כן , זהו שחר של יום חדש. כמה תובנות מהלילה האחרון. א. לאחר שנים שישראל מאיימת פומבית לתקוף את איראן - והיא זו שתוקפת אותנו. ב. לראשונה בהיסטוריה איראן מכריזה על מלחמה גלויה מול ישראל.

אחרי המתקפה האיראנית, ניגוד העניינים בו מצוי נתניהו רק עולה מדרגה | בן כספית

ג. בפעם הראשונה מאז קום המדינה, באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה המחויבות העמוקה וההחלטית של נשיא ארצות הברית והקבינט שלו וצבאו לביטחון אזרחי מדינת ישראל. במעשים. לא בדיבורים. 

ד. בולטת החשיבות הקריטית של השלום האסטרטגי עם ממלכת ירדן.

ה. יש לנו הזדמנות אדירה לבנות ברית הגנה אסטרטגית רשמית עם מדינות הסכמי אברהם, מצריים וירדן בחסות ארה״ב. אסור לפספס. 

ו. לישראל מערכות הגנה אווירית המתקדמות ביותר בעולם. זה החל עם הנשיא רייגן שכלל את תוכנית פיתוח החץ בתוכנית מלחמת הכוכבים של ארצות. אז זה נראה מדע בדיוני. כבוד גדול לתעשיות הביטחוניות שלנו, למדעניות ולמדענים, למשרד הביטחון לחיל האוויר ולמערך הגילוי, הזיהוי, הבקרה והירוט של מערכת ההגנה האווירית. 

ז. אם תעשיה אווירית ורפאל היו מונפקות בבורסה בישראל ובניו יורק המניה שלהם הייתה נוסקת הבוקר. ההזמנות מהעולם צפויות להיות מטורפות. 

ח. איראן היא סוג של מעצמה. הצבא שלהם ישן יחסית ותפארתם על מערך הטילים והכטב"מים. במלוא הצניעות והכבוד, הלילה הם מבינים שמול ישראל אלו שווים פחות. 

ט. התגובה מול איראן - בזמן ובמועד. אנו נדרשים כעת לתבונה, סדר עדיפויות נכון, שכל ישר והתמקדות בבעיות העיקריות שלנו: סיום המערכה בעזה והיום שאחרי, האיום מחיזבאללה, השבת החטופים, השבת העקורים והמצב בגדה. גם תורה של איראן יגיע. אסור לאפשר לה להחזיק בנשק גרעיני. בינתיים אפשר להשאיר אותה לקואליציה הבינלאומית. 

י. הדיון על התגובה הישראלית מחזיר אותי ללילה אחד במלחמת המפרץ בשנת 1991, לאחר שהעירקים משגרים עשרות טילים לעבר חיפה וגוש דן. סגן הרמטכ״ל אהוד ברק ושר הביטחון ארנס לחצו להגיב צבאית מול עיראק. ראש הממשלה שמיר והרמטכ״ל דן שומרון התייצבו לצד ארה״ב, שהפצירה בישראל שלא להגיב ולא לפגוע בקואליציה הבינלאומית שפעלה מול עיראק. את העניין הכריע בחור צעיר בשם אריה מכלוף דרעי, שבגיבוי רבו עובדיה יוסף ז״ל הכריע לטובת החשיבה מהראש ולא מהבטן. גם כעת, 33 שנה אחרי - הוא בקבינט.