אחת הסיסמאות שבאמצעותה הימין רוכב על דעת הקהל קשורה ברעיון שלפיו ראשיו נלחמים באליטות הישנות ששולטות במדינה עוד מימי הקמתה. הביטוי אליטות ישנות קשור בדרך כלל לאשכנזים מקושרים ובעלי ממון שמאיישים עמדות מפתח ובעלי השפעה בפוליטיקה, במשפט, בתקשורת, באקדמיה ובתרבות. לשכבה זו מיוחסת, בצדק, אחריות לפערים החברתיים והאתניים בישראל לאורך השנים. מפלגות השלטון השונות נהנות לייצר לעצמן תדמית כמי שפועלות נגד האליטות ולמען העם.



אך זו תדמית שקרית. האתרוג שלו זוכה יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה מצד המערכות השונות הוא דוגמה לכך כי הימין לא באמת נלחם באליטות; הוא פשוט החליף את זהותן. במקום זהות חילונית וסוציאליסטית, קיבלנו אליטות בעלות זהות דתית, שמרנית וקפיטליסטית, שעוטפות בחום ומעצימות את מי שמסייע להן לשמר את כוחו ואת המשך הכיבוש.



כידוע, לפי הפרסומים, נוה נחת לאחרונה בנתב"ג עם נוסעת נוספת, וניסה לכאורה לסייע לה להיכנס לישראל בלי שתציג את דרכונה בפני ביקורת הגבולות, מעשה שצלח ביציאתם מהארץ. על פי הפרסום בחברת החדשות, הבקרים של רשות שדות התעופה הבחינו במעשיו של נוה ועיכבו אותו, אלא שכאשר התבררה זהותו, הם נדרשו לפנות למי שהוגדרו כ"דרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק" כדי לאשר את חקירתו באזהרה. גם לאחר שהתקבל האישור לחקירה, והדברים הובאו לידיעת אותם בכירים במערכת אכיפת החוק, המקרה לא דווח לציבור על ידי המשטרה או על ידי הפרקליטות, כפי שמקובל בדרך כלל בחקירות של אישי ציבור.



לאחר חשיפת חברת החדשות, חלק מהתקשורת לא מיהר לפרסם את הידיעה, וכאשר פורסמה, היה זה בתחילה באופן מוצנע. עורכי דין בכירים השותפים לגילדה החזקה עלו לתחנות הרדיו השונות וניסו לגמד את המעשה של נוה. השר לביטחון הפנים שתק. את הגיבוי המשמעותי ביותר קיבל נוה משרת המשפטים איילת שקד, שאיתה כידוע כרת ברית בוועדה למינוי שופטים; ברית שמשרתת אותה אידיאולוגית ופוליטית ומעצימה מאוד את כוחו בגילדה שהוא עומד בראשה.



תגובתה הראשונה של השרה שקד לפרסום הייתה כי לא תדרוש את הדחתו של נוה מהוועדה לבחירת שופטים בשל "ציד המכשפות", כך לדבריה, שנעשה לו. נזכיר, זו אותה שרת משפטים שמיהרה למחרת הפרסום של פרשת המסרונים למסור הודעה חד־משמעית לתקשורת: "הזדעזעתי עם כל אזרחי ישראל. ההתכתבויות שנחשפו בתקשורת {...} הן פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט... שופט שסרח, לא יישאר שופט". שקד אף התנגדה לעונש של נזיפה בלבד לשופטת רונית פוזננסקי־כץ.



בעקבות הלחץ הציבורי, שקד חזרה בה בעניין נוה והודיעה כי עם גמר החקירה, משרד המשפטים ישקול אם להדיחו מהוועדה לבחירת שופטים. ימים יגידו מה תחליט הפרקליטות. אך רוח המפקד הנושבת במוקדי ההשפעה הבכירים בישראל ברורה. למרות התהום המשפטית, זו אותה רוח של אתרוג שעלולה להכשיר בעתיד הלא רחוק את המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום. מוקדי השלטון, הקשרים וההשפעה מצופפים שורות לשימור כוחם. מבחן בוזגלו מת, ומי שהרג אותו הוא לא אחר מאשר הימין.