חורבן הבית השלישי: יום רביעי בערב, בדקה ה–90, בשניות האחרונות לפני המועד האחרון, הודיע ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי עלה בידו להגיע להסכמה עם ראשי מפלגות הקואליציה. הוא הציג את הממשלה החדשה רגע אחרי שהנגרים והרפדים סיימו את העבודות להרחבת רחבת השרים באולם המליאה. 65 חברי הקואליציה חיככו ידיים בהנאה: 30 מתוכם יהיו שרים, 30 יהיו סגני שרים, 5 יעמדו בראש הוועדות החשובות בכנסת.
 
יורש העצר יאיר נתניהו צייץ בטוויטר: "הו הא מה קרה, השמאלנים אכלו אותה... אברמוביץ' השטן יכול לחזור למרתף בגיהינום". שר המשפטים המיועד יריב לוין הודיע שעד סוף השנה יתפזר בית המשפט העליון בצו מינהלי ושופטיו יצטרכו לעבור שימוע בוועדת שרים וחברי כנסת מיוחדת שתקבע אם הם כשירים לשמש הלאה בתפקידם. השרה לביטחון הפנים מירי רגב הודיעה בחגיגיות שכל אנשי התקשורת שהוציאו את דיבת הממשלה והעומד בראשה יועברו למחנה מיוחד שבו יעברו קורס לתקשורת שבסופו תיבחן מידת "כשירותם" לשמש כעיתונאים, כשדרים וכמראיינים באמצעי התקשורת.
 
שר החינוך הרב רפי פרץ שלף מהמגירה את תוכנית הלימודים החדשה בבתי הספר, ובחיוך מאושר הודיע שמדי בוקר יהיה בבתי הספר מסדר שבו יונף דגל ישראל והתלמידים והמורים ישירו את ההמנון. כל הבנות תחויבנה בלבישת תלבושת אחידה צנועה, וכל הבנים יגיעו ללימודים כשכיפה לראשם. "העם היהודי חוזר למקורותיו", הכריז בחגיגיות ויצא עם סגנו ברוך מרזל לכותל המערבי לתפילה חגיגית.
 

שלושה ימים אחרי השבעת השרים הודיע סגן השרה לביטחון הפנים אמיר אוחנה על הקמת היחידות "להגנת המשטר ולמלחמה בשמאלנות". לכוח המשימה של היחידות המיוחדות מונו כמה מומחים למלחמה בגורמים עוינים, בהם העיתונאים אראל סג"ל, שמעון ריקלין ודרור אידר. כל הצוותים המיוחדים קיבלו דף מסרים ברור ונחרץ, שנכתב על ידי היועץ המשפטי החדש לממשלה עו"ד יורם שפטל, שהסכים לקבל את המינוי אחרי שהיועץ הקודם אביחי מנדלבליט הודח מתפקידו בגין תבוסתנות והתנהגות שאינה הולמת כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו.
 
שבוע לאחר השבעת הממשלה נעצרו בצו מינהלי 200 עורכי דין שנכחו בכינוס עורכי הדין ובו הביעו דאגתם וחששם לדמוקרטיה הישראלית בגין הפגיעה במערכת המשפט. גם 150 מורים לאזרחות שפנו לנשיא המדינה והביעו דאגה מהמתרחש עוכבו לחקירה ונאלצו לחתום על מסמך שבו הם חוזרים בהם מההאשמות שהעלו כנגד ההליכים המצטיירים כלא־דמוקרטים שמתרחשים במדינה. שר הפנים וסגן ראש הממשלה אריה דרעי הודיע על הקפאה של כל ההליכים המשפטיים נגד שרים וחברי כנסת עד סוף הקדנציה של הממשלה החדשה כדי לא לפגוע במשילות.
 
שר הבינוי הוציא צו להקמה מיידית של מחנות מעצר למתנגדי המשטר, השר לענייני הגירה הרב בן־ציון גופשטיין הודיע על מבצע גירוש גויים מגבולות המדינה והצהיר בחגיגיות שבמהלך ששת החודשים הקרובים יסולקו מישראל 46,876 מהגרים, מבקשי מקלט, פליטים ושאר עוכרי ישראל שחדרו באופן לא חוקי לשטחי ארץ הקודש. הרבי מגור הודיע לכתבים המקורבים לחצרו שהגיע להסכמה עם ראש הממשלה על סגירת כל העסקים בשבת, על איסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, על איסור מכירת חזיר ושרצים. עוד אמר הרב הקשיש, "נחתם ונסגר ללא עוררין על ביטול גיוסם של תלמידי ישיבות לצה"ל".
 
