תגידו, אתם לא מתגעגעים לתקופה שבה בכירים בארגונים החשאיים במערכת הביטחון היו מזוהים רק באמצעות אותיות? הרי אם הנוהג הזה היה נמשך, אולי נ' הרשב"כ לא היה נואם בפני מאות תורמים אקראיים של אוניברסיטת תל אביב, שאולי גם תורמים ל־BDS, ומספר להם סיפורי ביל קרטר, רינגו, וכמובן פטריק קים עם כפות ידיו המסוקסות. 
אבל, וזה משמעותי, הג'מעה הזו של מנגנוני הביון, ברגע שהם הופכים מהולוגרמה עם אות לזיהוי לאדם עם תואר ושם, הם מתלהבים כמו נערה בת 16 בטקס הפראם, מתפוצצים מחשיבות בפני קהל שהרכבו לא ידוע להם, והופכים לגיבורים של ידיעה דרמטית. מה בדיוק עזר לי לדעת שתנועת "מנטרה" בראשותי (ראשות התנועה תוענק בתמורה לסכום צנוע לכל דורש, שיהיה נאמן למשימה: מחר־נשלח־טינופת־רקובה־הביתה) צפויה להתמודד עם טרור סייבר? הרי עד היום אני לא מבדיל בין בוט לטרול, על אף שאני שופע ביטחון עצמי. 
אני שואל את כיפוש, והיא יודעת להסביר לי. אז "בוט" הפך אצלי לסתם "בוק" שזה מושג מתקופתי. וטרול תמיד נראה לי חייל בתזמורת של הצבא האוסטרי, עם נוצה על הכומתה וחצוצרה בפיו. כיפוש, שכמובן מנהלת לי גם את הטוויטר (בניגוד לרצוני. אבל היא יצרה קשר עם מנהלת הדיגיטל ברדיו שבנתה לי את המשתמש והחליפה ססמה שאיני יודע אותה), מוחקת את כל העוקבים שאין להם תמונה ונראים לה חשודים. 

איך היא מזהה חשוד/ה? אם אני מגיב לטינף במשפט: "תגיד, נפל ביולוגי שכמוך, אתה באמת רוצה שאני אשתין עליך? אתה לא רוצה, נכון?". ואז היא מוחקת את החוצפן. לדעתי היא מחקה כבר 6,000־7,000 חלאות שרוצים להרגיז אותי. 
אבל עכשיו, לדברי נ', זה לא כל מיני מפגרים חסרי זהות מהיידעלך, זה הג'מעה של קומראד פוטינא מסנט פטרסבורג, שלמדו באקדמיה של ריגול. הם לא טמבלים כמונו. והיריב הזה קשה לי. הוא קשה לי הרבה יותר, כשראש ממשלתנו מתחפש לסנטה ביבי, ובטון הכי מרגיע שלו הוא אומר: "יש לנו את כל היכולת להתמודד עם הטרור הקיברנטי". בסדרררר. אני לאיש הזה אאמין, רק כאשר הוא יהיה מחובר לפוליגרף שיופעל בידי חוקר מניו זילנד. כי נדמה לי ששם ביבי עוד לא היה רה"מ. 
# # #
ביום שני האחרון נורא נבהלתי מההודעה הדרמטית, שמארבע אחה"צ קיבלה כל מיני פרשנויות. אבל אחרי שקראתי ציוץ של עמית סגל, נרגעתי. לסגל אני מאמין, אבל לפני הכל אני מקנא בו, כי שכרו לבטח גבוה משלי פי שמונה לפחות; בנוסף ואולי בעיקר, אני מניח, רק מניח, ש"ידיעות אחרונות" נתנו לו ללכלך שני עמודים (אני לא הגרפומן היחיד בביזנס) בפמפלט הזה, כדי לעמעם את חשיבות תיק 2000, שבו נוני מוזס הוא אחד מהחשודים המרכזיים. 
