בשלב הזה, בחירות נראות בלתי נמנעות. שרשרת האירועים האחרונים החלה במבצע שהשתבש ברצועת עזה, המשיכה ביום שבו חמאס ירה יותר רקטות מבעבר, בהפסקת אש ובהתפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון, הובילה למצב שבו יתר השותפים הקואליציוניים אומרים שאין כל דרך להציל את הממשלה הזו.
אבל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהוא עדיין מנסה לשמור על קואליציה שלמה, והאשים את מנהיגי המפלגות האחרות בחוסר אחריות. בנוסף, הוא האשים אותם, במהלך ההצהרה שנשא הערב (ראשון) בטלוויזיה, בכך שהם פועלים מתוך אינטרסים אישיים. הוא משתמש בטקטיקה הידועה בשם "גוועלד", שפירושה במישור הפוליטי היא ניסיון להפחיד אנשים. זה עבד בעבר.
בשבועות שקדמו לבחירות 2015, המונח "קמפיין גוועלד" הוטבע כתיאור של קמפיין נתניהו, שהשתמש בכל אמצעי הקשורת כדי לנסות ולהגיד לציבור, כי במידה ויצביעו למפלגות ימין קטנות יותר, הליכוד יפסיד. עם זאת, למרות שהסקרים הסופיים הראו תוצאה צמודה מאוד בין הליכוד למחנה הציוני, הליכוד זכה ב-30 מנדטים. נראה כי הטקטיקה שהליכוד נקטו ברגע האחרון ועבדה להם כל כך טוב ב-2015, תעמוד בתחילת קמפיין הבחירות שכלל הנראה יתחיל בקרוב מאוד. 

התייחסותו של נתניהו ל"מבצע צבאי סודי", שמועה שהוזכרה מספר פעמים בתקשורת מאז הפסקת האש, היתה חריגה מאוד, בהתחשב בכך שפעולה כזו אמורה כאמור להישאר בסוד. בדרך כלל, נתניהו מצהיר הצהרות לאחר מעשה, כמו הפעם שבה הציג את ארכיון הגרעין האיראני. ההתייחסות החוזרת והנשנית שלו לאירועי 1992, היא סוג של טריגר טראומטי לימין. קשה לומר עד כמה האזכור של אירועים מלפני למעלה מ-25 שנה, שש פעמים בתוך סוף שבוע אחד, באמת השפיע על הציבור, אבל ברור שרגשות אשמה לא הספיקו כדי לגרום לשר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט לשנות את עמדותיהם.
כל מהלך שבנט ינקוט לאחר מסיבת העיתונאים המשותפת עם איילת שקד מחר בכנסת, תוביל לבחירות, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי לחלוטין, כמו תרחיש שבו מפלגת אופוזיציה תצטרף לממשלה. הדבר נראה מאוד לא סביר, אבל בשנת 2012 מפלגת קדימה הצטרפה לממשלה, בין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה של החוק לפיזור הכנסת, כך שלעולם אין לדעת. אם נתניהו לא יצליח לשכנע את שותפיו הקואליציוניים לא לפרוש מהממשלה, לפחות אנחנו יודעים מה הוא עלול לומר עליהם - שהם חסרי אחריות, אנוכיים ומסכנים את הביטחון הלאומי. הדבר צפוי לחזק את התדמית של נתניהו כ"מר ביטחון", אחרי שליברמן קרא לו השבוע חלש וצייר אותו כמבוגר האחראי בין פוליטיקאים קטנים. קמפיין גוועלד של נתניהו מוכן, עכשיו רק נשאר שמועד הבחירות ייקבע.