בסרטונים שנצפו בשלושת השבועות הראשונים לחקירה תועדו מקרים של טלטול, סחיבה, הטחה על מזרן, סטירות, משיכות, גרירה על הרצפה ועוד מעשי התעללות בפעוטות חסרי הישע. “הן נהגו בתינוקות כבשקי חבטות ובצורה אגרסיבית", תואר. אם אחת סיפרה על מקרה שבו ילד הכה פעוטה וכעונש דרשה הגננת מכל הילדים להכות אותו בזה אחר זה. אכן, שיטה חינוכית ההולמת את התנהגותם הסדיסטית והחולנית של הגננת וצוותה.

לאור התופעות המפחידות שהתגלו בשנים האחרונות של גננות מפלצתיות שמתעללות בפעוטות חסרי ישע, יזם ח"כ אופיר כץ את חוק המצלמות. בהתאם לחוק, יותקנו מצלמות בכל גן, וההורים יוכלו באמצעות קוד שיקבלו לצפות במה שקורה בגן בזמן אמת בכל רגע נתון. 

הרעיון הגיוני, ולאור אירועי העבר וההווה, הוא חיובי וחיוני. למרות זאת, אחת מנציגות הגננות שהתראיינה בטלוויזיה התנגדה באופן נמרץ לחוק ואמרה שהיא לא תיתן להכניס מצלמות לגן שלה. אותה גננת נימקה את טענותיה בצרור טענות שלאוזניי נשמעו מטופשות, לא ענייניות ולא הגיוניות. בין השאר אמרה שאין שום טעם שהורה יצפה בנעשה בגן כדי לראות מתי היא מקנחת את אפו של הילד, מתי היא מחליפה לו חיתול והאם הילד השתתף במשחק זה או אחר או ישב להקשיב לסיפור שהיא מספרת. 

ואני תוהה - האם יש לאותה גננת משהו להסתיר? ואם בהחלפת חיתול עסקינן, אותה גננת העלתה גם את הטיעון של חדירה לפרטיות. ממה את חוששת? הרי רק הורי הילדים יכולים לראות את הנעשה בגן. 

הייתי נמנע מלשלוח את ילדיי לגן שבו הגננת מתנגדת להתקנת מצלמות, וכך אני ממליץ לכולם לעשות. אני מאמין בכל לבי שנוכחות מצלמות והידיעה שבכל רגע נתון הורה זה או אחר עשוי להסתכל בנעשה בגן, תרפה את ידיהן של סייעות וגננות שהתכוונו לשפוך את מררתן, תסכולן וחמתן על הפעוטות. אני תומך בחוק, וככל שיקדימו ליישמו - כן ייטב. אין חוק חשוב ודחוף מזה.

לאור ריבוי המפלצות חובה שתהיינה מצלמות.