ראש הממשלה, קורן מאושר וזחוח מתמיד, כינס מסיבת עיתונאים לא עוינים ובישר לעם ישראל שהיה לו חלום, ובחלומו נגלה אליו מלאך אלוהים שציווה עליו להורות על הקמת בית המקדש. "גבירותי ורבותי, החלטתי על הקמת משרד חדש. המשרד שיעסוק בהקמתו המיידית של בית המקדש בירושלים, בירתנו הנצחית, סלע קיומנו לעולם ועד. השר הממונה יהיה זאב אלקין". בסיום מסיבת העיתונאים הודיע ראש הממשלה שהחליט להדיח מתפקיד יו"ר הכנסת את יולי אדלשטיין ולמנות במקומו את חבר הכנסת המסור והנאמן דוד ביטן.
צרחה נוראית של עורב שהקיש במקורו על זכוכית חלון חדר השינה שלי הקפיצה אותי מהמיטה. "זה היה חלום בלהות", אמרתי לעצמי, "זה לא יכול לקרות". ליד הדלת לא מצאתי את עיתון "הארץ". הדלקתי את הרדיו ותוך כדי שתיית קפה ועישון סיגריה של בוקר שמעתי בחדשות שעיתון "הארץ" נסגר לתקופה של שלושה חודשים בצו מינהלי שיצא מלשכת ראש הממשלה, ושעורכי העיתון עוכבו לחקירה. 
 
המפיק של תוכניתי ברדיו צלצל והודיע לי שהתוכנית יורדת מהאוויר לזמן בלתי מוגבל לפי הוראת שר התרבות והתקשורת דודי אמסלם. כוס הקפה צנחה על הרצפה והתנפצה. הנוזל השחור התפזר על הרצפות ועשה לי שחור בעיניים. ביומן הבוקר של רשת ב' דיווח הקריין שמטוסי חיל האוויר מפציצים ברצועת עזה וסוכנויות הידיעות מודיעות שראשי חמאס חוסלו, מאות אזרחים מקומיים נהרגו בהפצצות ואלפים נפצעו. כתב הפלילים דיווח שהשר לשעבר גדעון סער נעצר בחשד לחתירה תחת המשטר, וכתבת התרבות דיווחה על שורה של תוכניות רדיו וטלוויזיה שלא תשודרנה יותר בגין פגיעה ולעג לראשי המדינה
.
הכנתי ערכת מעצר: משחת שיניים ומברשת, מגבת, שתי חולצות טריקו, תחתונים וכלי גילוח. לאט־לאט הבנתי שזה רציני, המדינה משנה כיוון. ביי ביי דמוקרטיה - וולקאם טו דה איזראלי דיקטטורה. זרם החדשות המרעישות על השינויים המתחוללים במדינה נמשך. מדינת ישראל הודיעה כי היא מחילה את החוק הישראלי על כל השטחים הכבושים, וכל ההתנחלויות הבלתי חוקיות הופכות לחוקיות ולחלק בלתי נפרד מארץ ישראל השלמה. ראש השב"כ לשעבר אברהם דיכטר מונה לשר לענייני השטחים, ובהכרזה דרמטית הודיע על גל מעצרים נרחב בשטחים ועל מעצרם של כל הגורמים העוינים הפועלים בשטח למשך שישה חודשים. ראש הממשלה שחרר תקציב ענק לבניית מחנות מעצר המוניים באזור שכם, חברון וג'נין, ובמקביל החל גל מעצרים בקרב תושבים ערבים המתגוררים בתחומי הקו הירוק, בעיקר מבין חברי המפלגות הערביות שפעלו בכנסת ואנשי התנועה האסלאמית.
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על תמיכה גורפת בצעדים לחיזוק הדמוקרטיה ושלטון החוק אצל הידידה הגדולה ביותר של אמריקה במזרח התיכון. עוד הודיע טראמפ על סיוע כספי לממשלה וסיוע ביטחוני נרחב ככל שיידרש. נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע שהוא מצר על האירועים המתרחשים בישראל, אך אין לאל ידו לעצור בעד המתרחש, ולכן הוא מודיע כי הוא מתפטר מתפקידו. בעקבות ההודעה צייץ יאיר נתניהו: "עוד מניאק שמאלני מסריח יצא לנו מהעיניים, כן ירבו". ראשי מפלגת כחול לבן הביעו זעזוע מהפעילות הממשלתית "המטורפת" לדעתם, והבטיחו שהם ייצאו לרחובות וינסו לעצור בגופם את ההידרדרות הבלתי נסבלת. מדינות האיחוד האירופי הודיעו שהן מחזירות את השגרירים שלהן להתייעצויות כמחאה על "המהפכה המסוכנת המתרחשת בישראל" כדבריהם.
מדינות ערב פנו לאו"ם בדרישה לכינוס מיוחד של מועצת הביטחון לנוכח המדיניות של המשטר הציוני, שעלול לגרור את המזרח התיכון למלחמה כוללת. נשיאי ברזיל וצ'אד שלחו מברקי ברכה ואיחולי הצלחה לראש הממשלה נתניהו. נשיאת מועצת העיתונות בישראל ביקשה לכנס מסיבת עיתונאים לרגל המצב החמור, כהגדרתה, והסכנה לחופש העיתונות. אף אחד לא הגיע לאירוע. קבוצה גדולה של ראשי מערכת הביטחון לשעבר חתמה על עצומה שבה הם מתריעים על כך שפעולות הממשלה יביאו לחורבן הבית השלישי, אבל אף עיתון לא היה מוכן לפרסם את העצומה לאחר שהובהר לבעלי העיתונים שהם ייסגרו בצו מינהלי אם המודעה תתפרסם.
 
