זה כבר לא מביך, זה מגוחך: ביל דה בלאזיו, שיהיה המועמד ה-23 במירוץ הדמוקרטי, הוא ראש עיר כושל, משעמם, חסר כריזמה, שבחמש שנות כהונתו לא  רשם לזכותו הישג משמעותי אחד שמזוהה בשמו. דה בלאזיו נבחר פעמיים משום שלמפלגה הרפובליקנית בניו יורק לא היה ואין פוליטיקאי רציני ואיכותי שיכול לכרסם ברוב הדמוקרטי באזור המטרופולין, ולרתק מצביעים הרשומים כדמוקרטים כפי שהוכיחו ועשו זאת שני ראשי הערים הקודמים ג'וליאני ומייקל בלומברג. ביל דה בלאזיו נבחר כברירת מחדל על ידי מצביעים דמוקרטים שרצו להוכיח שניו-יורק היא מעוז המפלגה הדמוקרטית.
 
אבל דה בלאזיו מתמודד על הנשיאות? נו באמת. הדיווחים בערוצי הטלוויזיה בניו יורק הבוקר שודרו כשברקע נראים 'ניו יורקרים' ממהרים לתחנות הרכבת התחתית, ולשאלות כתבים לתגובתם על החלטת ראש העיר, פרצו בצחוק. גם בלי דה בלאזיו, המירוץ הדמוקרטי קיבל בשבועות האחרונים אופי מביך ומבלבל. דה בלאזיו הוא המתמודד ה-23 ומצטרף לרוב הגדול של המועמדים שעד להצהרותיהם על מועמדותם היו אלמוניים ולא ידועים מחוץ למקומות מושבם. מי זה פיט בוטיג'ג', ראש עיר סאות'-באנד באינדיאנה?

לאחר שהצהיר על מועמדותו, בחשבון הטוויטר שלו צירף הנחיה איך להגות נכון את שמו – boot edge-edge. בראש רשימת הכישורים המצדיקים את מועמדתו, צוינה העובדה שאם יבחר הוא יהיה הנשיא האמריקאי הראשון שהוא הומוסקסואל מוצהר. בכתבת דיוקן עליו שפורסמה ב'טיים' הופיעה תמונה שלו ושל בן זוגו. ומי זה סת' מולטון? חבר קונגרס מטעם מחוז רחוק בקליפורניה. גם וויין מסאם, ראש העיר השחור הראשון של העיר מיראמאר, שבפרברי מיאמי, מתמודד רשמית על המועמדות הדמוקרטית.
גם טולסי גבארד, בת 38, חברת קונגרס מהוואי מתמודדת. היא התפרסמה בזמנו כאשר נודע שנסעה בחשאי לסוריה ונפגשה עם בשאר אסד. נכון, במירוץ משתתפת אליזבת וורן, סנטורית מוערכת ממדינת מסצ'וסטס. גם סנטור ידוע, לא בדיוק באופן מחמיא, ברני סנדרס, מתמודד זאת הפעם השנייה על המועמדות הדמוקרטית. בפעם הראשונה עשה זאת בבחירות 2016 וקלקל להילרי קלינטון.

סנדרס הוא דמות שנויה במחלוקת גם בקרב הדמוקרטים. הדבר המרגיז והמדאיג במירוץ הדמוקרטי הצפוף שהמועמדים והמועמדות הלא ידועים וחסרי הניסיון בממשל הארצי, מערערים באופן משמעותי את סיכויי המפלגה הדמוקרטית להביס את דונלד טראמפ בבחירות 2020. "אלה הם מועמדים שטראמפ אוכל אותם לקינוח בארוחת בוקר", העיר פרשן בערוץ מקומי בניו יורק. מה שמעודד ומעורר תקוה לניצחון דמוקרטי בבחירות 2020 הוא מועמדותו של ג'ו ביידן. ביידן בן ה-76 כיהן למעלה מ-30 שנה כסנטור, 'רץ' פעמיים לנשיאות, כיהן סגן נשיא לברק אובמה.

ביידן הוא היחידי במירוץ הדמוקרטי בעל ניסיון עצום ומוכח בשירות ציבורי ובממשל. גם היחידי שמסוגל להתעמת בוויכוח טלוויזיוני מול דונלד טראמפ. זאת כנראה דעתם של דמוקרטים רבים. בסקר דעת קהל שפורסם אתמול, עלה ששיעור התמיכה במועמדותו של ג'ו ביידן במדינת פנסילבניה הוא הגבוה ביותר - 53 אחוזים - לא רק בהשוואה ל'רצים' הדמוקרטים. ביידן גם גובר על הנשיא טראמפ שקיבל 42 אחוז. פנסילבניה היא מדינה שטראמפ ניצח בה בבחירות 2016.