עכשיו תראו מי זה טראמפ ומה זה טראמפיזם: כל מה שראיתם ושמעתם עד היום, בשנתיים שלו בבית הלבן היה הקדמה, מבוא לטראמפ האמתי. זאת המשמעות המעשית להצהרת הנשיא טראמפ, שבה סיכם בגאווה את תוצאות בחירות אמצע הקדנציה כ"הצלחה עצומה". עד עכשיו היכה הטראמפיזם בכוח של הוריקן. בשנתיים הבאות הוא יהלום בעוצמה של צונאמי. התנהלותו הפרועה, התבטאויותיו הגסות נגד התקשורת במסיבת העיתונאים שבה סיכם את תוצאות הבחירות, היו רק חזרה כללית לרמת ואופי הטראמפיזם הצפויים בשבועות ובחודשים הבאים.

"גם לנשיא הזה זה היה שבוע מדהים של התקפות על מוסדות אמריקאים", הייתה הכותרת הראשית של הניו יורק טיימס אתמול. התוצאות התפרשו כהתחלה של מערכת הבחירות לנשיאות 2020. מבחינתו של דונלד טראמפ, אין חדשות טובות מזה. הוא אוהב ומאוהב במעמד של מועמד. גם בשנתיים של כהונתו כנשיא טראמפ התנהל כמועמד במיוחד בהופעות ובנאומים. זהו מצב שמאפשר לו להשתלח ביריבים, לגדף פוליטיקאים דמוקרטים, לבוז וללעוג למוסדות פדרליים שהוא לא אוהב.

למי ששכחו, ראוי להזכיר כי במערכת הבחירות לנשיאות 2018 המועמד דונלד טראמפ סילק, השפיל ולמעשה חיסל פוליטית לא פחות מ-17 רפובליקנים שהתמודדו אז על מועמדות המפלגה לנשיאות. כנשיא, דונלד טראמפ ישמח לחזור על נאומי ההשמצה, העלבונות, הגידופים שהרעיף על יריבים שהתחרו נגדו ב-2018 ואפילו לשפר את גסות הרוח, לחדד את סגנון ההשפלות ולהחריף את ההכפשות האישיות נגד מי שיתמודד או תתמודד נגדו במערכת הבחירות לנשיאות 2020, אם מהמפלגה הרפובליקנית ובוודאי אם מהמפלגה הדמוקרטית.

מי שלא יהיה מועמד או תהיה מועמדת לנשיאות, לא יגיעו לקרסוליו של דונלד טראמפ ביכולת להתנפל, להשתלח ולהשפיל יריבים. תגובותיו של טראמפ לתוצאות בחירות אמצע הקדנציה חשפו ביתר שאת את פחדיו ועומק חרדתו מחקירת קשריו עם רוסיה. לכן מצא להכרח להזהיר את הדמוקרטים, שהשיגו רוב בקונגרס, שלא יעזו ליזום חקירה כזאת. הפחד הזה מגילויים על אופי היחסים והקשרים שקיים עם רוסיה גם יזין ויעצים את מאמציו להכשיל, לסלק ולחסל כל מי שיצהירו על מועמדותם לנשיאות 2020.

דונלד טראמפ לא יחכה להתחלה הרשמית של מערכת הבחירות לנשיאות 2020. התשוקה לחסל סיכויים של כל מתחרים ומתמודדות לנשל אותו מהבית הלבן ולהבטיח תקופת כהונה שנייה תגבר אצלו על כל הנהלים המקובלים בזירה הפנימית. השנתיים הבאות יהיו בעצם קמפיין בחירות טראמפיסטי ממושך, מייגע, מעצבן ומבהיל.