"מפץ", "טרפו את הקלפים", "הפכו את התמונה". אף סופרלטיב לא יהיה מוגזם מדי כדי לתאר את המהלך שהובילו גנץ ולפיד הלילה. היכולת לגרום לשלושה רמטכ"לים ויו"ר מפלגה שזוכה ל-12-11 מנדטים בסקרים לדור בכפיפה אחת היא הישג בלתי רגיל. אלא ש היתרון יכול מהר מאוד להפוך לחיסרון, כשהבעיה הראשונה של המפלגה המאוחדת  היא שיש בה הרבה אגו שעלול להתפרץ החוצה. 

עוד לפני מאבקי האגו שעוד יגיעו, האתגר הראשון של המפלגה המאוחדת גנץ-לפיד, יהיה לשווק בהצלחה את הרוטציה ביניהם. זו קונסטלציה פוליטית שנוסתה בשטח פעם אחת בהיסטוריה של ישראל - בממשלת שמיר-פרס בשנות ב-1984 והובילה בעיקר לבלבול וללעג מצד הציבור. 
בקמפיין בחירות ב-2019, כמו בכל העשור האחרון, החשיבות ההיא מי הדמות שעומדת בראש. על כך קמות מפלגות כמו כולנו של כחלון ויש עתיד של לפיד, או מתרסקות כמו מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי. מצב שבו יש שני ראשים, או אפילו ארבעה, הוא מצב שבו קשה לדעת מי מוביל את המפלגה. על השאלה הזאת ינסו לפיד וגנץ לענות כבר הערב בהצהרה לתקשורת. 

הסקרים שיתפרסמו בימים הקרובים הם מה שמכונה בזירה הפוליטית "סקרי האופוריה". למערכת הבחירות נותרו עוד חודש וחצי, שבמהלכם גנץ ולפיד יצטרכו לשמור על מומנטום כדי לא לרדת מ-35 מנדטים, כשהם מוודאים שהם לא מרסקים את השותפות העתידיות שלהם בממשלה. כי בסוף, גדולה ככל שתהיה, מפלגת גנץ-לפיד זקוקה לממליצים אצל הנשיא ריבלין. 

ובצד השני של המפה הפוליטית, בליכוד התעוררו הבוקר למכה קשה מצד אחד, אבל עם מטרה אחת מצד שני. נתניהו צפוי למקד את כל תשומת הלב שלו על המפלגה המאוחדת, וזה יהיה לו אולי יותר פשוט, כשכולם יושבים בסל אחד. יחד עם זאת, נדמה כי הבוקר, הבחירות קפצו מכיסו של נתניהו וכעת הן מונחות על השולחן.