במקום לאפשר למנהיגה החדשה של הקונגרס, ננסי פלוסי, להיעדר כמה שיותר זמן מארה"ב, ולהרחיק אותה כמה שיותר מגבעת הקפיטול, ביטל הנשיא טראמפ את טיסתה לאפגניסטן והורה לא להעניק לה טיסות לחוץ לארץ. התוצאה: יושבת ראש בית הנבחרים פלוסי נשארת בארה"ב. חדשות מאוד לא טובות לנשיא טראמפ.



כמנהיגת הרוב הדמוקרטי בקונגרס, פלוסי היא מטען צד פוליטי בעל עוצמה המונח ומוכן להפעלה, מרחק של מאות יארדים מהבית הלבן. כמהלך נקמה שיבטא את תסכולו מכישלונו להשיג תקציב להקמת החומה בגבול מקסיקו, השבית הנשיא חלקים מהממשל. תשעה מתוך 15 משרדים פדרליים אינם פעילים. 


מה שחמור מבחינתו של הנשיא טראמפ הוא שננסי פלוסי אינה מושבתת ואינה מתכוננת לשבות. פלוסי, שבחודש הבא ימלאו לה 79, היא השלישית בהיררכיית השלטון בארה"ב - אחרי הנשיא וסגן הנשיא.


פלוסי מכהנת בקונגרס מטעם מחוז בחירה בסן פרנסיסקו מאז שנת 1987. היא מכירה את סודות הפעלת בית הנבחרים ומתמצאת בהם יותר מכל מחוקק אחר. היא מתכוננת לנצל את המומחיות הזאת בתפקידה כמנהיגת הרוב הדמוקרטי במטרה להצר את צעדיו של טראמפ, להגביל את יכולותיו ולבלום את גחמותיו. בהנהגת ננסי פלוסי, השנתיים הבאות יהיו לנשיא טראמפ סיוט מתמשך ומציאות בלהות.

פלוסי. צילום: רויטרס


כתב העת האמריקאי היוקרתי "אטלנטיק" קרא בגיליונו האחרון להדיח את הנשיא טראמפ. זוהי הפנייה השנייה בתקשורת האמריקאית להדחתו. לפני שבוע פורסם ב"ניו יורק טיימס" מאמרו של דיוויד ליאונהרדט, שטען בחריפות שטראמפ אינו כשיר לתפקידו ומוכרחים להדיחו.

פלוסי מסתייגת מהיוזמה להדיח את הנשיא טראמפ. היא הבהירה לעמיתיה המחוקקים שיוזמה כזאת תפריע ותשבש פעילות חוקתית שמטרתה קידום שורה של חקירות נגד הנשיא בחשדות שעקף חוקים, הפר נהלים מקובלים ולא שילם מסים. לפי דיווחים, פלוסי אף אמרה לנשיא עצמו שאין בדעתה ליזום הליכי אימפיצ'מנט. אפשר להבין מדוע. פלוסי רוצה את טראמפ בבית הלבן כיעד ומטרה לערעור מעמדו באופן ובהיקף שימנע ממנו לרוץ לתקופת כהונה שנייה.