הוא לא אנטישמי, הוא לא פשיסט, הוא לא פרו נאצי, חלילה. אבל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ,יצר הלכי רוח בארה'ב, כשהוא מזין ומעצים ללא הרף אווירה חברתית שהפכה את האנטישמיות מתופעה פסולה ומגונה להתרחשות כמעט מקובלת וזוקפת ראש. טראמפ ניער את הפאשיזם מהאות קין שנצרבה בו מאז מלחמת העולם השנייה והחדיר מחדש את הלאומנות הקיצונית לזירה הפוליטית. טראמפ טלטל וערער את הנוראיות ואת הקטסטרופליות של היות פרו-נאצי. זאת המסקנה הישירה והבלתי נמנעת העולה מההשתלחות שלו בארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות.  
זו מסקנה שרבים בישראל לא יאהבו ויחשבו שהיא עושה עוול לנשיא ידיד, אבל אין שום דרך אחרת להתייחס ולהסביר את ההתנפלות הטוויטרית של הנשיא טראמפ בארבע חברות הקונגרס. לא יישוב ברמת הגולן ולא כיכר על שמו בפתח תקווה יאפילו על המסקנה הזאת ומשמעותה לגבי אישיותו של הנשיא טראמפ ומניעי התנהלותו.
     

שיהיה ברור, ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות הן כל כך לא רציניות, כל כך לא חשובות, כל כך לא מייצגות את המפלגה הדמוקרטית שהן לא שוות אפילו התייחסות תגובה על התבטאויות שהשמיעו, כולל נגד ישראל. אילהאן עומאר, היחידה מביניהן שנולדה מחוץ לארה"ב, בסומליה, היא דמות נלעגת שפרשן בערוץ ציבורי בניו יורק כינה שלשום "מטומטמת".  

חברות הקונגרס הדמוקרטיות. צילום: רויטרס
לפי דיווח שפורסם בניו יורק טיימס, פעילים דמוקרטים במחוז שבו נבחרה, כבר פועלים להדחתה ולהכשלתה בבחירות הבאות לקונגרס בעוד שנתיים. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז שנבחרה ברובע ברונקס, עוררה בשנתה הראשונה בקונגרס תגובות של לעג ובוז מצד מחוקקים דמוקרטיים בעקבות הצעות הזויות שהעלתה.  שתי החברות האחרות, ראשידה טלאיב ואיינה פרסלי, קיבלו שתי דקות חשיפה תקשורתית, נעלמו מהמסך ושקעו באלמוניות.
         
מה שהנשיא טראמפ עשה, שבמחי ציוץ בטוויטר העלה והציב את ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות במרכז הזירה הפנימית. הוא צודק בטענתו שהן מדברות שטויות. אבל הוא השתלח בהן באופן טראמפיסטי כמנהגו ובכך שידרג חברות קונגרס לגמרי שוליות וחסרות השפעה למרכז הזירה. אם כי רק באופן ארעי וזמני. אבל מספיק לעלוב במפלגה הדמוקרטית כולה. יושבת ראש הקונגרס ננסי פלוסי כבר הצליחה להשתיק את הארבע המכונות בביטול מוצהר "יחידה".
בשבוע שעבר, הנמיכה ננסי פלוסי את מעמדן בקונגרס כשקבעה ש"יש להן ארבעה קולות בקונגרס". במילים אחרות, "שבו נא בשקט ואל תבלבלו את הראש". אבל מבחינת הנשיא טראמפ מדובר בנשים, שחומות עור, בנות מיעוטים, ולא רק דמוקרטיות אלא פרוגרסיביות - צירוף תכונות שבעיני טראמפ נוצר במיוחד עבורו כדלק תבערה ליצריו.
         
הכללתו את ישראל בהשתלחות הגזענית שלו נגד חברות הקונגרס והאשמתו שבגינן "ישראל מרגישה שאמריקה הפקירה אותה", היתה לא רק שטותית, מגוחכת והזויה. טראמפ רק הרגיז יותר את יהודי אמריקה, שרובם הגדול והמכריע מתעב אותו. המשמעות המעשית של התקפתו של טראמפ על חברות הקונגרס היא שהוא התחיל את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות 2020. והמאמץ המרכזי של הקמפיין יהיה הסתה, הפצת שנאת זרים, זריעת פחד ופילוג בעם.