היהודי הטוב וכל השאר: לא מן הנמנע שאנו עומדים בפני חילופי שלטון היסטוריים. עד לא מזמן זה נתפס דמיוני. לא רבים האמינו שזה יכול לקרות. ההבשלה הייתה אטית, כמעט בלתי מורגשת, בטפטוף שהלך והתגבר. בהתחלה היינו סקפטיים, אבל המסה הקריטית הלכה ונצברה. ביום שלישי הטפטוף הזה יכול להפוך למבול. מדובר בהרבה יותר מחילופי שלטון. זו תהיה מהפכה שבמסגרתה תוחלף שיטת הממשל. הדמוקרטיה הישראלית תפנה את מקומה למשטר מלוכני־קיסרי. זה יהיה קץ הרפובליקה ותחילת המונרכיה. אם ינצח בבחירות הקרובות, יכתיר נתניהו את עצמו למלך השמש ויהפוך רשמית לעל־אנושי.
 
בראיונות שהעניק אתמול סירב נתניהו להכחיש שיתנגד ל"חוק צרפתי" או ל"חוק חסינות" שיאפשרו לו לחמוק מאימת הדין ולהתייצב, ככל אזרח, בבית המשפט. "איני עוסק בזה", שיקר. הוא עוסק בזה וחצי. הוא הוגה בזה יומם ולילה. אם הוא ינצח ביום שלישי, יימצאו לפתע מי שיקדמו את המהלך הזה. הוא לא יהיה קשור, כמובן. זה יהיה "דין התנועה". אם גוש הימין יצבור את המסה הנדרשת בעוד מנהיגיו הרופסים יאבדו את שארית צלמם, חוק כזה עלול לעבור ולהעביר אותנו יחד איתו לעידן החדש, הקיסרי. משפחת נתניהו תהפוך, רשמית, למשפחת המלוכה.
 
הגברת לא תצטרך עוד להסתיר את גחמותיה בפתקים מטורללים (דוגמת זה שחשף השבוע גיא פלג) או לכלות את ימיה בהתקוטטות נוקדנית עם מבשלות ומנקות למיניהן. היא תקבל, בחוק מיוחד, את כל בקבוקי הממלכה. הבן יקבל מעמד רשמי וכרטיס פלטינום ל"פוסיקט", שיוכרז כאתר מורשת לאומי. האב יהיה חסין מכל פגע ועל־חוקי. הוא ימנה את בן הדוד נתן מיליקובסקי לשר האוצר. דוד שמרון יהיה מפקד חיל הים. יצחק מלכו המשנה למלך. נתן אשל יהיה היועץ המשפטי לממשלה. אם אתם חושבים שאני מגזים, תחשבו שוב. תארו לעצמכם שהייתי מספר לכם לפני שנתיים כל מה שעתיד לקרות במהלך השנתיים האחרונות. גם זה נראה, בזמנו, כמו הגזמה פראית, לא?
 

אפשר להתווכח על פועלו של נתניהו כראש ממשלה. היו לו הישגים. היו לו כישלונות. בין לבין, הפך למותג בינלאומי. בדיפלומטיה, אין עליו. בנאומים חוצבי להבות הוא מלך. גזר הדין באשר למורשתו ומעשיו יינתן על ידי ההיסטוריה בהמשך. זה לא רלוונטי כרגע. הסיבה שחייבים להחליף את בנימין נתניהו היא ערכית־מוסרית. יידרשו שלושה ראשי ממשלה לפחות, בפרפראזה על מירי רגב, כדי לתקן מה שהוא ומשפחתו עוללו לנו.
 
לא צריך לחפש דוגמאות. הן מסופקות לנו בנדיבות על בסיס יומי. אחת המצמררות שבהן עברה השבוע כמעט מתחת לרדאר. על פי פרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13, יאיר נתניהו הטיח בחוקרי המשטרה במהלך חקירת תיק 4000 שהם גסטפו. כלומר, השווה את משטרת ישראל למשטרה החשאית הנאצית, שהוקמה על ידי הרמן גרינג ב־1933 והפכה לזרוע המפלצתית ביותר של ההתגלמות האנושית השטנית ביותר שקמה משחר ההיסטוריה. הגסטפו הייתה אבן הראשה של המשטר ההיטלראי שהציב לעצמו כמטרת־על למחוק את הגזע היהודי מעל פני האדמה. משטרת ישראל, על פי יאיר נתניהו, היא הגלגול המודרני של הגסטפו. למה? כי היא מעיזה לחקור את אביו, אמו ואותו. כך ייעשה למי שמרים יד על המלכות.
 
אתם חושבים שנתניהו ג'וניור המציא את זה? אתם טועים. מי שמכיר את המשפחה יודע שלא מדובר בפליטת פה. העיתונאי חיים ריבלין צייץ אחר כך ששמע פעם מעיתונאי ב"ישראל היום" איך "הגברת" קראה לו ולעיתונאי נוסף לירכתי המטוס במהלך אחת מטיסות רה"מ לחו"ל ואמרה משהו כמו "איתכם אני יכולה לדבר, עם האחרים לא, הם גסטפו, הם רוצים לרצוח אותנו". זה הלך הרוח בסלון בבלפור. הם היהודים הטובים. כל האחרים, לא. אלה שמתנגדים להם, נאצים. כמה פשוט.

הטור המלא של בן כספית ב"מעריב סופהשבוע".