מה כל כך מעניין אותנו מה אומר נסראללה? הבטחות שישראל תחוסל ודברי הלל לכוחות החושך שמשקיעים את מרצם בחלומות על השמדת ישראל הם נושא רגיל ברחבי המזרח התיכון המוסלמי. כמו אחרים, גם מנהיג חיזבאללה מאיים ומתרברב בשנאתו. מדוע אנחנו נדרכים, מכינים פיצוחים חגיגיים ויושבים דרוכים לשמוע את דבריו בשידור ישיר? האם כאשר הוא שתק, חשבנו שהוא משתנה משונא אדם לאוהב האנושות, והוא מתכוון להודיע בנאומו שישקיע את מאמצי ארגונו בבנייה במקום בתאוות הרס, בקידום זכויות נשים ומגדר, במקום בתקיפת שכניו הישראלים?


 

נסראללה הוא נציג התפיסה האלימה ששולטת בכל השטחים הנשלטים בידי האיסלם - שיעי או סוני. את לבנון, שאי פעם הייתה בעלת סיכוי להפוך לארץ בעלת ערכים מערביים, הוא הצליח להפוך לבסיס טרור ומוות. עם כל הכסף שמושקע בטילים ובשאר אמצעי לחימה, היה יכול לקדם אינסוף פרויקטים למען חיים אנושיים, אבל מה זה מעניין את נסראללה? החלום להשמדת ישראל גורם תענוג גדול יותר מכל התקדמות ברמת החיים. אם תשאלו אותו, או אלף נואמים כמוהו במזרח התיכון, מה הם מעדיפים - חיים טובים לבני עמם או מלחמה בישראל? - הם ישיבו בלי לחשוב לרגע את התשובה השנייה.
 

יש כלל שאומר: מי שרוצה לרצוח אותך יכול אפילו לשקר לך, לכן אין טעם להתייחס לשאלה אם נסראללה אמר אמת כאשר הוא טען שהמנהרות שישראל חשפה הן ישנות. לאור מה שראינו בסרטונים, הרי אם המנהרות ישנות, כדברי נסראללה משלשום, מה עשה שם אותו איש חיזבאללה בבגדים אזרחיים, שהציץ, הושפרץ, נבהל וברח? מי נכנס למנהרה שעומדת נטושה במשך שנים? 
 
ברור שכוחות החיזבאללה לא שומרים על ההסכם שמספרו 1701, והם פועלים מדרום לליטני וסמוך לגבול עם ישראל. את מחיר ההסכם הזה שילמו בראש ובראשונה חיילי צבא דרום לבנון שלחמו לצדנו. אם יש דבר שיכול לעודד אנשי רשע כמו נסראללה בדרך הדמים שלהם, ולהרחיק את השלום, זו הצלחה כמו בריחת צה"ל מדרום לבנון. את הטרגדיה של בגידתנו בחיילי צד"ל עדיין לא הפנמנו, אנחנו מדחיקים את העוול הזה, וגרוע מכך – לא הבנו עד כמה מהלכים מסוג זה מדרבנים אנשים כמו נסראללה לקוות שהם יצליחו גם לגרש אותנו מהמדינה שלנו.
 
אבל היה דבר אחד טוב בנאום של נסראללה, וזה התזכורת כמה רע הוא. ישראל שוקעת לא פעם בהרגשת שלווה, ולכן כאשר נסראללה מזכיר לנו את תוכניתו המצמררת לכבוש יישובים ישראליים בגליל, אולי נתעורר.