רגע לפני שטס לוועידת מדינות בבולגריה נשאל ראש הממשלה מי המועמד הירושלמי שבו יתמוך בסיבוב השני לבחירות בירושלים: "קבלתי החלטה בעניין, בקרוב תדעו. יהיה מעניין. אני מרוצה מהישגי הליכוד בכל הארץ". כידוע, נתניהו תמך בזאב אלקין לראשות העירייה ולאחר שהלה הפסיד ולא עלה לסיבוב השני נתניהו מחשב את צעדיו מחדש. כעת נשאלת השאלה, האם יתמוך בליאון שאותו הוא מכיר שנים רבות? או אולי יפתיע ויבחר דווקא המועמד שמתויג כ"חילוני" ו"שמאלני"? אלה שלוש האפשרויות של נתניהו.



תמיכה במשה ליאון: על פניו נראה כבחירה הטבעית, ליאון הוא איש הליכוד שנים רבות. הוא היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת נתניהו בקדנציה הראשונה בשנות ה-90, איש הציונות הדתית, ימני, מזרחי - המועמד המושלם עבור נתניהו לתמיכה. אלא שלנתניהו אין בעיה עם ליאון, יש לו בעיה עם מי שתומך בו. ליאון נישא על כתפיהם של שני שרים בכירים, אביגדור ליברמן ואריה דרעי שבפועל דוחפים את ליאון ללשכה בבניין בכיכר ספרא כבר 5 שנים. אם יתמוך נתניהו בליאון, יש שיגידו כי הוא "תופס טרמפ" על ההצלחה של ליברמן ודרעי, לא פוזיציה שנתניהו אוהב להיות בה. בנוסף, גם אם ליאון ינצח ההצלחה לא תירשם על שמו של נתניהו אלא על שמם של שני השרים והציבור החרדי שהעניק לליאון בסיבוב הראשון 85%. מצד שני נתניהו רוצה לרשום לעצמו ולליכוד ניצחון בעיר משמעותית, מה שעדיין לא קרה, ונכון להיום סיכוייו של ליאון נראים טובים.



תמיכה בעופר ברקוביץ': מדובר בהימור מבחינתו של נתניהו. ברקוביץ' נתפס כליברל, דמות לעומתית לקואליציה החרדית בעיר, יש אפילו מי שמעזים לכנותו "שמאלני". אז מה לנתניהו ולתמיכה באיש שאינו המועמד המובהק מ"המחנה הלאומי"? אם נתניהו יביע תמיכה בברקוביץ', מדובר ראשית בהפתעה גמורה ובעובדה כי נתניהו מסמן אותו כיורש של ניר ברקת. צריך לומר את האמת מדובר בהימור, לא בטוח כיצד תמיכה של נתניהו תשפיע על ציבור הבוחרים ששלשלו את שמו של ברקוביץ' לקלפי בסיבוב הראשון, יכול להיות שהנזק מבחינתו יעלה על התועלת. אבל, אם ברקוביץ' ינצח בתמיכתו של נתניהו אין ספק כי הדבר ייזקף גם לזכותו של נתניהו כמי ש"הכריע את הכף".



לא יביע תמיכה באף אחד: נתניהו ידוע כמי שמוציא את המיץ למי שמבקש את תמיכתו, תשאלו את ניר ברקת שלא קיבל את תמיכתו הרשמית של נתניהו עד לרגע הבחירות בשנת 2013 ונאלץ להתמודד מול ליאון שנהנה מגיבוי של ליברמן ודרעי. תשאלו גם את זאב אלקין שממש לחץ את נתניהו לפינה כדי שיביע בו תמיכה פומבית אבל כשזו הגיע זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי עבורו. לכן, האופציה השלישית היא אינה בלתי סבירה, אף אחד מהמועמדים הוא אינו "כוס התה" של ראש הממשלה וממילא אף אחד מהם לא היה המועמד הראשון שלו. לכן קיים סיכוי לא מבוטל שיאחל בהצלחה לשני הצדדים ושלום על ישראל. אמנם הוא לא ירשום לזכותו ניצחון בעיר גדולה אבל גם לא הפסד.