בוקר טוב, הייטקיסטים. אלף מהם חתמו על עצומה שתבעה מראש הממשלה לתקן את “המצב”. לא טרחתי לקרוא את העצומה. ראיתי את האייטם בערוץ 13. הסתבר ש”המצב” הוא שני צעירים שיצאו לעמק הסיליקון כדי לגייס משקיעים, והסתבר להם שטייקונים לא משקיעים במדינה שבשבתית שמשנה את חוקיה מהיום למחר בגלל אדמו”ר או אייתוללה, עבריין נמלט או עבריין חוזר, או סתם גחמה של מקורב מזדמן. לשני הצעירים שיצאו להאדיר את שם ההייטק הישראלי בעולם הצטרפו “בכירים”, כאלה שכבר עשו מכה של מיליונים, כמו זהר זיסאפל ודב מורן. גם הם חרדים לגורל השקעותיהם בעבר ומשקיעיהם בעתיד, וכמובן לגורל המדינה. שניהם חתמו על העצומה לביבי והתראיינו לטלוויזיה, והשאלה המקוממת היא למה עכשיו. מה קרה היום שלא קרה בעשר השנים האחרונות. כל אחד מהם בלע את הספינים הממשלתיים על איומים קיומיים ותמך בשתיקה במהלכים שהיה ברור לאן הם מובילים.



ובכל זאת צריך לומר, יפה שהתעוררתם, נחמד שאתם מבינים מה קורה, ורק השד יודע מדוע אתם סבורים שעצומה מקושקשת או דמעות תנין בטלוויזיה יטו את הקואליציה הבאה מלהמשיך באותה דרך. אני מבין את ההתפעלות מעסקי ההייטק והסייבר – כסף גדול והעולם בכף היד - אבל בסך הכל מדובר בעסקי האינסטלציה הגלובלית של מערכת צינורות התקשורת בעידן החדש. הם לא העתיד האמיתי במובן של האדם החדש, אבל הכסף שלהם עשוי לתרום לסיכוי לשינוי המצב לקראת הבחירות; כסף גדול שיוזרם לכל מי שמסוגל להביא מנדטים לעומתיים. שמאל דתי, שמאל ערבי, שמאל אדיש, שמאל רוחני או שמאל אלים, שמאל ציוני, שמאל אנטי־ציוני (הם לא גרועים כמו שמציגים אותם ובטח רציונליים יותר מהימין הפרגמטי נוסח בנט וסמוטריץ’). כסף גדול שיופנה נגד המערכת שיצרה את “המצב”, ומשופעת באמצעים ממשלתיים ופרטיים כדי להמשיך ולדחוף את האג’נדה שלה.



רוצים לעשות משהו ממשי? שכל אחד מכם ישים מחצית מהונו כדי להניע מערכת בחירות יעילה, דורסנית, ורצוי כזו שאין לה אלוהים.  חוששים ממגבלה חוקית על תרומות? מול כל חוק כזה יש תקדים ימני דתי לאומני שמפר אותו. שלדון אדלסון מוציא את “ישראל היום”? הדרך להתמודד עם שיטפון הפייק ניוז הזה היא שטיפת מוח של מיליארד דולר (סתם מספר ואולי לא), שירימו בתוך חודש את ישראל מחר לישראל טובה יותר מחרתיים. ומיליונים נוספים לטובת מטה שיאכיל את תקשורת המיינסטרים בחומרים עיתונאיים רלוונטיים, וכמובן השקעות בסיפורים הנכונים שיקברו ציבורית את נתניהו ולהקתו ויהפכו את גנץ ליהודה המכבי ואת איימן עודה לנלסון מנדלה.



אגב, הפתרון של חלק מכרישי ההייטק (בדרכם להיות לווייתנים) הוא להעביר את מרכז פעילותם החוצה. זה לא איום, זו לא הבטחה, זו לא עצומה - זו המציאות.