אני מתרשם שהוא עושה עבודה טובה, כי כ־ו־ל־ם מדברים על תיק 4000, חוץ מביבי שדורש לחקור את הקשר בין יהיר'קה ונוני מוזס. ובעצם למה לא? למה שלא יחקרו גם את יהיר'קה? מבחינתי, חייבים לחקור את כל ראשי המפלגות, אבל להתחיל בחניוקים שמסריחים את המגרש הפוליטי, ואפילו מקשיבים לדרישות שלפיהן גדולי התוירה יאמרו שהרב ברלנד - עבריין מין מורשע ומאוס במיוחד - הוא מגדולי הדור. 
ויש גם הצעה לשוחד בחירות מוניציפליות באמצעות קולות של חסידי עבריין המין, וגם איום מפורש בפגישות עם דיירי אגם הדרעק פרוש וליצמן: "אם לא תסכימו, נלך עם הפרענקים, אנחנו יודעים לדבר איתם!" וכלום לא קורה, ואין מעצרים שאני יודע עליהם, על אף שההקלטה מתעדת סחיטה באיומים (אבל אולי רק לאוזניים העדינות שלי). 
המציאות היא שפרוש הוא סגן שר החינוך, והממונה עליו הוא נפתלי הגבר, שגם הוא עושה זבל מהסחורה של הימין החדש. הוא מבטיח פאשיזם מתקדם גם לחילונים, אבל מס' 3 ברשימה שלו רוצה מדינת הלכה על כל המשתמע מכך: משמרות מהפכה, מצוד אחרי חילונים שונאי תורה, חינוך מחדש לאהבת התורה של ברלנד, הרב מוטי אלון ועוד כמה סוטים מטונפים, פורום תקנה ועוד תוירה כזו שאלוקים לא רצה שכל מיני חלאות יפרשו אותה כרצונם. 
בהתחשב בכך, תדרוש תנועת "מנטרה" בראשותי (עד שיבוא תורם, כן?) ממשרד החינוך לשנות את המתכונת בבחינות באזרחות. הלו, לא חשוב לכם, מורים יקרים, ללמד את התלמידים איך ומי מנהלים כאן מדינה? איך מתייחסים לכסף ציבורי? הרי הנבחנים מתגייסים לצה"ל (לא כולם, ולא כולם לשירות מלא. רק החילונים הדבילים נאלצים לשרת שירות צבאי מלא, כי אין להם ישיבות הסדר ואין להם פטור של תורתם אומנותם), והם חייבים לסמוך על אגם הדרעק, שהוא הריבון (ולא הציבור) שישלח אותם למות בעד ארצנו - בפקודה!!! כי זו ארצנו, שמנהלים אותה טיפוסים כמו אריה־גאנעב־זכאי־צדיק־תמיד, ליצמן, פרוש, נפתלי ואיילת. והילדים שלנו מתבקשים, בפקודה, למות לפי הנחיותיהם. 
# # #
איזה שבוע מצחיק היה כאן אצל ארגון הפשע והרשע ביש"ע, הא? למות מהם, פיפי. למי ששכח, נהרגה עראבק'ה, בשם עאישה א־ראבי, אחרי שמאן דהוא הטיח בלטה על שמשת מכוניתה שנעה על הציר בין רחלים למעלה־רחב־הזונה־בתריי־זוזים. 
אני הרי יודע שאם היו שואלים את הרבעל'ך של הציונות, שלקחו אותנו בשבי לפני 51 שנה, הם היו מוחים בתוקף על כך שמשליכי הבלטה, לא חיסלו גם את הילדים. בכל זאת, תשעת היתומים של א־ראבי עלולים להיות מחבלים כשיגדלו. או כפי שנהוג לומר במקומותינו: "אל תגיד לי כמה עראברים נהרגו, תגיד לי כמה נשארו". 
