצפצפת עליו וממשיכה להפעיל את שלוחותיה, ואין שבוע שעובר ובו החות'ים לא תוקפים ספינה כזאת או אחרת.