אבא חטוב" זו מהות החארטה הישראלית. למכור לגברים שמנמנים “שיטה" שגורמת לממציאים שלה להיות עשירים. ההוגה הוא צביקה עינב, מאמן כושר שצץ עם הרעיון של שיטת הרזיה לפטינית - כי חייבים מילה לועזית.

אביה של החטופה רומי גונן: "לא מכיר מישהי אמיצה יותר מהבת שלי"
יוצרי "מאחורי הסורגים": "אנו שבויים של תפיסות עולם חסרות רחמים של חמאס, סמוטריץ' ובן גביר"

מדובר בהורמון ששולט על חילוף החומרים ועל ויסות התיאבון. עינב פיתח “שיטה להרזיה" בת 13 שבועות, שכוללת אכילה נכונה ואימוני כושר. וואו. אם צורכים פחות קמח לבן ויותר ירקות זה עשוי לגרום לירידה במשקל. השיטה שווקה בהצלחה בימי הקורונה והפכה להיט. התמימות של ישראלים פגשה תקשורת נלהבת, שהרימה את המיזם לגבהים בלתי פרופורציונליים. איך היא אוהבת להאדיר ולהגדיל את “מה שחזק ברשת". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אבא חטוב" סחפה את הישראלים. צריך להודות, עד אז לא היו הרבה מענים לגברים מכריסים אחרי הנישואים. והם התלהבו ונרשמו ל"שיטה" שכללה פחות פחמימות וסוכרים ויותר ריצות ואימונים.

צביקה עינב נראה אדם חביב עם חור גדול בבטן - לא תרתי משמע. יש לו רצון בלתי מסופק. כשהתעשר מהשיטה, הלך, לדבריו, לפוצץ את הכסף על מסיבות בחו"ל, קניות גרנדיוזיות וסמים. אם־די, איוואסקה, חוויות פסיכדליות. האבא החטוב נהיה אבא גנוב, וגם אז לא הרגיש מאושר. כמו ב"עץ הנדיב". כמה שנותנים לו, זה לא מספיק.

הוא התגרש מאשתו ועזב את העסק שבנה יחד איתה. באופן פרדוקסלי, הוא סותר את המסר שלו עצמו, שאפשר להיות אב משפחה, נשוי וחטוב. כי אחרי שהוא נפרד מהכרס והפך עשיר, עזב את אשתו וקנה פנטהאוז בלב העיר. 

החברה בבעלותם הצליחה וגדלה. היום היא ממוקמת בקיסריה, משתרעת על פני שלוש קומות עם 65 עובדים, ביניהם מאמנים, אנשי שיווק וסושיאל מדיה, וכל זה מכלום. משום דבר. מהמובן מאליו. זו בדיוק הבעיה. בועת ההרזיה ממשיכה לתפוח ולהשמין, אך התנפצה, לפחות להוגה שלה, בפנים.  

“שיטה" היא מילה מורכבת, שלפעמים מסתירה אוויר חם. הרי זה עידן שבו כמו צביקה, כל אחד יכול “לפתח שיטה". להרזיה. או להצלחה. או לכבוש את העולם. או לבשל אורז. או לרכוש חברים חדשים. או להתחיל עם נשים. או לטייל באוסטרליה בלי כסף. ואחרי שיש רעיון, לשכור יועץ עסקי שעוזר להפוך את “השיטה" להצלחה ברשת. היועץ העסקי מוכר את מרכולתו לחברות אחרות, ומי שעוזר לו למנף, הוא מומחה לרשתות, שהוא עצמו נעזר באיש שיווק דיגיטלי - כל זה בלופ אינסופי - כשכל המומחיויות המונפצות הללו הופכות למפלצות עסקיות שמצליחות לגייס לקוחות, שחושבים שהאושר נמצא במרחק של 13 מפגשים וכרוך ובפרידה מ־1,500 שקלים. 

לפני חודש צביקה עינב הודיע על פרידה כפולה, מהעסק ומהאישה. הפרישה הייתה ידועה מראש, זה סופו של בלון. הוא עשה את האקזיט ויוצא החוצה. כל ה"דאגה" לבריאות הציבור מתבררת כנטל מיותר, שהוא רצה להיפטר ממנו מהר ככל האפשר. הציבור ראה בו גורו, אבל אפילו הוא לא האמין לעצמו. שהרי כדי לרזות לא צריך שלבים ולא שבועות וגם לא לדעת מה זו דיאטה לפטינית. מי שרוצה לרזות, שיעבור לעדשים ויתחיל קרוספיט. זו השיטה. 

כל מנטור הוא חאפר, סליחה על ההכללה. כל גורו הוא קשקשן שיודע למכור את עצמו בתוכן ממומן. הרשת היא זירה קלה להאדרת עצמך באמצעים מלאכותיים, דיגיטליים, וכך אתה נראה גדול מהממדים הטבעיים שלך. ר' עלייתה ונפילתה של שר פיטנס.  

הכל ידוע מראש: הגירושים, הראש שמסתובב בעקבות ההצלחה המהירה והריקה וגרושתו שממשיכה, כי היא כבר מנכ״לית ועכשיו השיקה את “אמא חטובה", ומבטיחה להתרחב לקהלים חדשים כמו סבא וסבתא חטובים, קמפיין לחרדים, לצעירים ועוד. היא מסבירה שיש לקוחות שעדיין נמצאים בתוך ה"תהליך". 

בכתבה עליו, תוך שהוא פונה לפסנתר ושר את "הולך נגד הרוח", הוא אמר: “אני רוצה להיות באזור הגאונות שלי, שזה אזור השיווק. גם בתוך מהלכים פוליטיים שצריך לעשות פה, בין אם זה בהסברה, בחילופי שלטון... אני לא פוסל פוליטיקה". יכול להיות שהוא מדבר עדיין תחת השפעות האם־די. 

זה בדיוק מה שחסר לנו עכשיו - נבחר ציבור שעשה את הונו מלמכור מזון דל לציבור עגלגל, והלך לפוצץ את הכסף על סמים ומעילים יוקרתיים. הוא מוכן לתרום את כישרונו כ"מומחה שיווק", כי מי צריך תוכן אמיתי או ערכי, כשאתה יודע למכור שיטה להרזיה שכוללת - תתכוננו להיות בהלם - תזונה נכונה ושגרת ספורט בריאה.