עורך הדין הגולה דוד שמרון הגיח השבוע מהנופש שאליו יצא והתראיין ברדיו. על פי גרסתו, הוא נקי וצח כשלג, הוא לא ידע שמיקי גנור כזה נוכל, הוא שומר חוק וסדר ובן הדוד שלו, ביבי נתניהו, לא ידע דבר ומחציתו על פועלו במחיצת הגנור הנ"ל. אז הנה סיפור שיכול ללמד אותנו על דרך הפעולה של שמרון ונתניהו, בני דודים, חברים ושותפים לדרך כבר 50 שנה. חלק מהסיפור הזה יהיה לכם מוכר, שהרי נחשף כאן בעבר. וחלק לא.



אודליה כרמון הייתה העוזרת של ביבי כשהיה ראש אופוזיציה בשנים 2006־2007. מי ששילם את שכרה היה ארגון אמריקאי בשם "ידידי הליכוד בארה"ב". בראש הארגון עמד אז ארי הרו. המהלך כולו היה בלתי חוקי בעליל. זוהי טובת הנאה, זהו מימון אסור, זוהי עבירה על חוקי המס, היות שכרמון קיבלה את שכרה "שחור" מבלי שעבר דרך שלטונות מס כלשהם. את כל זה עשה נתניהו ביודעין. יש על זה הוכחות. אחר כך הוא מינה את הרו לראש הסגל. אחר כך הרו התפטר וניצל את קשריו בלשכת ראש הממשלה כדי להקים חברת ייעוץ אסטרטגי. ואחר כך הוא חזר לתפקידו בלשכת ראש הממשלה. נגזר עליו למכור את החברה. הוא קיבל עליה הצעה של 10 מיליון שקל, אף על פי שלא היו בה נכסים כלשהם, למעט המוניטין שלו (שלא היה רלוונטי, כי הוא חזר לעבודתו בלשכה). 



חוקרי המשטרה סבורים שמדובר בשוחד. גם הפרקליטה המלווה, עו"ד ליאת בן־ארי, סבורה שמדובר בעסקת שוחד והלבנה סיבובית. על פי גורמים המקורבים לחקירה, במשטרה ובפרקליטות יש גורמים הסבורים שהמעשה הזה חמור בהרבה מההרשעה ההיא של אהוד אולמרט (ע"ס 60 אלף שקל), שבגינה נשלח לבית הסוהר. אין כאן גם התיישנות, כי החקירה בעניין החלה לפני כמה שנים, בימיו של יהודה וינשטיין, ונגנזה. ברגע שמתחילה חקירה, מרוץ ההתיישנות נעצר. היועץ המשפטי הנוכחי, אביחי מנדלבליט, לא מאפשר למשטרה להמשיך לחקור את הפרשה הזו. למה? ככה. כמו שהוא לא מאשר לה לחקור פרשות נוספות שמידע עליהן הגיע לידי החוקרים. למה? ככה.




התנהלות בעייתית? עו"ד דוד שמרון. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
התנהלות בעייתית? עו"ד דוד שמרון. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



עד כאן ההקדמה. בואו נחזור לשנת 2006. כרמון מקבלת את שכרה במשך חודשים ארוכים מעמותה אמריקאית. נתניהו מממן מימון אסור ומקבל טובת הנאה אסורה. ואז, הוא נבהל. מישהו כנראה מספר לו שמדובר בעבירות חמורות. הוא קורא לכרמון ויחד הם ממהרים למשרדו של עו"ד דוד שמרון בירושלים. את הסיפור הזה סיפרה כרמון לחוקרי המשטרה. הנה הוא, מילה במילה: אני, ביבי ושמרון ישבנו שתי פגישות ארוכות אצל שמרון במשרד, סיפרה כרמון במשטרה, כל פגישה בין שעה לשעה וחצי. ביבי אמר שאני צריכה להחזיר את הכסף. הוא ושמרון דיברו, התווכחו, דיסקסו ביניהם מה עושים.



בפגישה השנייה כבר גיבשו מודל והחליטו. ביבי הכתיב לי מכתב שאני כותבת לארי הרו ומחזירה לידידי הליכוד בארה"ב את הכסף. הדפיסו ונתנו לי לחתום. חתמתי. פיקססו את זה לארי הרו מהמשרד של שמרון. יש לי את המסמכים. למטה יש, בקטן, את פרטי המשרד של דוד שמרון, שם הם נכתבו ומשם הם נשלחו. שמרון יצא, נתן למזכירה שלו, שפיקססה להרו. גם את התשובה של הרו ביבי הכתיב מהמשרד. ואז הרו שלח את התשובה. ככה הלכה ההתכתבות הזו, הכל היה פיקטיבי, ביבי ושמרון הכתיבו לי מה לכתוב והכתיבו לו מה לענות, וכל המסמכים קיימים ומעידים על זה. דברי כרמון.



