1. כדי שלא יהיה לאיש ספק אם יש לי העדפה פוליטית כלשהי בבחירות הקרובות, אני מצהיר בזאת שטרם החלטתי למי להצביע אם בכלל אצביע. כדי למלא את החובה האזרחית החשובה של כניסה אל מאחורי הפרגוד בשביל להצביע ולהשפיע, ייתכן שאעשה אקט הפגנתי: אגיע לקלפי, אדחף אצבע לגרון ואשתדל לא לפספס כשאקיא אל החריץ שאליו משלשלים את פתקי ההצבעה. אני לא צוחק, ואני יודע שזה עלול לעלות לי בתביעה על השחתת רכוש המדינה. מערכת הבחירות הזו מגעילה ומעוררת בחילה, רדודה, מלוכלכת, שקרית וצבועה יותר מכל מערכת בחירות שזכורה לי.



ראש הממשלה בנימין נתניהו שקוע עד צוואר בענייני החקירות המתנהלות נגדו וכתב האישום בכפוף לשימוע שהוטח בפניו על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שמונה על ידי ראש הממשלה עצמו. הוא שופך אש וגופרית על צמרת המשטרה ובתי המשפט, שבהם יושבים אנשים שהוא מינה. הוא מסתבך, איך לומר בעדינות, בחצאי אמיתות בכל מה שקשור לפרשת הצוללות, אותה שותפות עסקית שלו עם בן דודו, ובכל הקשור למימון ולניהול המשפטים העתידיים נגדו והפעילות של עורכי דינו הרבים והיקרים.



המנהיג הדגול שהבטיח למוטט את חמאס מנהל עם ראשי הארגון משא ומתן מתמשך בעזרת מתווכים (בעיקר אנשי המודיעין המצרי). חמאס לא מתמוטט ולא בטיח. הוא הבטיח להגיב במכות אנושות על פגיעה בישראל, אבל שדות עוטף עזה נשרפים, בלוני תבערה ועפיפוני נפץ זורעים בדרום פחד ואימה, ואין מושיע.



הוא בונה לעצמו מטוס יוקרתי במחיר אסטרונומי, כי הוא אוהב לטוס עם אשתו ולהראות לציבור בישראל איזו אישיות נערצת הוא ברחבי העולם. העובדה שחלק מהמנהיגים שאיתם הוא נפגש הם יצורים מתועבים, השנואים על ידי בני עמם, אינה מזיזה לו. מדי פעם הוא לוקח איתו את בנו (על חשבון המשפחה, על פי הצהרותיו), אבל מתברר שמישהו שכח לשלם למלון את החשבונות המנופחים של הבן המתוק, המתנהג בשחצנות ובהתנשאות כאילו אוטוטו הוא מקבל לידיו את תפקיד ראש הממשלה בירושה מאבא.



בני הזוג נתניהו ממריאים לוושינגטון. צילום מסך
בני הזוג נתניהו ממריאים לוושינגטון. צילום מסך



שיקול הדעת של נתניהו מפחיד. רוב הציבור אינו יודע, אבל לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה לקראת כמה מנסיעותיו בשנתיים האחרונות (לליטא, להודו ולארצות הברית, למשל) הוא מינה את מירי רגב. כן, זו לא בדיחה. זו עובדה. האישה הוולגרית, הסכסכנית והמסיתה משמשת כממלאת מקום ראש הממשלה גם כשביבי מתאשפז לבדיקה רפואית תקופתית תחת טשטוש בבית חולים.



כשהוא נמצא תחת לחץ אטומי בחייו האישיים, נתניהו מכהן כראש ממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושר הבריאות. שורה של מינויים שלו לתפקידי מפתח בממשל בשנים האחרונות הוכחו מבחינתו לפחות ככישלונות. חלקם התפטרו, חלקם פוטרו, חלק הפכו לעדי מדינה נגדו, וחלק עברו למפלגות אחרות ופועלים כיום נגדו.



אחד הכישלונות הבולטים שלו נמצא אצלו בבית. בנו יאיר. יצור מאוס, רברבן ושחצן שלא מפסיק להסתבך. קשה לשכוח את קביעתו הנוקבת של הנסיך הפרזיט יאיר על העיתונאי אמנון אברמוביץ', נכה צה"ל וגיבור ישראל, שמבחינתו הוא "פח אשפה, טיפש, תועמלן סובייטי".



רק בשבוע שעבר צייץ נגד ראש המוסד לשעבר שבתי שביט בן ה-80, שנחשב לאדם אמיץ, חכם ושקול. הוא כתב עליו את המשפט הבא: "חתיכת אידיוט! מפחיד לחשוב שהיית בתפקיד ביטחוני!". אני מכיר את שביט שנים רבות. זה שפישר קטן כמו יאיר נתניהו יאמר עליו "אידיוט" ויטיל ספק בכישוריו לשמש בתפקיד ביטחוני זה שיא השיאים. מזל שהפשפש הקטן לא צייץ גם על כך ששביט לא היה ראוי לשרת בסיירת מטכ"ל בשל היותו אידיוט. אולי אבא לא סיפר לו ששביט היה ביחידה.



לא צריך להיות מחנך דגול כדי להבין שביבי הגדול נכשל כישלון חרוץ בחינוך בנו בן ה-27, שעד לפני זמן קצר עדיין גר עם אבא ואמא, ושעלילותיו בחיי הלילה פיארו את עמודי החדשות הצהובות ומה שפורסם הוא רק חלק קטן מעלילות הצדיק.



