אני כותב דברים אלה אחרי שעברתי על חומר קשה, מגעיל. הרצאות, מאמרים, עצומות והתבטאויות של ישראלים שונאי ישראל. הם פועלים למען הטלת חרם על ישראל. הבחילה מהחשיפה לשנאה ולטיפשות האלה, המבוטאות לעתים בטון שקט בכנסים אקדמיים, איננה נעימה. 
 
החודש נשלחה עצומה לממשלת גרמניה: "אל תשוו בין BDS לבין אנטישמיות". העצומה מיועדת להניא את גרמניה מלחוקק חוק המגדיר את ה־BDS ואת הקריאות להטיל חרם חונק על ישראל כפי שהם: אנטישמיות. 240 ישראלים, רובם בעלי תארים מפוצצים, חתמו על העצומה. הם מתרברבים שהם משכילים יהודים וישראלים, והם מודאגים מן הנטייה לתייג את "תומכי זכויות האדם של הפלסטינים" כאנטישמיים.

זו פנייה שלהם לבונדסטאג, בית המחוקקים הגרמני, בהתייחס להצעות חוק שהוגשו בגרמניה נגד "תנועת החרם, מניעת השקעות והטלת סנקציות על ישראל" (BDS). הם כותבים: "אנו דוחים את ההצעה המבוססת על הטענה השקרית כי BDS שווה לאנטישמיות. אנו קוראים לממשלת גרמניה לא לאשר את ההצעה הזאת". 
 
עם החותמים נמנה אברהם בורג, אברום בכינוי המתנחמד שלו. בורג היה יו"ר הסוכנות היהודית ויו"ר הכנסת. הוא ינק ממשמני השלטון והשררה, מהמשכורות והפנסיות של מדינת היהודים את כל מה שאדם יכול לינוק. אדם כזה מסייע היום לארגון שרוצה להחרים כל דבר הקשור לישראל, כל אוניברסיטה בה, כל מפעל, כל בנק, כל עיתון, שלא לספק עבודה לישראלי, לא לדבר איתו כלל ולא לתת לישראלי להשמיע את דבריו; ארגון הקורא שלא להשקיע בנו, בהייטק שלנו, בניירות הערך שלנו.

הפגנת BDS בברלין. צילום: רויטרס
הפגנת BDS בברלין. צילום: רויטרס


ארגון שפונה לאמן שרוצה להגיע לישראל ודורש ממנו לסרב לבוא. ארגון שלא מסתפק רק בכך, כי אולי נעמוד בזה, אלא קורא גם להטיל על ישראל סנקציות, זאת אומרת איסור מכירה לה וקנייה ממנה. כל מכונית שמיובאת לישראל ואתם נוהגים בה, היא פשע בעיניו. זו שנאת ישראל מזוקקת וארסית. אנטישמיות, בקיצור. הישראלים המגינים על ה־BDS משתמשים בעצומה במילים "זכויות אדם של הפלסטינים" ביודעם שאין דבר כזה זכויות אדם אצל הפלסטינים או באיזו מדינה ערבית. זכויות אדם לא מעניינות את ה־BDS ואת תומכיהם היהודים. 
 

כדי שתבינו עד כמה שנאת ישראל שלהם קיצונית, אספר על פרופ' רונית לנטין. ישראלית, מרצה באוניברסיטת דבלין, שהצטלמה בחולצה שעלה כתוב: "עשו את ישראל פלסטין שנית". MAKE  ISRAEL PALESTINE  AGAIN.
 
זהו תהליך אפשרי, שכולל בהוראות ההכנה שלו את השמדת מיליוני היהודים בישראל. זו הסכנה, ואפילו עמוס עוז כתב על סכנת חיי יהודים תחת שלטון ערבי בספר הלא נכון שחולק לבוגרי כיתה י"ב בתל אביב ("שלום לקנאים"): "יהודי המזרח, יהודי עיראק, אם היו נשארים שם - ראינו מה קרה ליזידים המוסלמים בעיראק. שחטו את כולם. לא, לא את כולם, סליחה, רק את הגברים. נשים מגיל עשר, תמורת קופסת סיגריות יכולת לקנות אותן". אתם רוצים שימכרו את הבנות שלנו מיד ליד תמורת קופסת מרלבורו? לכך מוביל ה־BDS. 
 
שעה וחצי צפיתי בדיון באוניברסיטת לונדון על ספר של אותה רונית לנטין שמנסה להוכיח שישראל קולוניאליסטית וגזענית. רמה נמוכה של טיעונים ובלי הפסק שקרים. נורא. 
 
לא צריך לקשור בין בנות לאביהן, אבל אזכיר גם את אביטל בורג, בתו של אברהם בורג, ציירת שיש לה ציורים יפהפיים. היא חיה בניו יורק, וכאשר נתניהו עמד לנאום בפני הקונגרס בארצות הברית, היא יצאה להפגין נגדו. לא רק ביבי הרגיז אותה. כואב לה גם שיש נוצרים התומכים בישראל. כאשר הסבירה מדוע היא מפגינה נגד נאום נתניהו, ככה היא הגדירה את הנוצרים האלה במגזין האינטרנטי הניו־יורקי ששמו “+972”: “אוונגליסטים אמריקאים שמונעים על ידי פונדמנטליזם דתי ואינטרסים מפלגתיים מקומיים".

כדוגמה לאופי האינטרסים האלה מובאים בדוח דבריו של יורגן בולר, ראש ‘השגרירות הנוצרית הבינלאומית בישראל”’, והיא מצטטת גם דברים שלו כאדם דתי, הניתנים לפירוש כגינוי למצעדי הגאווה (שכחתי שהפלסטינים דווקא תומכים במצעדי גאווה, ולכן ישראלים כמוה מתייצבים לצדם). 
 

יורגן בולר איננו אמריקאי אלא גרמני (חי בירושלים עם משפחתו בשליחות שהוא נטל על עצמו למען העם היהודי). הוא ודיוויד פראנסוס, מנהיג אוונגליסטי נוסף שחי בירושלים ומייצג קהילות אוונגליסטיות מכל העולם, משגרים לאו”ם פניות רשמיות במחאה על כל חרם נגד ישראל. אחיו של יורגן, גוטפריד, הוא מראשי האוונגליסטים אוהבי ישראל בגרמניה, והוא לוחם שם למען החוק המשווה בין ה־BDS לאנטישמיות. אבסורד: גוטפריד נאלץ להגן על ישראל ועל היהודים בגרמניה, ואנשים כמו יו”ר הכנסת והסוכנות היהודית אברום בורג מפריעים לו.