אבל זה לא נגמר. אחרי שתי הפגישות הללו נסעה כרמון, הפעם לרחוב הארבעה בתל אביב, לפגוש את שמרון ולסכם איתו את התנאים להמשך העסקתה אצל נתניהו. הפעם באופן כשר וחוקי. הם ישבו חצי שעה וסיכמו הכל. ביבי פתח עבורי חשבון בנק סודי מיוחד, לשם הוא היה אמור להעביר את הכסף. הפגישה השלישית הזו עם שמרון הייתה באוקטובר 2006. והנה, חלף לו אוקטובר, הגענו לנובמבר. נתניהו, רעייתו שרה וכרמון יוצאים לנסיעה לארה"ב. בני הזוג במחלקה ראשונה. שרה מגלה שביבי מתכוון לשלם לאודליה מכספו. שרה רותחת. פיצוץ גדול. כל העניין מבוטל.



פגישה רביעית בין אודליה כרמון לשמרון. הפעם, שוב במשרד בירושלים. הגעתי למסקנה שאני חייבת לביבי כמה אלפי דולרים, אמרה כרמון, אז רציתי לסגור עם שמרון את ההחזר. לקח לה זמן לקבל מועד לפגישה. את נתניהו בכלל לא הצליחה להשיג בטלפון. ואז הגיעה למשרדו של שמרון. ואז באה ההפתעה הגדולה. ההלם. אני מכירה את שמרון 20 שנה, סיפרה לשוטרים, אנחנו ידידים, אני מכירה את אודרי אשתו. עובדים ביחד. אני מתיישבת אצלו במשרד ופתאום הוא אומר לי שהוא לא יודע על מה אני מדברת. אני אומרת לו, דוד, הרי ישבנו וסיכמנו. הוא אומר שהוא לא זוכר. אני אומרת לו דוד, יש מסמכים שיצאו מהמשרד שלך. הוא אומר שאין דבר כזה. 



# # #



באותם ימים גם נתניהו מתחיל להתכחש לכל סיפור המעשה. לא היה, לא נברא. העובדה שהמסמכים נמצאים בידיה של כרמון, כמו גם התכתובת עם ארי הרו, ההעברות הבנקאיות, חשבון הבנק שנתניהו פתח עבורה, כל אלה לא משנים הרבה. שמרון ונתניהו היו מתואמים ומבחינתם - הכל נמחק. אודליה כרמון לא הייתה מעולם.




"לא היה ולא נברא", נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
"לא היה ולא נברא", נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



כרמון לא האמינה שזה קורה לה. ישבתי כאן אצלך, אמרה לשמרון, סיכמנו את הדברים עם ביבי. לא היה, אמר שמרון. ואז ביקש ממנה לכבות את מכשיר ההקלטה. כרמון, מזועזעת, פתחה את תיקה האישי וחשפה את תכולתו. לא הייתה שום הקלטה. לא תיארתי לעצמי שמדובר בכאלה נוכלים, אמרה אחר כך למי שאמרה, לא ידעתי שהוא כזה קרוק. איך הוא מסוגל. בחיים לא קרה לי דבר כזה. ראיתי לפני דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. ולא רק שהוא קרא לי שקרנית, הוא הפך אדום ואלים ובוטה. זה היה מאוד לא נעים.



כרמון התבקשה על ידי המשטרה להרחיב ולפרט את הסיפור הזה בחודשים האחרונים. בצמרת מערכת אכיפת החוק לא מבינים איך היועץ מנדלבליט ממשיך לעכב את התיק הזה. כמו סיפורים נוספים שהוא לא מאשר לחקור. השבוע פורסם שכל נהגי המוניות שנבדקו בנתב"ג נמצאו מעלימי מס. מדובר במאות שקלים בודדים. במקרה של התשלומים לכרמון, מדובר בעשרות אלפי דולרים. ראש ממשלה בישראל עבד "שחור", העובדות ידועות ומוכחות, אבל היועץ מתמהמה. דוד שמרון, כמובן, מכחיש הכל. הוא צח כשלג, לא הייתה פגישה עם אודליה, מבחינתו אין בכלל אודליה כרמון. עזבו רגע את התיק, את העבירות לכאורה, את החשדות. קחו את דפוס ההתנהגות. את תיאום העדויות והטיוח הגס. בשבוע שעבר קראתי לזה כאן "לה פמיליה". נדמה לי שהייתי עדין.



תגובת היועמ"ש: "הטענות כאילו היועץ בעל נגיעה אישית לחלק מהאירועים אינן נכונות ומופרכות. מטבע הדברים אין בכוונתנו להתייחס לקיומם של מידעים כאלה או אחרים במשטרה ולאופן הטיפול בהם ואין בכך כדי לאשר או להכחיש דבר. חוקרי משטרת ישראל פועלים לבירור האמת ולבדיקת המידעים הקיימים והחשדות. החלטות על כיווני החקירה וסדריה מתקבלות לאחר שמיעת עמדות כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכללם היחידה החוקרת, הפרקליטות המלווה, ראש אח"מ ופרקליט המדינה. עם סיום החקירה יתקבלו הכרעות בתיקים".



[email protected]