במערכת הביטחון התלבטו על עיתוי החשיפה של תיק הגולן של חיזבאללה. לכאורה פרסום פעילות זו כעת יכול לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמבקש לנהל את מערכת ה בחירות עם סדר יום בטחוני, שמשרטט תמונת מצב של איומים נמשכים על ישראל.
עמדת תשתית ״תיק הגולן״

 אך העיתוי אינו קשור לבחירות. הוחלט עליו משיקולים מודיעיניים. מטרת החשיפה שמפרטת את שמות הפעילים של החיזבאללה ואת הארגונים הסוריים שבחסותם הם פועלים היא משולשת: א. להביך את חיזבאללה ולהראות לארגון עד כמה הצליח המודיעין הישראלי לחדור אליו ולדעת על הנעשה בו. ב. בהעלאת ההאשמה כי התארגנות החיזבאללה נעשית בלי ידיעת המשטר יש כוונה לתקוע טריז בין הארגון השיעי הלבנוני, המוכוון בידי איראן לנשיא בשאר אסד. ג. הגילוי מכוון גם לרוסיה כדי שזו תפעל אצל אסד ותמנע את ההתארגנות של חיזבאללה.
 זו הפעם השלישית שחיזבאללה מנסה להקים תשתיות בצד הסורי של רמת הגולן. בשתי הפעמים הקודמות עמדו בראש ההתארגנויות האלה ג'יהאד מורנייה והדרוזי-לבנוני הרוצח מפיגוע משפחת הרן בנהריה, סמיר קונטאר. שניהם חוסלו לפני כמה שנים תוך ניצול התוהו ובוהו של מלחמת האזרחים בסוריה, בתקיפות מן האוויר שמיוחסות לישראל.
 

המאמצים של חיזבאללה לפעול בחשאי באזור מיועדים להקים תשתית שתוכל לשמש את הארגון ב"יום פקודה". אם וכאשר תפרוץ מלחמה בלבנון, תהיה לחיזבאללה ולמפעילו גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח אל קודס, היכולת לאתגר את ישראל ולפתוח לה חזית שנייה ברמת הגולן.

ספק אם אסד לא ידע
 
את הטענה של המודיעין הישראלי כי המשטר אינו יודע על ההתארגנות של חיזבאללה שנעשית מתחת לאפו, כבר קשה יותר לקבל. צריך להטיל ספק רב אם יש דברים שנעלמים משירותי הביטחון של סוריה. אם אסד ותומכיו הצליחו לנצח במלחמת האזרחים שנמשכה כמעט שמונה שנים (ועדיין לא הסתיימה), קשה להאמין שאינם יודעים על פעילות בני בריתם באזור הגבול עם ישראל, גם אם הם מנסים להסתירה ולהסוותה ולעשות זאת בחסות מפלגות וארגונים סוריים וכפרים בסביבה.
 צריך להדגיש כי הפעילות של חיזבאללה אינה מפרה או סותרת את הסכמי ההפרדה בין ישראל לסוריה שנחתמו ב-1974 לאחר מלחמת יום הכיפורים, ונשמרו פחות או יותר גם בעיצומה של מלחמת האזרחים. שימור ההסכמים על השטח המפורז והשמירה על השקט בגבול הם אינטרס של ישראל וסוריה.
 ההסכם מגביל במפורט את מספר לובשי המדים וסוגי הנשק שאפשר להכניס לאזור. ולכן אנשי החיזבאללה פועלים כשהם אינם חמושים, מוסווים כאזרחים תמימים סוריים, ובשלב זה עיקר מאמציהם הם לצורכי מודיעין: לתצפת על ישראל ולהשיג מידע על פעילות צה"ל.
 
בכל מקרה הגילויים המפורטים שאגף המודיעין (אמ"ן) של צה"ל ופיקוד צפון מתאמצים להביא הבוקר לידיעת הציבור הם הישג מודיעיני מרשים ותמרור אזהרה לכל הגורמים: חיזבאללה, סוריה ורוסיה, שאומר: ראו הוזהרתם, אנו יודעים עליכם הכול, והוא מצטרף לחשיפה הקודמת של המנהרות ההתקפיות, כלי נשק חשוב שנשלל מידי חיזבאללה.