בטיפול: "בני גנץ איבד את זה", זו הייתה הכותרת של קמפיין הליכוד השבוע. כותרת מכובסת. מאחוריה הסתתר הרפש האמיתי. הרמזים הכעורים שלפיהם בני גנץ אינו כשיר. אולי אפילו לא שפוי. או כמו שמירי רגב, מחזיקת תיק השפיות הממלכתית, היטיבה להגדיר: "לא אפוי".
 
את הקו הזה מוביל קמפיין של מפלגה שבראשה עומד בנימין נתניהו. אם גנץ הוא קוקייה, כפי שרומזים אנשי הליכוד בחיוך מבשר רע, מה נגיד על מי שמכהן כסגן יו"ר קן הקוקייה המטורלל בישראל? ובכלל, האם במשפחת נתניהו משוכנעים שהסטת הדיון אל כשירותו הנפשית של גנץ היא מהלך נכון? הרי לא פרקליטו של גנץ רמז ליועץ המשפטי לממשלה, במאמציו לסגור את "תיק המעונות", שהלקוחה לא נמצאת במצב נפשי המקנה לה אחריות משפטית.

בהקלטות שדולפות ממטה גנץ יש אמירות פוליטיות בעייתיות, אבל נדמה לי שהן לא כוללות צווחות אימים עולות ויורדות בסגנון "רב־אלוף־רה־מה־טכ"ל", או משהו בסגנון. הרי לא צריך להיות פסיכיאטר כדי להגיע למסקנות עגומות על הכשירות הנפשית בבלפור. צריך רק להתבונן במה שקורה שם בעשור האחרון. בסוף, הם מפילים את זה, גם את זה, על בני גנץ.
 
אפרופו מצב נפשי: בשבועות האחרונים הגיע אלי מידע שלפיו גנץ טופל על ידי פסיכולוגית ברמת השרון. על פי המידע, מדובר בטיפולים סדירים שהתקיימו במשך שנתיים או שלוש שנים ברציפות, לאחר שחרורו מצה"ל. שמה של הפסיכולוגית, אשת מקצוע מוכרת, שמור במערכת. על פי המידע, מדובר בטיפול פסיכולוגי אישי, שכלל גם מרשמים לתרופות. מטה גנץ בתגובה: "מר גנץ מעולם לא טופל בפרוצדורה שציינת. מדובר בשקר גס, בוטה וחמור, שגורמים פוליטיים מנסים להזינו כפי שעשו במקרים אחרים ונתבעו מיידית בגין שקרים אלו. הפסיכולוגית האמורה היא יועצת ארגונית וככזו ליוותה עניינים עסקיים וארגוניים".
 

בדף הבית של אותה פסיכולוגית נאמר כי היא פסיכולוגית קלינית אך גם עוסקת בייעוץ למנהלים, הכשרת מנהלים בכירים, פיתוח ארגוני, מפתחת ובונה צוותי משימה ומלווה הנהלות בחברות גלובליות, ארגונים ציבוריים וביטחוניים. הגדרות עיסוקה מתאימות לגרסת מטה גנץ. הגיוני שרמטכ"ל משוחרר ייוועץ ביועצת ארגונית מהסוג הזה לקראת כניסתו לעסקים או לפוליטיקה, או גם וגם.
 
כך או אחרת, בני גנץ היה רמטכ"ל צה"ל. הוא עמד בלחצים אדירים במהלך קריירה צבאית שנמשכה קרוב לארבעה עשורים. נתניהו מינה אותו, נתניהו האריך את כהונתו, נתניהו שיבח, הילל וקילס אותו בנדיבות רבה לפני, במהלך ואחרי תום כהונתו. עכשיו נתניהו מטנף אותו בנדיבות רבה עוד יותר. כשמדובר בהשחרת יריב פוליטי, נתניהו דווקא נדיב.

הטור המלא של בן כספית ב"מעריב סופהשבוע"