בימים האחרונים נפל לחרדים האסימון על הראש, ושבר אותו. מי שחשוף למה שמתרחש בחדרי החדרים של החצרות המבוהלות, שומע עד כמה הם נואשים ועד כמה הם מוכנים, פתאום, להיפטר מנתניהו שהמיט עליהם את הצרה הזו. לטובת מי? מי שיבוא ובלבד שיסכים לקמבן איזו קומבינה חדשה שתאפשר להם להמשיך את חייהם (עם ההקצבות, כמובן) בלי לשרת. לדבריהם, השנאה לנתניהו מונעת השגת פשרה כלשהי.

לא שפויה או חפצת חיים: ישראל נחטפה ע"י מנהיג מעורער ומושחת | בן כספית
נתניהו מהמר על הנכס הישראלי שאין לו תחליף: ארצות הברית של אמריקה | בן כספית

אם רק יקום לו מחליף (השם הפופולרי ביותר הוא יולי אדלשטיין, אבל לא רק), נטכס עצה ונמצא פתרון. הנה מקבץ מקרי של וואטסאפים שמשוגרים בחלל הקיברנטי בין העסקנים החרדים הבכירים ביממות האחרונות: "אני חושב שצריך לדבר על הפיל שבחדר. ביבי. הכל בגללו. אם לא נתפוס את עצמנו ונמשיך להיגרר אחרי האיש הרע הזה, אז נמשיך לבכות". או: "ביבי איש קטן, צר ועלוב. ולכל אחד יש תחליף, בעיקר אם זה מהליכוד". וגם: "די עם הבועה הזו. די. אני מכיר היטב את הממשלה והכנסת. אני כתבתי את ההסכם הקואליציוני וישבתי איתו המון, בעיקר סביב הקמת הממשלה. מילה אחת ממה שכתוב שם לא קוימה. מילה!!". הלאה: "תקשיב טוב עכשיו, אם החרדים באים לכל אחד אחר ואומרים לו, אם אתה יכול להגן על הערך הכי חשוב לנו בחורי ישיבות ולומדי תורה, אנחנו נלך איתך. לכל אחד אחר. לפיד. גנץ. סער". וגם: "אם רוצים קצת להחזיר את הכבוד עכשיו, צריך לקום ולומר עכשיו, מר נתניהו, נכשלת. אנחנו לא יכולים להיות שותפים למי שלא יכול להגן על הערכים הכי מקודשים לנו". וגם: "כל מי שמוכן צריך להצטרף ולהקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו. הוא האיש, הוא הפיל, הוא הבעיה, ואנחנו, כן אנחנו, נגררים אחריו. פעם אחר פעם".

הגעוואלד הזה מגעיל. אני לא חשוד באהדת נתניהו, אבל החרדים הם הנרקומנים שמנסים עכשיו להתנקם בזה שסיפק להם את הסמים כל השנים הללו. ולא, נתניהו לא הרגיל אותם לסם הזה. הם באו ככה מהבית. נתניהו רק ידע לנצל את זה ולספק להם את הסחורה. הרי נתניהו יודע מהי טובת המדינה.

הוא פעל לטובת המדינה כשר אוצר בתחילת שנות האלפיים והציל את כלכלת ישראל (כשחתך באכזריות בקצבאות הילדים), הוא פעל לטובת המדינה כשהקים ממשלה נטולת חרדים ב־2013, אבל הוא הפסיק לפעול לטובת המדינה כשהתברר לו שהוא חייב את החרדים לצדו ללא תנאי, כדי להשלים את מסע הנקמה שלו במדינה ומוסדותיה ואת הימלטותו מאימת הדין. עכשיו נגמרה לו הסחורה. המעיין יבש. אז הם מתנקמים בו.הסרט הזה נגמר. כל הדחיות כבר נדחו, כל הקווים האדומים נחצו, הדד־ליינים עברו, והעיכובים עוכבו. הגענו לרגע האמת.

מה שהופך את הרגע הזה לנפיץ כל כך הוא ההכרה המאוחרת שגיוס חרדים אינו עוד גחמה או פריבילגיה, אלא כורח. 7 באוקטובר הדגים בפנינו את הכורח הזה. במשפט הפלילי יש הגנה (מאחריות פלילית) שנקראת "הגנת הכורח". אתה פטור מאחריות אם אתה פועל נגד מעשה או מהלך שנשקפה ממנו סכנה מוחשית של פגיעה חמורה בחייך, חירותך, גופך או רכושך וכו'. רבותיי, אנחנו נאלצים לגייס את החרדים כי נשקפת סכנה ברורה ומיידית לעתידו של המפעל הציוני. ואם הם לא ציונים? אז הם לא ייטלו חלק במפעל הציוני או לפחות לא ייהנו מפירותיו.הכי מצחיק זה ש"גדולי הדור" החרדיים טוענים שהמוטיבציה העיקרית במניעת הגיוס אינה הסכנה בשירות הצבאי, אלא הסכנה שבחורי הישיבה התמימים ייחשפו לעולם החיצוני דרך השירות הצבאי ויאבדו את אמונתם. תגידו, גדולים יקרים, אתם רציניים? הרי אתם משננים בפנינו עשרות שנים שהאמונה היא המצילה את עם ישראל מכל סכנותיו ומכריתה את אויביו. הרי בלי האמונה הזו, בלי לימוד התורה יומם ולילה, אין לנו קיום, אין לנו ביטחון, אין לנו פרנסה ואין לנו חיים.

אז פתאום מתברר שהאמונה העצומה הזו ולימוד הגמרא הכביר הזה, כל אלה יכולים להתערער, להתפוגג ולהיכחד רק בגלל מדי הזית של צבא ההגנה לישראל והאפשרות להיחשף למידע המדהים שלפיו יש בעולם גם אנשים שאינם מאמינים? תגידו, גדולי ישראל, אתם מאמינים לעצמכם? האמונה שצלחה 3,000 שנה של פרעות, אסונות ומכות, תוכחד דווקא כאן, בציון, בגלל שירות צבאי?

נקלענו למלכוד מגוחך: זה או שכל השנים הללו קשקשתם בקומקום על תורת ישראל ששומרת על עם ישראל, או שעכשיו אתם ממציאים תירוץ כדי להמשיך להשתמט. אין אפשרות שלישית. הרי יש גם חרדים בחו"ל ושם, מעשה פלאים, הם עובדים, חיים, מתערבבים בחברה החיצונית ומוצאים את עצמם לפעמים במקומות שבהם יש נשים (רחמנא לצלן). ועדיין, הם נשארים חרדים.

השבועות הקרובים מכריעים. החרדים יתנהגו כמו נרקומן בקריז. ההתרוצצות תהיה רבה, אבל בסיומה כל פטריוט ישראלי צריך לקוות שייזרעו הזרעים לסדר חדש. לשוויון בנטל. לשותפות ישראלית. אי אפשר לרמות יותר. אי אפשר לערבב אותנו יותר. הגענו לסוף הקומבינה. מאות הישיבות הפיקטיביות, שבהן רשומים כביכול 50 בחורים אבל יש רק עשרה (וגם הם שבאבניקים), כל ראשי הישיבות הפיקטיביות הללו שנוהגים במכוניות שרד ומחזיקים בבית יודאיקה בשווי מאות אלפי שקלים, כל זה ייגמר. התעשייה הזו תיסגר. ככל שכל הנוגעים בדבר יבינו את זה מהר יותר, כך תהליך הגמילה יהיה קל יותר לכולם.