טבעו של אדם לקוות לעתיד טוב יותר. זה נכון גם לשחקנים הפוליטיים. נפתלי בנט המתמסר למסע ההסברה, מתרוצץ בין האולפנים, מקווה לממש (שוב) את אותן התקוות של הקהל הימני, לחזור לתפקיד המנהיג האלטרנטיבי לנתניהו. וכמוהו – גם שורה של משיחי הימין המתון בפוטנציה המתחממים על הקווים מחוץ למגרש. יוסי כהן, איילת שקד, יועז הנדל – אתם מוזמנים להמשיך את הרשימה, ישנם עוד שמות, כולל כאלה שטרם נחשפו לציבור הרחב.

"תסתכל לי בעיניים": השיחה החשאית בין נתניהו לתא"ל גולדפוס נחשפת
לקראת עסקה? נתניהו רמז למשפחות החטופים: "קטאר לוחצת על חמאס"

בדיוק לכן החליט גדעון סער להסתער כבר כעת וללא דיחוי. בעוד ששורת משיחי הימין רק מחכים למועד, סער וחבריו כבר נמצאים על המגרש. ההחלטה לצאת לדרך עצמאית היא הצעד הראשון והחשוב בבניית פלטפורמה פוליטית, ימנית ליברלית ולא "ביביסטית" (שיסלחו לנו על הטרמינולוגיה של לפני ה-7 באוקטובר). סער בונה סטארט-אפ פוליטי שבבוא היום יכול לפעול כשחקן עצמאי (היתכנות נמוכה, גם הוא רואה סקרים וקורא אותם נכון) או – לשמש פלטפורמה לבניית רשימה ימנית-ליברלית רחבה יותר. שם – כל האופציות פתוחות.

נתניהו, שכאמור הופתע מהכרזת סער לא פחות מגנץ, צפוי להרוויח מהפיצול במחנה הממלכתי, אך עלול גם להפסיד מהצעד של סער. גם נתניהו רואה סקרים, אך מאמין באמונה שלמה כי אותם 10, 15 או 20 מנדטים של מצביעי הימין שעזבו אותו יחזרו אליו בבחירות. הוא עשה את זה בעבר, למה שלא ילך לו שוב?

הצעד של סער, יצירת פלטפורמה פוליטית ימנית אלטרנטיבית, פעילה וקיימת לא בעתיד אלא כבר בכנסת הנוכחית, משבשת את תכניתו השאפתנית לשיבה הגדולה של מצביעי הימין חזרה לליכוד. הפלטפורמה של סער מאפשרת למאוכזבי נתניהו נחיתת ביניים בלי להמתין עד הבחירות.

אבל לצד ההפסד, לראש הממשלה מסתמן גם רווח. אם נתניהו ירצה, הוא בהחלט מסוגל לפתור את החידה שיצר סער עם דרישתו לקבל מקום בקבינט המלחמה. דרישת סער רק נראית מלכודת (הרי בן גביר וסמוטריץ ידרשו גם הם להצטרף לקבינט, אם סער יקבל מקום בפורום המצומצם). בפועל, סער אינו דורש תפקיד, אלא כוח וגישה לשולחן של קבלת החלטות. אם נתניהו באמת מעוניין בארבעה מנדטים נוספים לקואליציה המקורית שלו, עליו למצוא פורמט של שותפות עם סער בקבלת ההחלטות. אם לא בקבינט המלחמה, הרי ניתן למצוא דרכים אחרות, יצירתיות, לספק את הסחורה ולפתור את הפלונטר. 

אם סער יקבל את המבוקש ויישאר בפנים, הסיכוי להקדמת הבחירות יפחת דרמטית, וגנץ שירד השבוע ל-8 מנדטים (בפועל, לא בסקרים) יאבד שליטה על מועד הבחירות. עזיבת גנץ את הממשלה כבר לא תסמן אוטומטית את התקרבות הבחירות. גם אם יקום וילך – זה לא יחייב כלל את סער לקום וללכת בעקבותיו. הכדור עבר למגרש של נתניהו, ההמשך יבוא בקרוב.

הטור המלא יתפרסם מחר