מי יזכה בבחירות לראשות עיריית בת ים, נתניהו או גדעון סער? שלמה פילבר או מיקי זוהר? בת ים המנומנת קמעה במשך ימי החול (כי כולם נוסעים לעבודה בתל אביב), תהיה היום מוקד ההתעניינות של רבים שלא מתגוררים בה. 



ראש ממשלה מטעם הליכוד לא צריך לתמוך במועמד שאינו מן הליכוד. כדי להסביר מהלך כזה, צריך יכולת התפתלות של נערת גומי שהתאמנה ממש הרבה. משהו מסגולות ההתפתלות הזו שמענו בקלטת של מיקי זוהר, שההסבר שלו כלל את השמצת ראש ממשלתו וראש מפלגתו ("הוא מניאק") וגם האשמת חני מהלשכה של ראש הממשלה שהטעתה אותו. בזמן האחרון נראה שקל מאוד להטעות את נתניהו. זה בהחלט מוזר, כשזוכרים שמדובר באיש שאפילו שונאיו מודים שיש לו יכולות שכליות גבוהות. חני מהלשכה מצליחה לבלבל את האינטיליגנציה הזו בקלות רבה מדי. 
 
הבחירות המוניציפליות, שבתחילה נראו שאינן מעניינות כל כך את מי שלא גר ביישוב או מי שאינו גיסו של המועמד לראשות המועצה, הפכו לאירוע כמעט בינלאומי. כבר לא משנה כל כך מי יזכה בתל אביב או בירושלים. הקרב הגדול, ההימור הגדול, הוא בת ים. 
 

בתוך העולם המכוער של הפוליטיקה, אני קצת מתפלא על מיקי זוהר, שלא הבין, שכל מה שהוא אומר בטלפון, יכול להיות מוקלט. בעצם, אני בכלל לא מבין איך הפוליטיקאים מתנהלים בתקופה האחרונה. אם אתה פוליטיקאי, עליך להניח שכל מה שאתה אומר מוקלט ויועבר מיד לשימוש כנגדך. בעצם כל מה שפוליטיקאי יכול לומר למי שמצלצל אליו הוא: "שיהיה לכולנו יום יפה". כל מילה נוספת יכולה לסבך אותו ולשמש נשק כנגדו, ואכן מילים רבות סיבכו את מיקי זוהר הפעם. לי הוא נשמע כמי ששולף דברי הרגעה למצב של רתיחה בלי בקרה, כדי לקרר קצת את המצב, אבל גילה שבמקום מים הוא שפך על האש בנזין. 
 
את הטיעון "אוי, לא ידעתי שמקליטים אותי", לא יכול לומר נתניהו. הוא ידע גם ידע שמקליטים ומצלמים אותו כשהוא ממליץ על מועמד שאינו של הליכוד, ויוצא בכך נגד מועמד של הליכוד, שכל המפלגה תמכה בו בגלוי ובתיאום. מיהו בעצם היום מועמד הליכוד לראשות עיריית בת ים? מי שהמפלגה העמידה לבחירה, או מי שנתניהו חיבק פתאום? השאלה מי טוב לבת ים הפכה להיות משנית.