אוקצור, מתנהלת חקירה של חטיבה יהודית בשב"כ. נעצרו שישה נערים בחשד להריגת המחבלת (שמעתי שמצאו אצלה קוראן באוטו. מי מחזיק קוראן ברכב אם לא דאעש? אז באיו"ש היא מחבלת שאו־טו־טו תוגדר כראשת ארגון טרור. תנו לזמן זמן). מהרגע שהודיעו לצדיקים הקטנים שלומדים בישיבת "פרי הארץ" שהם מוזמנים לחקירה בתחילת השבוע, מיד שאבעס על ה־ז', ונוסעים הפקר־הפקר פטרושקה, ללמד את הצדיקים תלמוד־חקירת־שב"כ־ליונקים־צעירים. איך זה קרה? הרבעל'ה קיבל "פוש" מאלוקים שמתיר לחלל שאבעס. זה קרה אחרי שהרבעל'ה אכל איתו ברקפסט ביום־טוף ואמר שיש אפעס מצוקית, והוא הסכים לו, אלוקים כמובן. 
והוא גם נתן הוראה בכתב לסג"ל ולמגל ולריקלינים לא לשאת את שמו לשווא, אלא למחות בתוקף נגד שירות הביטחון הכללי שחוקר צדיקים של בית רבן, שאולי, רק אולי, שיחקו קלאס עם איזו בלטה, שבשוגג - באמא'שלי בשוגג - נפלה על שמשת המכונית של העראבק'ה. 
למה העראבק'ה עברה שם? זה ארץ שלה? איך אומר סג"ל: "מי אמר שזה טרור יהודי? אולי פלסטינים הרגו אותה?". אולי, אולי הוא צודק. אבל לחקור יהודים בכתריאליבקה? תתביישו לכם שב"כ!  
# # #
במקביל, האמהות של הצדיקים הקטנים - רק חשודים, חשוב לזכור - התחילו לשוחח חופשי חופשי עם שרת המשפטים: על תנאי המעצר, על הסירוב של עמלק השב"כי לאפשר להם להיפגש עם פינגווין או פינגווינה. ואיילת הצדקת־על־מלא ענתה לכל שיחה. אמא שלי גם רצתה הרבה פעמים לדבר עם איזה שר כאשר שוטרים באו לחפש אותי בביתה כי לא שילמתי דוחות תנועה. מה לעשות שהבן שלה תמיד רושם את אמו כבעלת הרכב שהוא נוהג בו, גם כאשר הפסיקה לנהוג בעצמה לפני יותר מ־40 שנה, ואת כתובתו בכתובתה, אף שהוא לא גר אצלה 40 שנה? אבל שום שר לא היה לו זמן בשבילה. 
באסה, באמת חבל נורא על אמא שסובלת. אבל בכל פעם שהשוטרים באים לעצור אותה, היא צוחקת ואומרת: רוני, המשטרה כאן. השוטרים אומרים שלא שילמתי רפורטים. ואז השוטר לוקח ממנה את הטלפון, ואומר: אתה לא מתבייש, תגיד לי? ואני משיב שממש לא, ואז הוא מחכה לי שאגיע. אבל לא אני ולא אמא מתקשרים לאיילת הצדקת, שתתווך ביני לבין הקלגס העמלקי במדים, שמחכה רק להזיק לי. 
מצד שני, אמא מאושרת שעוד לא חיסלתי איזו עראבק'ה עם בלטה של אקרשטיין, והיא משוכנעת שזה רק משום שהיא חינכה אותי נכון, וכמובן מכון אדלר שעזר לה בעצות ממש טובות, רק שהילד לא ייצא עבריין. 
אוקצור, משפט לא ייצא מזה. ואם ייצא מזה, הפינגווין בן גביר (אדם מאוד חכם, שאני מחבב אותו) יעשה אבק מהמערכת בבית המשפט. הוא כבר התרגל לזה, וזו לא תהיה הנחה פרועה שיימצאו כמה עראברים שיואשמו בהריגת האישה, ויורשעו בבית דין צבאי אחרי שיודו במעשה הנפשע. 
