ראשית, אפרופו כן או לא תקיפה, אין כאן בכלל שאלה: לא תוקפים באיראן (למעט יעף ניצחון סמלי), חוזרים למשא ומתן עם סנוואר בעיקרון של כולם תמורת כולם פלוס הפסקת אש והודנא, ומנהלים משא ומתן להפסקת אש פורמלית עם חיזבאללה וסוריה, בניגוד לעמדת סמוטריץ', בן גביר, נתניהו ודומיהם. זו קונספירציה 1 והיא מיועדת לאלה שמצליחים לגרד את המילה שלום שנחנקת תחת שמיכה עבה של פטריוטיזם ופחדים.

הקונספציות של ישראל וארה"ב שוב קרסו: "התמקדו באיום הגרעיני על חשבון האיום הבליסטי"

שנית, מצ"ב טיפ לטריק התודעה של ביבי: בקושי נדמו הדי היירוטים וכבר הריעו השופרות (ביניהם ברדוגו ועמית סגל) בהשראת מנהיגם, שמתקפת הנקם על טהרן בתמיכת בן גביר וסמוטריץ' יוצאת לדרך. לא ידוע מה נאמר בקבינט הממוזער אבל רוח המפקד הזו שנשבה בחוץ נבלמה בפנים ב־DON’T של ביידן. אל תצפו לסירוב של הרצי הלוי משום שכל אחד מכם במקומו היה נוהג כמוהו ביאללה הסתער. זו קונספירציה 2.

בטור שפורסם במעריב (לפני המבול התורן של איראן) דובר על סירוב הפקודה של הרמטכ"ל לפעולות פזיזות. התגובות לקו בחוסר הבנה של המצב בכלל ובחוסר תחכום בתיווך המסר המשתמע מהטקסט. נאמר בו כי הרמטכ"ל, בגיבוי גנץ ואיזנקוט, בעצם מסרב פקודה של נתניהו להיכנס לרפיח. אני מבין שהיו מי שסברו (כמו יעקב ברדוגו וברוך קרא) שמדובר בנתניהו שפוקד על הרמטכ"ל לכבוש את רפיח והרצי אומר לא רוצה. זה לא קרה ולא יקרה. יש אלף ואחת דרכים לצבא להתנגד לתוכניות של ראש הממשלה וצה"ל לא מסרב, אלא לא מבצע שום פעולה כדי לקדם אותן מעשית.

למשל, המקרה של תקיפת מתקני הגרעין באיראן בשנת 2010. כלפי חוץ נתניהו עשה קולות מלחמה, שר הביטחון ברק העביר את הקולות האלה לפסים מעשיים ("הדריכה") ואז מגיע הרמטכ"ל ואומר שהצבא עדיין לא מוכן. לטעמי זה היה סירוב פקודה וסוג של איום: אם הפעולה תיכשל האשמה תוטל על מי שלא שעה לאזהרה.

התראיינתי בעניין אצל ברדוגו ואכן אמרתי שהאקט של הרמטכ"ל הוא סירוב פקודה והסברתי במה מדובר. מילא שברדוגו לא הבין או לא רצה להבין, אבל שמעתי שברוך קרא, בחור נבון בדרך כלל, טען שמדובר בקונספירציה. נו באמת. המינוח "סירוב פקודה" נכתב כדי לתאר את הפער בין הלוי, גנץ ואיזנקוט ובין נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. את הפער הזה חייבים לחשוף. כשחיילים יוצאים למלחמה הם חייבים לדעת ששולחים אותם באמונה שלמה ובלתי מעורערת.

לא צריך להיות פרשן או קונספירטור כדי לראות ולהבין מה קורה ברפיח: נתניהו נוקב בתאריך ללא תאריך משום שכוונות הפעלת צה"ל של סמוטריץ' ובן גביר בעזה מחייבות פעולה ברפיח, ונתניהו ופרשניו מדבררים אותם בפומבי. המטכ"ל מצדו לא נקט עד היום שום צעד מעשי למעט הכנת תוכניות. במגירות אגף התכנון יש תוכניות לכל מצב כולל כיבוש הירח (איך זה בתור קונספירציה?). ואיך תגדירו כותרת מעין זו: "הרמטכ"ל וראשי השב"כ והמוסד שוקלים לצאת פומבית ולמסור מידע בעצמם לציבור" (N12, סופ"ש לפני שבועיים)? קשר? מרי? צפצוף על נהלים? קונספירציה? ד