הטקטיקה של ההתנהלות בעזה היא המפתח להבנת אסטרטגיית העל של ממשלת הימין. חייבים להבין ולחדד אותה לפני יום הבוחר. מי שמשחקים לידי ראש הממשלה נתניהו הם כתבים ופרשנים שתוקפים אותו על היעדר מדיניות ברצועה. לדעתם המלומדת, זו הסיבה למבוי הסתום ולסבבי הלחימה העונתיים.
נתניהו אפילו מקבל קרדיט על האיפוק שלו. מדובר בטיעון דפוק ומשונה. לראש הממשלה יש מדיניות ברורה זה שנים: הוא לא בעניין של לפתור את בעיית השטחים במלחמה או בשלום, אלא לנהל את הסכסוך. הניהול הזה משמר מתח ביטחוני שמוליד את התאומים "פחד" ו"שנאה" שמסייעים להמשך הכיבוש והשלטון.
 
פה ושם נופלים חללים? זה הטרור הפלסטיני-חמאסי, ולעת בחירות גם השמאל והרמטכ"לים החלשים אשמים. כתבים פרשנים, עזבו את סברות הכרס והפלפולים מה רוצים חמאס, אבו מאזן, המצרים וממשלת ישראל. בסוף כל הערכת מצב מלומדת, יש בעזה גטו של מיליון רעבים וחולים ללא אופק שמתדפקים על הגדר. כל השאר אזרחים וחיילים, משני הצדדים, שנקלעים לעמדות קרב ו"הקרבה" שהכינה עבורם ממשלת הימין, שמנהלת את הסכסוך כשהיא מנצלת את כוחו של צה"ל ואת התקרבנות תושבי העוטף. 
 

חובה להבהיר: חמאס לא "מחליט על גובה הלהבות". שני הצדדים מגיבים עכשיו בהתאם למצבם ולאילוצי בחירות. רק לפני זמן קצר התפאר גדול לוחמי הפה והטלפיים (הסנפירים בשייטת נקראים טלפיים) של הליכוד, יואב גלנט, שממשלת ישראל בראשות נתניהו השיגה שקט ברצועה. ראש הממשלה חוזר ומבטיח "יד חזקה ונחושה" אחרי כל מטח רקטות, אבל כשהרמטכ"ל כוכבי מציג בפניו את תמונת המציאות, הוא נרתע – בצדק - מכניסה לרצועה. בדיוק כמו שעשה זאת רמטכ"ל צוק איתן בני גנץ כאשר הקבינט דרש להסתער פנימה. 
 
נתניהו לא טורח לכנס כיום את הקבינט כדי לחסוך מעצמו הפגזת בחירות בקרב המנדטים הפנים־ימני. המציאות הביטחונית כיום היא שסינוואר וכוכבי שומרים על טמפרטורת פעילות גבוהה מספיק כדי לעשות רושם קרבי, אבל נמוכה מספיק כדי לא להיגרר למלחמה.
 
ייתכן שכדי להסיט את האש מחולשתו בדרום, הפעיל ראש הממשלה את חיל האוויר בצפון. נתניהו מעודכן באורח רציף בבנק המטרות של חיל האוויר, ולפי הפרסומים השונים אף הורה לפני שבוע, ישירות, להפציץ מטרה - מפעל טילים - ואפילו קיבל אישור אמריקאי. חיל האוויר מבסוט, יש אקשן. צה"ל, הסורים וחזבאללה מבינים שמדובר בהפצצת בחירות והאיום במערכה בצפון, כמו בדרום, לא מצליח לערער דרמטית את תמונת המנדטים. 
 
לפני כשבוע שאל אמנון לוי בערוץ 13, בחיל ורעדה, אולי ניתן לבדוק אופציות אחרות. חבל על הבלה־בלה של התשובות. האופציה היחידה היא לא הקלות באות והולכות, אלא הפסקה מיידית של כל נגזרות המצור והכרזה על כניסה לשיחות הסדר עם חמאס. בין הסעיפים שיידונו נמצא גם הגשר היבשתי שהובטח מעזה לגדה, ועל כך צריכות להתנהל הבחירות.