"מה תעשה איילת שקד?" הפכה לקושיה שנשאלת הכי הרבה פעמים בשבועות האחרונים במערכת הפוליטית, נראה ששרת המשפטים לשעבר הצליחה לייצר באזז סביבה שעדיין לא ברור אם הוא תואם את המציאות או לאו. אבל נראה כי השרה החרוצה מבינה את שווי המניה שלה במערכת הבחירות הנוכחית ולא ששה לממש את האופציה טרם תגיע, לדעתה לשיא שווי השוק.



בינתיים בימין עולות ויורדות הצעות שונות לצירופה של איילת שקד. ההצעה המובילה כרגע ונראה כאחת הריאליות למימוש היא של איחוד מפלגות הימין, על פי הצעה שמקדם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', שקד תמוקם במקום השני עם אופציה לשריון נוסף לאדם שתביא מבחוץ עם הבטחה לקבלת תיק בכיר, ככל הנראה המשפטים, בעוד סמוטריץ' שכרגע נמצא במקום ה-2 יידחק למקום השלישי ואת הדבוקה ימשיך להוביל הרב רפי פרץ יו"ר הבית היהודי. על פניו מדובר בהצעה טובה מאוד שכן היא מבטיחה כמעט במאה אחוז את כניסתה של שקד לכנסת וקבלת תיק בכיר בו היא חפצה. המכשול האפשרי הוא רצונה של שקד לעמוד בראש מפלגה ולא להמשיך לכהן כמספר 2. אם תראה כי הסיכויים לכך אינם גבוהים יש סיכוי כי תתפשר על הצעת סמוטריץ'.



הצעה נוספת היא הליכה משותפת במפלגה שבה היא חברה כעת "הימין החדש" ביחד עם שותפה נפתלי בנט. בתחילת הדרך היה נדמה כי בנט נאות, די בקלות לתת לשקד את ההובלה על "הימין החדש" מפלגה שהוקמה על ידי שניהם בדחיפה חזקה של בנט. כעת מששקד מתמהמהת עם החלטתה לאן פניה מועדות, גורמים הביעו בשבועות האחרונים חוסר סבלנות להמתנה של שקד ולא בטוח שההצעה ההיא עוד עומדת על השולחן, בוודאי שלא באותו מחיר נמוך כפי שהייתה עם ההודעה על יציאה לבחירות.



בנט מודיע תחת כל עץ רענן כי אינו עוסק בחיבורים ובהרכבת רשימה עד ה-15 ביולי, שבועיים לפני סגירת הרשימות לכנסת. בנט ושקד משוחחים דחופות, אך בינתיים השני כבר הודיע כי הוא רץ לא משנה מה תחליט שקד. שרת המשפטים לשעבר חוששת מהרפתקה נוספת לצד בנט לאחר המכה הקשה שחטפו במערכת הבחירות האחרונה שהותירה את שניהם מחוץ לכותלי המשכן.



ההצעה עדיין על השולחן? שקד ובנט. צילום: אבשלום ששוני



לבסוף מגיעה ה"הצעה" מצד הליכוד. שם ישנם חברי כנסת שונים, חלקם מדברים בכנות חלקם תוך מצג שווא, עלך כך שיש צורך לשריין את שקד המפלגה. מוביל את הקו הוא ח"כ מיקי זוהר, מי שנחשב למקורב לראש הממשלה אך גם נוטה להציע הצעות שאינן תמיד מתיישבות במאה האחוזים עם ראש הממשלה. הוא מדבר על הצורך לשריין את שקד, ח"כ ביטן מנגד מודיע שנסתם הגולל על האפשרות הזאת.



כך או כך, נראה כי האפשרות הזאת לא באמת מתקיימת בהתחשב בדם הרע שעבר ועודנו עובר בשצף קצף בין איילת שקד למשפחת נתניהו וביתר שאת רעיית ראש הממשלה, בעקבות אירועים שהתחוללו לפני למעלה מעשור. אחד מחברי הכנסת בליכוד אמר חצי בחיוך חצי ברצינות "אתה יודע מתי שקד תהיה בליכוד? עוד 50 שנה, אתה יודע למה? זה יקרה כשנתניהו יילך לעולמו בגיל 120".