הנשיא דונלד טראמפ בהלם. מתברר שהוא לא האיש החזק בעולם כפי שהוא מאמין. יש גורם המשתווה אליו בכוח. הסיוט הנורא מבחינתו, שהגורם הזה הוא אישה. החלטתו של טראמפ להפסיק את השבתת חלקים מהממשל היא התקפלות משפילה עבור נשיא כמוהו. החלטה שלא קידמה במאומה את היעד האובססיבי שלו להקים חומה בגבול מקסיקו. טראמפ גילה כי הוא נבלם והושפל על ידי חומה אנושית בדמותה של אישה.



לא זאת בלבד שפתאום התגלה שקיים, פועל ומשפיע כוח חזק ממנו בצמרת. הכוח הוא בידי אישה. ננסי פלוסי, יושבת בית הנבחרים מסובבת את טראמפ באצבע קטנה. היא מונעת ומסכלת כל ניסיון מצדו להשיג אישור הקונגרס למימון הקמת החומה בגבול מקסיקו. בטריק ערמומי, ניצלה את סמכותה וביטלה את הופעתו של הנשיא שאמור היה לשאת את הנאום השנתי לאומה בפני שני בתי הקונגרס. גם אחרי החלטתו להפסיק את השבתת הממשל, פלוסי עדיין מעכבת את פרסום התאריך לנאומו של טראמפ.



"הנשיא טראמפ אף פעם לא התנסה בעימות עם יריב שהוא אישה", כתב הניו יורק טיימס בטור מיוחד שפורסם ביום ששי בעמוד הראשון תחת הכותרת "אישה בפיקוד מדהימה ומביכה את טראמפ".



טראמפ רגיל ואוהב לגבור על גברים במשא ומתן. הוא נהנה במיוחד ללעוג ליריבים ולהצמיד להם כינויים מעליבים. הנשיא מחשיב את עצמו וגאה כנושא ונותן שליט ואמן. "אבל פלוסי היא סוג שונה של יריב מתנגד ואחד שעד כה הביך והדהים אותו", כתב הניו יורק טיימס. העיתון מצטט מקורבים לנשיא שאמרו כי בדרך כלל טראמפ אינו פוחד מנשים חזקות, מכבד אותן ומינה נשים לתפקידים בבית הלבן ובעסקים שלו.



במקרים נדירים שטראמפ נאלץ להתעמת עם נשים חזקות הוא נהג לפנות לבוסים שלהן שהם גברים ולבקש התערבותם. "הפעם מול ננסי פלוסי, היא הבוסית של עצמה ובהתאם לחוקה היא המנהיגה של הזרוע בממשל השווה בכוחה לזה של הנשיא", אמרה לעיתון ברברה רס, שכיהנה בעבר כסגנית ראש ארגון טראמפ. "טראמפ מאמין שהוא האיש החזק בעולם. פתאום הוא ניצב מול גורם המאמין שיש לו כוח כמו לנשיא ומה שגרם הלם לטראמפ שהגורם הזה היא אישה".



ננסי פלוסי גם לועגת להתנהגותו של הנשיא. אחרי ישיבה עם הנשיא בבית הלבן סיפרה לעיתונאים כי "לנשיא היתה התפרצות של זעם". טראמפ מיהר להכחיש בציוץ בטוויטר. אבל פלוסי לא נכנעה. "אני אמה לחמישה, סבתא לתשעה. אני יודעת מתי התנהגות היא התפרצות של זעם".