הנשיא דונלד טראמפ בלחץ. אף שהוא עצמו לא עומד לבחירה מחדש בבחירות אמצע הקדנציה, שייערכו מחר בארה"ב, התוצאות יקבעו במידה רבה את סיכוייו לנצח במרוץ לנשיאות ב־2020. הן עלולות אף להכריע אם טראמפ יצליח לסיים בכלל את ארבע שנות כהונתו הראשונה. את הימים האחרונים הקדיש הנשיא למסע הופעות במדינות שונות בארה"ב, במיוחד באלו הידועות "כמדינות האדומות", שלהן נציגים רפובליקנים בקונגרס.



כעת, אותם נציגים ניצבים בפני יריבים דמוקרטים חזקים, שמאיימים על המשך כהונתם. בחירות אמצע הקדנציה, שבהן נבחרים כל חברי הקונגרס ושליש מחברי הסנאט, נערכות כל שנתיים ונחשבות לאירוע כמעט שיגרתי בזירה האמריקאית הפנימית. בהיסטוריה הפוליטית, לא זכורות בחירות אמצע כאלה, שלתוצאותיהן צפויות השלכות כל כך גורליות ומהותיות על עתידו של הנשיא המכהן.



הבחירות נתפסות בתור משאל עם על כהונתו של טראמפ או כהגדרת הפרשנים, משאל עם על הטראמפיזם. תוצאותיהן יוכיחו אם בחירתו של טראמפ לבית הלבן הייתה תקרית היסטורית חריגה, או ביטוי למהפך אמיתי בקרב האמריקאים. במלים אחרות, האם הטראמפיזם ייעלם בעוד שנתיים וייזכר כקוריוז, או שמא יישאר פקטור קבוע שמבטיח לטראמפ כהונה שנייה ושמונה שנים בבית הלבן.



תוצאות בחירות האמצע מבטאות בדרך כלל מורת רוח ומחאה ציבורית נגד הנשיא המכהן ואיבוד הרוב של מפלגתו בקונגרס ולעתים קרובות גם בסנאט. הנשיא לשעבר ברק אובמה סבל קשות והתקשה לתפקד בעקבות ההפסד של המפלגה הדמוקרטית, שאיבדה את הרוב שלה בקונגרס בבחירות אמצע הקדנציה בתקופתו.



גם מבחינה זו, לבחירות מחר ישנה משמעות מיוחדת. אם יפסידו הרפובליקנים את הרוב שלהם בקונגרס כפי שמנבאים סקרי דעת הקהל, צפויה המפלגה הדמוקרטית לנצל את הרוב בבית הנבחרים על מנת להתחיל בהליכי הדחה נגד טראמפ. גם אם הדמוקרטים יוותרו על הניסיון להדיחו, ללא רוב בבית הנבחרים, הנשיא המגלומן עלול למצוא עצמו במצב שבו יתקשה מאוד להעביר את יוזמותיו בקונגרס, במיוחד בתחום ההגירה – נושא הקרוב מאוד לליבו. ניצחון דמוקרטי, אגב, יהיה בשורה לא מעודדת בלשון המעטה גם עבור ישראל. בלי רוב רפובליקני בקונגרס, טראמפ יתקשה לבטא את ידידותו לישראל באופן בלתי תלוי וגורף. נכון שהדמוקרטים הם ברובם אוהדי ישראל, אולם הנבחרים החדשים ירצו להוכיח כי הם אינם נשלטים על ידי הבית הלבן או על ידי טרמאפ וגחמותיו.