נאמר כי הקדוש ברוך הוא ברא את האדם בצלמו, "זכר ונקבה ברא אותם". אלוהים - או הטבע והאבולוציה - יצר מאז ומתמיד תמהילים שונים של בני אדם. כאלה שאוהבים את בני מינם, כאלה שנמשכים גם לבני מינם וגם לבני המין השני, וכאלה שמגיל מאוד צעיר מרגישים שהם פשוט נולדו בגוף הלא נכון. האחרונים, אנשים שנקראים טרנסקסואלים או טרנסג'נדרים, חווים פער עצום בין הגוף הביולוגי שבו נולדו לבין הזהות המגדרית והתחושה הפנימית והאישית שלהם. הנפש אחת - והגוף אחר.

מסתבר ש־1%־4% מהאוכלוסייה חשים חוסר התאמה ברמה כזו או אחרת בין הנפש לגוף. רק חלקם שואף לעבור טיפולים הורמונליים או ניתוחים לשינוי מין. לצערנו, בעולם המתקדם שלנו, עדיין נאלצים טרנסג'נדרים להתמודד עם דיכוי מצד החברה והמדינה. הם סופגים עלבונות, התעללויות, ניצול מיני, ובקהילות מסוימות גם עונשים כגון הרחקה מהבית ומהקהילה, ואף, במקרים קיצוניים בעולם, סקילה עד מוות. לא פלא שחלקם מפתח דיכאונות והפרעות נפשיות.

בחלק מהמחקרים המדעיים שנעשו על טרנסג'נדרים נמצאו אזורים במבנה המוח שהולמים את הזהות הרגשית. אצל גברים שחשו כנשים נמצאו אזורי מוח הדומים לאלה שנמצאים במוחן של נשים, וההפך. בשנת 1999, שנה לאחר רצח הטרנסג'נדרית ריטה הסטר במסצ'וסטס, נוסד יום הזיכרון הטרנסג'נדרי. בנוסף, כל שנה ב–31 במרץ חל יום הנראות הטרנסג'נדרית הבינלאומי, שמצוין גם בארץ.

כדאי שנבין שלא תמיד יש לנו שליטה על גופנו ועל נפשנו, שטיפולי המרה לא ישנו את מבנה המוח, ושאסור לאפשר התעללות בשונים. בואו לא נשפוט אותם, אלא נראה אותם ונכבד אותם, כי הם, בדיוק כמונו, נבראו על ידי אותו בורא, ובצלמו.