הווטו שרוסיה וסין הטילו במועצת הביטחון על הצעת ההחלטה האמריקאית להפסקת אש איננה ולא נועדה להיות מהלך לטובת ישראל, רחוק מזה. רוסיה יותר מסין, מובילה בחודשים האחרונים מדיניות אנטי ישראלית שכמה מביטוייה הם אנטישמיים. רוסיה מתחרה באיראן על התואר המדינה האנטי-שראלית ביותר בזירה העולמית.

לאחר וטו של רוסיה וסין: נפלה הצעת ארה"ב במועצת הביטחון להפסקת אש בעזה
"עלול להיות מאוחר מדי": בלינקן באזהרה חמורה לקבינט המלחמה | דיווח

הווטו הרוסי הוא מעשה נקמה נגד ארה"ב. לפני שבועות אחדים רוסיה עבדה קשה והשקיעה מאמצים עצומים להשיג רוב במועצת הביטחון בהצעת החלטה שיזמה איחוד-האמירויות ושדרשה הפסקת אש מיידית.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

ארה"ב עבדה אז לא פחות קשה והשקיעה לא פחות מאמצים לסיכול הצעת ההחלטה. ארה"ב הטילה אז שלוש פעמים ווטו על ניסיונות של איחוד האמירויות ורוסיה להשיג רוב להחלטה על הפסקת אש מיידית.

מאז ארה"ב שינתה את מדיניותה בנוגע להמשך הלחימה של ישראל נגד החמאס. הבית הלבן הבהיר לא פעם אחת את התנגדותו להרחבת ההתקפה של צה"ל לרפיח.

התנגדותו זאת היא הבסיס להצעת ההחלטה האמריקאית שהועלתה היום במועצת הביטחון. ליוזמה האמריקאית משמעות משנית. היא הועלתה לדיון במועצת הביטחון בדיוק בשעה ששר החוץ האמריקאי בלינקן שוהה בישראל ופגש את ראש הממשלה נתניהו. לא ברור מה מתכוננת ארה"ב לעשות, אם בכלל, לאחר שהצעת ההחלטה שלה סוכלה.