אינני מקנא בערוצי הטלוויזיה שצריכים למלא כמעט 20 שעות שידור מאולפן חי ופתוח, כשרק ארבע השעות האחרונות בהן חשובות באמת. לא פלא ששני הערוצים המסחריים התייחסו למשימה כאל היערכות ליום קרב. 
 
חדשות 12 (קשת) לקחו את המשימה עד לקצה והקימו אולפן שקוף ומיוחד בחצר הכנסת, כשמינה צמח ומנו גבע, הזוג המלכותי של הערב (ובדיעבד גם הטרגי), צועדים בדרמטיות מהמשכן ועד לאולפן כשבידיהם תוצאות המדגם. ממול נערכו חדשות 13 (רשת) בנוהל הכמעט רגיל, כלומר – עם הרבה פירוטכניקה, אבל באולפן שמשדר עסקים כרגיל. שתי חברות החדשות ידעו כנראה שיהיה להן קשה לרתק את הצופים למלל אינסופי, שבו ממילא אי אפשר לומר כלום, והסתייעו בתוכניות הסאטירה שלהן - "ארץ נהדרת" ב־12, "גב האומה" ב־13 - שתיהן עם אוריינטציה שמתפרשת בציבור כשמאל, שלא לומר "סמול".
 
עוד נתון מעניין במדינה שבזיכרון הקולקטיבי שלה צרוב מר טלוויזיה חיים יבין כשהוא מכריז על מהפך - שני המשדרים הוגשו בהובלה בלעדית של נשים, יונית לוי ותמר איש שלום. אם שעות הבוקר והצהריים של המשדרים התאפיינו בצפייה אגבית, כלומר פה ושם, בין בילוי לארוחה מתעדכנים באחוזי ההצבעה, הרי ששעות הערב התאפיינו בניסיון לקרוא את שפת הגוף של הפאנליסטים ולחפש סימנים מבשרים על העתיד לבוא. את התמונה הטובה ביותר של השעות האלה סיפק צלם חדשות 12, שתפס בסביבות שבע וחצי בערב את בני גנץ יושב במכוניתו, כשהוא נראה תשוש ואולי אף מדוכא.

תוצאות מדגם ערוץ 12. צילום מסך
תוצאות מדגם ערוץ 12. צילום מסך

 

ואז, בעשר, אירע הפלופ הגדול של הערב באדיבות הצמד מנו־מינה. בעוד קמיל פוקס בערוץ 13 דייק בצורה מיטבית, הן בשוויון במספר המנדטים בין המפלגות והן ביתרון לגוש הימין, הרי שבערוץ 12 הוכרז "כמעט מהפך", עם יתרון של 4 מנדטים לכחול לבן ובלוק חוסם לגנץ נגד ממשלת ימין צרה. למטה כחול לבן זה הספיק. אולי ידעו שם בסתר לבם שחדשות טובות מאלה לא צפויות להם. אלא שמינה צמח לא הטעתה רק את גנץ וחבריו, אלא גם את עמיתיה לאולפן החדשות, שבזבזו ארבע שעות של דיונים עקרים על ספקולציות שאינן מעוגנות במציאות. 
 
לפיכך, אולי אך סמלי הוא שמי שהתחילה את דרכה כסוקרת שחזתה את ניצחונו ההיסטורי של הליכוד בבחירות 1977, ספגה את התבוסה המקצועית הגדולה ביותר שלה עם מהפך שלא קרה. לכן, סיכום משדר הבחירות המרכזי מצביע על ניצחון בנקודות לנתניהו ועל ניצחון בנוקאאוט לחדשות 13.