# # #
ההורים של הנאשם, ערבו־מחבלו־נאצי־פלשתינו, כמו שטוען אדון שפטל, לא יוכלו להתקשר לאיילת הצדקת - גם אם הילדים שלהם יעברו את התרגיל של ההטבעה בדלי עם סמרטוט על הפה והאף, שמונה־תשע פעמים ביום, במשך שלושה חודשים - עד ההודאה בווידיאו וכמובן השחזור. כי בק"ק כתריאליבקה יש סדר דין פלילי שונה לצדיקים עם כיפעל'ך (גם כאשר הם שמים משפחה שלמה על הגריל, לא הורסים להם את הבית, עובדה), חילונים שבורים ודפוקים, אתיופים רחמנא ליצלן, וכמובן עראברים - שהם האשם־תמיד־האשם־היחיד. 
עכשיו לרגע של מציאות בשכונה שלנו. לא ידעתי על האירוע הטרגי של מעצר החשודים, וכמוני 90% מהציבור היהודי בישראל - עד הפרסום בתחילת השבוע. עכשיו כל העולם ואשתו יודעים, ונקמת דם של הערבו־מחבלו־נאצי־פלשתינו זה רק עניין של זמן. השאלה דם של מי? דמם של חפים מפשע באיו"ש, או חפים מפשע במרכז הארץ. זו הכרוניקה ואין בלתה, גם אם דיירי אגם הדרעק יכבסו לכם את המציאות במילים שאיזה מאכער כתב בשבילם. הדם של הקורבן, אם לתשעה ילדים, לא יהיה פארש אצל העראברים, שבניגוד למה שמטיף אדון שפטל - הם כבר לא רק רועים עם חמור בגבעות - הם למדו את כל הטינופת מבני דודם היאהוד. תזכרו את זה לעתיד הקרוב.
# # #
אני מאוד כועס על ביבי, שהפקיע רק שבע דקות מזמן השידור לתעמולת בחירות. בשביל מה אתה רה"מ־משיח־בן־דוד? למה לא החזקת מעמד ודיברת לפחות שעה וחצי? פחדת שהמשחק של מכבי ת"א נגד נתניה ייקח נקודה מהרייטינג? 
אני ציפיתי לנאום כמו בקונגרס. מיד כשנודע על "ההודעה הדרמטית", הזמנתי אצל כיפוש קציצות עוף בבמיה ופתיתים מבושלים ומטוגנים, אפילו שפרופ' נדיר ארבר, הגסטרואנטרולוג שלקח על עצמו משימה בלתי אפשרית להגן עלי מפני עצמי - אוסר על אכילת מטוגן. אבל הבנאדם אוהד הפועל תל אביב - וזה זמן להקשיב לאדום בנשמה, כשהמדינה בוערת? 
התיישבתי עם בלוק כתיבה ועט בניסיון ללמוד מהספינר הגדול בתבל איך מרמים ציבור שלם. נכון שהוא שר ליותר מדי משרדים פעוטים, וגם שר ביטחון. אבל מילה הוא לא אמר על התאונה המיותרת בנחל חילזון, שבה נספה לוחם - רק בגלל טפשת נפוצה אצל מפקדיו. אפילו לא על מישה ארנס ז"ל ("היית לי כאב". כמה אבות היו לבנאדם? על כל אחד שנאסף הוא אומר "היית לי כאב") והכי חשוב - לא היה המשפט: רעייתי ואני!
בסדררר, הוא ייבב על זה שלא נותנים לו להתעמת עם עדי מדינה. שוב הוא התייחס לאמת כאל המלצה בלתי מחייבת; זה קורה לו לפעמים. קצת הרבה יותר מדי, אבל מי סופר? 