בשבוע האחרון היאיר של ביבי עשה מה שעושים אנשי הבי־די־אס, גדולי השונאים של מדינת ישראל. נתניהו ג'וניור ולהקת המעודדים שלו קראו להחרים אומנית ישראלית, את היוצרת והזמרת מירי מסיקה, ש"העזה" ברוב חוצפתה לתמוך ברותם סלע. יאיר המחרים קרא לאנשי "העדר הימני" לא ללכת להופעות שלה.



בשבוע האחרון ביבי הבין שהוא הולך ומסתבך. מירי רגב כבר לא תהיה ממלאת מקומו כראש ממשלה. הנזקים שהיא גרמה אחרי הפיגוע באריאל בלתי הפיכים. השרה, שחושבת שהיא השליחה של אלוהים בארץ הקודש, החלה להיות מודרת. חלק משותפיה לצמרת המפלגה אמרו בשיחות פרטיות שהשרה הפכה צרה. צרה למפלגה.



מערכת הבחירות, שהולכת ומתלכלכת מיום ליום, קיבלה תפנית כשמאי־שם צץ מידע שהטלפון של העומד בראש מפלגת כחול לבן, בני גנץ, נפרץ על ידי האיראנים. אנשי כחול לבן אומרים שההדלפה הגיעה מלשכת ראש הממשלה. תת־אלוף שמועתי עבד בימים האחרונים ב"פול ווליום". מפיצי השמועות ירדו לרמה הנמוכה ביותר, והעסק כנראה עובד ומשתקף בסקרים האחרונים.



מעבר לעובדה שהתעמולה הזדונית טוענת שהאיראנים תומכים בגנץ, וגנץ הוא שמאל חלש, מפיצים אנשי "שמועתי" שמועות על רומנים שכביכול ניהל גנץ. מבחיל, צהוב ונמוך. אני בטוח שיאיר נתניהו, שהוא מומחה ברשתות חברתיות, לא מעורב בהפצת השמועות האלו.



מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם
מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם



2. השבוע קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מהיוצר, המוזיקאי והזמר ארקדי דוכין. לפני הרבה שנים ישבתי מדי פעם עם ארקדי ומיכה שטרית בקפה "תוצרת הארץ" ורקמנו חלומות על מחזמר רוק מהפכני. זה נשאר בגדר חלומות. ארקדי סיפר לי שהוא כועס. שאלתי על מה, והוא ענה שעל מה שהוא כועס הוא כתב שיר. הנה שיר הכעס של ארקדי, ואני שותף לרוב הכעסים שלו.



ארקדי דוכין. צילום: רוני שיצר
ארקדי דוכין. צילום: רוני שיצר



על מה אני כועס?


על מה שלא מספרים


זה כמו קפה נמס


השקרים החדשים


השקרים הישנים


על המונופולים


מגרשי בנייה לעשירים


לקנות כאן בית גולם


יותר מסובך מלמכור כליה


מלהבין שבסוף מתים


בסוף כולם מתים



על עיתונים, רכילות


פוליטיקה, ערסים


סמים להמונים


איומים מהפרסים


תמיד כשמעלים מסים


מזכירים את האיום מהפרסים


נזכרתם?


נראה לי שאתם זוכרים



על חוסר שוויון


עומק הפצע


ילדים רעבים


תאוות בצע


על הבוז להיגיון


בכירים שלא עומדים בפיתוי


על זה שכל אחד לעצמו


למי אכפת בכלל


אם אתה אבוד או שפוי


רצוי או בזוי


יבש או שתוי



כו כו כו כועס



על מה אני כועס?


על ההורים שלא מחבקים


על מוזיקה בלי רגשות


שטוחנת כספים


לא מחוללת נסים


רק ממלאת את הכיסים


ומכבה את הריסים



כועס על עצמי נכנע לפחד


ולא נלחם על האמת


על זה ששנינו


לא ביחד


על הדחייה והכאב


על השחיקה של הטבע


על זה שכאילו שולטים...


על החבר שלי מבאר שבע


שלא בא לבקר


כבר כמה וכמה שנים



כו כו כו כועס



כועס על ילדות שורטת


על החור בנשמה


כועס על הקנייה בסופר


שמרוקנת את הצורה


כועס שלא נותנים להזדקן בכבוד


ולא חשוב אם תעבוד


או בכלל לא תעבוד


יותר חשוב


אם אתה יודע לגנוב ולשקר


ולרמות טיפה ועוד לגנוב


ועוד טיפה יותר


על הימים בלי טעם


חנק משפע


תקנה! תקנה!


סחורה א.א


על הכיף כיפאק


על הרעב המטומטם


שלעולם לא מתמלא


על הישיבות הסודיות


בהם מחליטים


להוסיף עוד סוכר


לתוך מעדנים


לסמם את הציבור


להרוג את הילדים


על זה שרוב הסופים בסרט


מזמן נטולי חדשות


על המילה הכתובה שנעלמת


ואיתה האביב ועוד רגשות


כועס על דחף מוגזם


על אין חשק


כועס על כולם


על קשת ורשת


על זה שכבר לא נעים


סתם ככה לגשת


ולבקש קצת חיבה וקרבה


כועס על האדום, על הרועש


על ריב משפחתי


על שלום שלא בא


על האח הגדול


מוצא את עצמי מזדהה עם איזה כוכב משוגע


באיזה אי מטומטם


מהפנטים את כולם


להרוג את הזמן


העיקר הרבה מזומן


גם צ'קים הולך



ואין לאן לברוח


להתחבא


להתחמק



כו כו כו כועס