חוק ההשתמטות משירות בצה"ל עבר בחצות בקריאה ראשונה, ועוד על רקע הבשורה המרה שארבעה חיילים מסיירת גבעתי נפלו ברצועה. הכנסת הפחדנית מוגת הלב הזו הצביעה בעד חוק שלא רק יורק בפרצופם של מילואימניקים ומשרתים אחרים , אלא משתין עליהם מהמקפצה. רוב חברי הקואליציה מלבד שר הבטחון יואב גלנט, הצביעו בעד החוק הלא אנושי והמוסרי שמבדיל בין דם לדם.

מכונת הרעל מתפרעת: נתניהו ינסה, כהרגלו, להמשיך לתמרן | בן כספית
בחצות עם ה"נאדי באדי": טלי גוטליב כמו שלא ראיתם

טלי גוטליב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
טלי גוטליב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

האבסורד הגדול הוא שזו מתיימרת להיות ממשלת ימין על מלא מלא, שממנה היינו דווקא מצפים שתהיה יותר מיליטנטית ולא תצביע עבור חוק שפוגע בבטחון המדינה. כלומר הימין על מלא, נחשף במלוא מערומיו והפך לנמר של נייר או גרוע מזה, לשפן הכי פחדן שבורח כל עוד נפשו בו כשנשקפת סכנה לשרידותו.  

פורום "מתגייסים לאחדות" ביחד עם אנשי ציבור שמחו, הניחו זרי פרחים ליד בתיהם של חברי כנסת כמחאה על החוק שנותן פטור מגיוס לקבוצה גדולה בציבור, שיכלה לתרום את חלקה כשווים בין שווים למען המאמץ המלחמתי. 

זרי פרחים הונחו גם ליד ביתה של טלי גוטליב ותגובתה היתה: "מופרעים, אתם לא תנהלו אותי". ועוד אמרה, שהיא כמעט הצביעה נגד החוק, אך מאחר שהניחו זרים לפתחה, היא חזרה בה והחליטה להצביע בעד החוק כי אף אחד לא יגיד לה מה לעשות. אוי לנו שאנשים שכמותה מכהנים בכנסת ישראל ובמקום להפעיל שיקול דעת רציני בנושאים מדיניים ובטחוניים, ובמקום להגיב למהותם של דברים ולגופם, הם מגיבים לגופו של אדם, והכוונה לאותם מניחי זרים שמחו על החוק.  

אולם מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אולם מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טלי גוטליב קראה להם "מופרעים". אז אם לשפוט על פי התנהגותה בהרבה מקרים, בדרך הנפת הידיים והציפורניים והצעקות והעיניים שרושפות אש וחרון, אני בטוחה שהמופרעים כאן הם לא אותם מוחים, וכדאי מאד שלפני שהיא מאשימה אחרים במופרעות, שתסתכל היטיב במראה. כשהיא אומרת שהם לא ינהלו אותה, היא התבלבלה: יש לציבור את כל ההצדקה והזכות לנהל אותה או לדרוש ממנה הסברים ולבקר אותה כי הציבור משלם לה מכיסו על מנת שהיא תשב בכנסת ותרוויח משכורת נכבדה לפרנסתה.

התגובה שלה שבגלל הנחת הזרים ליד ביתה, היא זו שגרמה לה להצביע בעד החוק, רק מוכיחה איזה דמות גרוטסקית היא, שלא מצביעה לעצם העניין והמהות, אלא רק בשביל לעשות דווקא, שזו התנהגות אינפנטילית ממדרגה ראשונה והדבר האחרון שאנחנו צריכים הם אנשים שייצגו אותנו בכנסת עם חשיבה של ילדים בגנון, בטח ובטח שלא בתקופה שהחלטות הרות גורל הן על הפרק.  

כשהיא אומרת שהיא התכוונה להצביע נגד החוק, אבל התחרטה ברגע האחרון רק בגלל שמחו ליד ביתה והניחו שם זרי פרחים, היא יכולה לספר לסבתא את הסיפורים האלה. היא הצביעה בעד החוק, כי היא לא רצתה להפר משמעת סיעתית שמא תפוטר, כמו שעכשיו נשמעים קולות של מזכיר הממשלה, שקורא לפטר את השר האמיץ היחידי גלנט שהצביע נגד החוק. כך שבנוסף לכל המידות "היפות" שלה, אני חושדת שהיא גם שקרנית.

היא אומרת שאחרים לא ינהלו אותה. מניחי זרי הפרחים. ובכן, בנוסף לשיקולים האינפנטילים שלה של לעשות דווקא, היא רק מוכיחה שאפשר גם אפשר לנהל אותה כי היא בקלי קלות חשפה את ה"קלף המנצח" שלה שאומר דבר אחד: תגידו לה לא לעשות משהו, והיא דווקא תעשה אותו. תגידו לה כן לעשות משהו, והיא תעשה הפוך.  

טלי גוטליב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

אז גב' גוטליב הנכבדה, רואים לך גם רואים לך, ומהתגובה הגרוטסקית שלך יצאת ממש לא כעיפרון הכי מחודד בקלמר. ולהווה ידוע לך, גרוטסקה היא מינוח השייך לעולם תיאטרון האבסורד והסאטירה ולא למציאות. אז מוטב שתתעוררי על עצמך, כי בקרוב לא בטוח שתהיה לך עבודה בתחום שאת עוסקת בו כעורכת דין, כי לא הייתי משלמת לשכמותך גרוש וחצי על מנת שתייצג אותי בתביעה כלשהי, כי מי יודע איך תעצבני את השופטים כשתעשי להם דווקא. 

שתי מסקנות מהנאמר לעיל. אני לא מאשימה את טלי גוטליב. ואם הייתי מסוגלת להתאפק, אפילו לא הייתי טורחת לכתוב עליה כתבה על מנת לא לתת זמן מסך לאישה שמחפשת תשומי ולכן מייצרת כותרות מבישות. מי שאשם כאן הוא ראש הממשלה שמאפשר לה לקומם עליה ציבור שלם באמירות ההזויות שלה ונותן לה לנהל אותו במקום שהוא ינהל אותה ויקרא אותה לסדר, כפי שהוא לא קרא לה לסדר כאשר העזה להגיד שמשפחות החטופים מחריבות את המדינה. 

מסקנה שנייה: החוק הזה פוגע בבטחון המדינה ואי לכך, אם יחסרו חיילים בשדה הקרב, ועקב זאת ייפלו חללים נוספים שיצטרפו למספר החללים העצום שכבר נפל, הדם שלהם יהיה על הידיים של הממשלה וראשה.