בני גנץ שותק: שתיקתו של גנץ מביאה לו על פי סקרים אחרונים 16 מנדטים. ההמלצה של המומחים היא להמשיך לשתוק עד לקלפי. ידוע שכאשר פוליטיקאי מתחיל לדבר, הוא בעיקר מקלקל. לפתע נחשפת בורותו, טיפשותו חוסר הבנתו, או סתם דעותיו השנויות במחלוקת שמרחיקות ממנו מצביעים. האדם השותק הוא כמו טופו, חסר טעם וחסר ריח. כל אחד מוזמן לראות בו מה שהוא רוצה. כדאי שב–2019 פוליטיקאים נוספים ילמדו מגנץ, וישתקו כל השנה עד לבחירות. ככה הם יזכו להערכה מהעם, ויהיה הרבה יותר קל להצביע עבורם.
 
גילויים חדשים בפרשת תאיר ראדה: זו הייתה שנת מפנה בפרשת רצח תאיר ראדה, כאשר בפייסבוק הוכח מעל לכל ספק סביר שרומן זדורוב אינו הרוצח, וכל עמוד שמכבד את עצמו הביא ראיות פורנזיות חותכות שמעידות על כך. בינואר נמצאה קלטת, בפברואר פירוט שיחות טלפוניות, במרץ שערה עם דנ"א, באפריל זכוכית, במאי כתם דם, ביוני שערה ללא שורש, ביולי עדות של א"ח, באוגוסט זימון של א"ק, בספטמבר הודאה של מ"ח, באוקטובר הפרקליטות התנגדה, בנובמבר היא כבר שקלה, ובבוא דצמבר התוכנית "עובדה" עלתה, והתחלנו את שירנו מהתחלה. 
 
דודו פארוק, עלייתו ונפילתו: שנת 2018 הייתה עמוסה בדמויות בדיוניות (שפיטה, אלנה פרנטה) ובכאלה שהסירו את המסיכות (ליידי גאגא). דודו פארוק הוא דמות בדיונית של ערס בוטה ומחפיצן, שבתחילת השנה נראה כמו הדבר הלוהט ביותר בעולם עם השיר המדליק והגועלי "ערק ערק", ובסופה של השנה, כשהשיק קמפיין קונדומים מביך, נראה כמו מישהו שנמאס לשמוע ממנו ועליו. מאז "האשם תמיד" עוד לא הייתה דמות שהצליחה להגניב ולהמאיס את עצמה בעת ובעונה אחת כל כך מהר ובצורה כה קיצונית. 

דודו פארוק. צילום מסך
דודו פארוק. צילום מסך

 

הקארה של רותם סלע: אחד הנושאים שגולשים איתנו לתוך 2019 הוא עיצוב השיער החדש של רותם סלע. סלע השאירה את שערה הארוך והגולש ל–2018, וסיפרה בראיון נרחב, נרגש ומיותר לחלוטין לעיתון "לאישה" על ההחלטה וביצועה - שלב אחרי שלב. השינוי בפריזורה לווה במילים לא קשורות כגון: "שינוי", "אומץ", "התלבטות" ו"התייעצות עם מקורבים", משל מדובר בתרומת כליה לאדם זר. זאת במקום להסתפק במילה אחת פשוטה ומדויקת: "הסתפרתי". 
 
טבעונות: מטרנד אזוטרי לתופעה קטנה ושולית: אין ספק שהטבעונות עברה שינוי מדהים בשנה האחרונה, כשיותר ויותר אנשים הפסיקו עם הבשר, החלב, הביצים והאוכל, והחלו ללקט גבעולים ולשתות קפה עם חלב אורז. כך שכיום אפשר למנות כבר 23 אנשים טבעונים לחלוטין ברחבי הארץ. אחד האירועים הכיפיים במיוחד הוא מנגל טבעוני, שבו כולם נדהמים מהמגוון הרב של המאכלים, כמו פלפל אדום קלוי, קישואים קלויים, פלפל צהוב קלוי וגזר לצורותיו, וממקבץ האנשים המיזנתרופים, שיש להם נושאי שיחה מרתקים, כמו "למה התחלתי להיות טבעוני" ו"איזה יצור מגעיל ודוחה הוא האדם, לעומת תרנגולת". 
 
נטע ברזילי ואיים נוט יור טוי: בחיפוש בגוגל "נטע ברזילי עוד שירים", נמצאות אחרי 0.35 שניות אלפי תוצאות שכולן רק טוי אחד, ותו לא. היה אפשר לצפות שהקריירה שלה תנסוק, שנשמע ממנה עוד, שנראה אותה יותר, ולא היא. אבל למה להתלונן? היא הצליחה להביא את האירוויזיון לישראל ולגרוף 101 מיליון צפיות ביו־טיוב. נטע נחשבת לזמרת מיוחדת ומעוררת עניין בארץ ובעולם, ואפשר לצפות לשמוע ממנה לפחות עוד איזה צליל חדש, ציוץ, קרקור, משהו. 
 
הסטורי של אביבית בר זוהר, כשהיא מתוקתקת, מאופרת, מסודרת, מודבקת, מורחבת, מוגדלת, ומארחת דמויות קומיות כמו סימה ומאוריציו: המיצג התרבותי הנהדר הזה, ש"הלוק היומי" הוא רק הקתרזיס שבו - נהיה מסט–סי–טי–וי והפך לנושא שיחה לוהט בכל בית בישראל. עם שלל עצות לנשים על איך לפנק את הגבר שלהן, ועם דעות חדשניות בענייני המדינה (אין כמו ביבי! מה, יש מישהו שלא מבין את זה?!) אביבית מגיעה עם גלריה של טיפוסים צבעוניים שמאכלסים את הסיטקום הפוסט–מודרני הכי עדכני בישראל. 
 
עומר אדם עושה לנו צ'יקי דם דם ככה כל היום: אלפי מילים נשפכו השנה כדי לנסות לפענח את סוד קסמו של אדם, כשהאמת היא שלפעמים אין סוד. זמר מעולה עם שירים מצוינים, נטול שערוריות, ללא כתמים ובלי העלמות מסים. כששלמה ארצי ואייל גולן נאבקים על התואר הלא קיים "הזמר הלאומי של ישראל", יש אחד שמחזיק בתואר הזה, בלי כל הטקס בישבן.