אני, בטיפשותי, מתקשה להכיל מציאות שלפיה הונו של הבנאדם מוערך בעשרות מיליוני שקלים ועדיין הוא מבקש ממבקר המדינה היתר ללוות לפחות 3־2 מיליוני דולרים מבן דוד ועוד חבר. איך הוא יחזיר את ההלוואה? היה ויקבל את יומו בבית המשפט, ינוקה מכל אשמה, ועדיין יש חוב קטן של מיליוני דולרים שצובר ריבית של ארבע או חמש שנים, מי ישלם את זה? איזו טובת הנאה יקבלו המלווים בתמורה להלוואה? זיכיון לכריית גז? חאווה כמאכער באיזו עסקת נשק חשובה?
ימים יגידו, או שנים. זמן יש לכולנו.
# # #
בגזרת מפא"י, גבאי מתקדם יפה מאוד לכיוון הרס המפלגה. שאפו. בני גנץ עדיין אילם, וזה מטריף את אקוניס, שנאלץ לקרוא דף מסרים. לפי הטמטום שנותנים לכל להקת הטפשת הנפוצה בליכוד, הגב' גנץ היא ערבו־מחבלו־נאצי־פלשתינו, שעמדה במחסום של הבוגדים. אין שום ראיה לכך, אבל הכסיל אקוניס טוען שחשוב לעם המפגר לדעת עם איזו בוגדת חי גנץ. 
בחיי שהוא צודק! אני משוכנע שהגיע הזמן שהעם יידע עם מי חי ביבי. לא שאני מאשים את הגברת שרה בבגידה רחמנא ליצלן, אבל לא הגיע הזמן שהעם יידע איזה הסכם נחתם בינה לבין בעלה (אם נחתם כזה), כאשר הוא רץ לספר לחבר'ה שהוא מנהל מערכת יחסים עם אישה נשואה? מדוע על כך הכסיל/סנג'ר של הגברת לא מוחה בקול? או על הספר שכתב בעלה הראשון של הגברת. לא הגיע הזמן שהוא יהיה נחלת הכלל? אני מניח שהוא יהיה רב־מכר, והגיע הזמן שההנחה הזו תיבחן במציאות. 
למזלנו גם ביבי יודע שאקוניס מוגבל ביכולותיו. אולי יקודם בממשלה הבאה ממשרד המדע לתרבות ולספורט, ואולי יישאר מדען חלל, רק שלקיבינימט הביטחוני־מדיני לא יגיע. הרדידות שתביא לשם מירי רגב מספיקה לכולנו. 
תנו בכפיים לאיווטוש. הוא הצליח במשימתו להרוס את הרשימה המשותפת של העראברים, כאשר העלה את אחוז החסימה. הוא אומנם הכפיל את האלקטורט שלהם, אבל מי זוכר. עכשיו אחמד טיבי יהיה הראיס, ולפי הסקרים (שאף אחד לא מאמין בהם), כוחם של העראברים יהיה כפול לפחות ממפלגתו הגוססת של איווטוש. ואם החניוקים העלוקיים יתאחדו, אז בכלל אגם הדרעק יעלה על גדותיו, בסוג של צונאמי. 
# # #
זה הזמן להיעדר מהקלפיות, או לשלשל פתק לבן, כדי שלא יהיה לנו חלק בביזיון הזה. אף אחד לא מבטיח שייבנו כאן בתי חולים, שיבוטל סל התרופות, שתהיינה גדרות הפרדה בכבישים בינעירוניים, שיטפלו בקצבאות הנכים, שיופסק תהליך ההפיכה של צה"ל לחברת אבטחה פרטית של יישובי איו"ש בעלויות של מיליארדים - בקיצור, הכל יהיה אותו דבר, גם אם יהיר'קה מתמיד לשקר לכולנו, ולהגיד שהוא יודע לעשות הכל יותר טוב. את מה שהוא יודע לעשות, ראינו בשנתיים שבהן היה חבר בקולקציית האפסים.
זה מה שיש. אני לא אהיה בקלפי ב־9 באפריל. ואתם?