זה קרה לו שוב! למה זה קורה דווקא לו? הם הצליחו, פעם נוספת, להערים על ראש הממשלה. למשוך אותו באף, לרמות אותו, להציג בפניו מצג שווא ולהסתיר ממנו את המצב. מי הקיף את ראש ממשלת ישראל באידיוטים? מי השמאלן הבוגדני שפיזר חדלי אישים, גמדי גינה, חנפנים עילגים ואנשים שלא מסוגלים לחבר מילה למילה באנגלית סביב המנהיג ההסטורי הזה? למה כולנו מנסים להכשיל אותו כל הזמן? למה הקנאה מעבירה אנשים על דעתם?

"המטרה הושגה": ראש מטה משפחות החטופים התפטר לאחר כחודש | בן כספית
לרגע הרגשתי קהלני: אחרי למעלה מ-40 שנה, חזרתי לתא הטנק | בן כספית

למה אף אחד לא היה שם כדי ״למשוך בדש מעילו״? להזהיר? להתריע? להסביר? להכריע? לגלות לביבי את המציאות המזעזעת הזו כדי שייחלץ להושיע את ישראל?

החיים כפיליטון של קישון. לכאורה, זה נושא שולי. ״ההסברה באמריקה״. במציאות, זה נושא גורלי, אסטרטגי, שיגרום, אם לא יחול שינוי דרסטי במצב, שהילדים שלנו יצטרכו לקושש סיוע מעצמתי בכל פעם מחדש, מכל מעצמה מזדמנת, כי הנכס האסטרטגי האדיר ששמו ארה״ב הולך ומתרחק מאיתנו.

נתניהו הופיע אתמול בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בשולי הדברים הוא נשאל על מצב ההסברה בארה״ב והסכים שהמצב לא טוב. ואז הוא נשאל אם זה בגלל שלא מושקע שם כסף. "זה לא רק שאלה של כסף", ענה ראש הממשלה, ״זה כי פשוט אין אנשים, אתה מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה באנגלית. צריך למצוא״.

מעכשיו, הטור הזה רציני: בנימין נתניהו עשה לסביבתו מה שהוא עשה למדינה כולה: רידוד, השטחה, ריסוס והשמדה. אם תיקחו את כל סובביו, יועציו, חנפיו, שתדלניו ועוזריו, תחברו אותם לישות אחת, לא תמצאו שם כישורים של יועץ סביר אחד. כשמי שממנה את מרב הסגל בכלל לא נבחר לתפקידו/תפקידה, כשהתכונה היחידה שנדרשת היא נאמנות וחנפנות, כשלא טובת המדינה לנגד עיני הכל ,אלא טובת המשפחה והמשך שלטונה, קיבלנו מה שקיבלנו.

כאילו יש בישראל מחסור באנשים עם אנגלית מושלמת, שאינם נתניהו. חבל שהוא לא שואל מישהו על כל מיזמי ההסברה הישראלית המדהימים, שומטי הלסתות, שהוקמו כאן כפטריות אחרי הגשם בעקבות 7 באוקטובר. ישראל עמוסה במאות אלפי אנשים שאנגלית שגורה בפיהם כשפת אם. חלק גדול מהם גם יצירתיים, מקושרים, משכילים וחדים. אבל נתניהו טוען ש״צריך למצוא״.

כשרעייתו מנסה להצר את צעדיו של אחד המסבירנים הבודדים שנותן עבודה (אילון לוי ממשרד החוץ) כי נראה פעם בהפגנה כלשהי, כשמכסחת הדשא הביביסטית עורפת את ראשו של כל מי שמצטיין במשהו שאינו סגידה למנהיג, מה הפלא שההסברה שלנו נראית כמו צפון רצועת עזה אחרי הטיפול של צה״ל, בעוד שהיא בעצם צריכה להסביר את זה.

אם כבר מדברים על אנגלית, לצערי הרב גם וויליאם שייקספיר ואבא אבן לא יצליחו להסביר לעולם, ובטח לא לאמריקאים, את מעלליהם של שני אנגלופילים כבצלאל סמוטריץ׳ ואיתמר בן־גביר. הראשון ידוע יותר בכינוי ״הגרנדמייזר״ בעוד השני קנה את עולמו במערכון המפורסם ״דיס איז נוט בסדר!!״.

ואחרי שדיברנו על ההסברה, אסור לשכוח את המהות: גם מערך ההסברה והתעמולה המשומן בעולם לא יצליח להסביר לעולם את ממשלת נתניהו. הסנקציות שמוטלות לאחרונה על מתנחלים, בקצב הולך וגובר ועל ידי יותר ויותר מדינות, לא מוטלות בגלל ״אנטישמיות״ וגם לא בגלל ההלשנות של ארגוני השמאל. הן מוטלות בעיקר כי האמריקאים איבדו אמון בממשלת ישראל. כשנתניהו נתן את המפתחות לניהול האזרחי של יהודה ושומרון לידיהם של שני הפירומנים הגדולים ביותר בישראל, שמוחרמים בוושינגטון, הוא בעצם התיר את דמו של מפעל ההתנחלויות כולו. מי שזורע גשם, קוצר סופה. באנגלית.