בקבוצות הוואטסאפ החלו לעוף שמועות על מעצרים המוניים של אנשי רוח, עיתונאים ואומנים שנהגו להעביר ביקורת חריפה על ראשי השלטון. רביב דרוקר נעלם, עורכי "ארץ נהדרת" נעלמו, ליאור שליין נעלם, בן כספית נעלם, יוסי ורטר נעלם. הרשימה הלכה ותפחה. במקום תוכניות הדיבורים ברדיו החלו להשמיע שירים פטריוטיים ומארשים צבאיים. אלפי צווי 8 הגיעו לאנשי מילואים ובהם הודעה על גיוס למילואים ללא הגבלת זמן. דובר צה"ל הודיע על כוננות בגבול הצפון, דובר המשטרה הודיע על הפגנות אלימות ביהודה ושומרון, משרד ראש הממשלה הודיע על מינוי מיוחד של דובר הממשלה: יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.
 
בכמה מהאוניברסיטאות קראו סטודנטים המזוהים עם השמאל לצאת לרחובות. הם הושתקו על ידי סטודנטים המזוהים עם הימין. בקמפוסים פרצו קטטות אלימות שבעקבותיהן דווח על עשרות סטודנטים פצועים שהוכו מכות נמרצות ונזקקו לאשפוז. שר החוץ ישראל כץ הצהיר במשדר מיוחד בטלוויזיה שמדינת ישראל תהדוף את כל הניסיונות של המדינות האנטישמיות להתערב במתרחש במדינת ישראל.

השר לשלום הציבור צחי הנגבי ביקש מהאזרחים לתת אמון במדיניות הממשלה. השר לתפקידים מיוחדים גלעד ארדן פנה לציבור הרחב וביקש מצעירים להתנדב למשמר האזרחי ולהפגין נוכחות ברחובות כדי למנוע משמאלנים מרעילי בארות ועוכרי ישראל לנסות לערער את הסדר החדש שהממשלה הלאומית מנסה להשליט. דפיקות בדלת הקפיצו אותי. סדרה של קללות נשמעה מעבר לדלת במענה לשאלה מי זה. הצצתי בעינית, "הצל" המקועקע ושלושה בריונים נצפו בחדר המדרגות. בספרי ההיסטוריה תיזכר 2019 כשנה שבה החל חורבן הבית השלישי.