הנשיא דונלד טראמפ אמר משהו, סליחה צייץ כמה מלים בטוויטר וישראל קפצה למצב היכון. הוא כועס על ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות, תימרן ודחק
את ישראל לדילמה מיותרת ומגוחכת, האם לאפשר ולהתיר לשתיים מהן ביקור בישראל? גם  לפי התנהלות טראמפיסטית, המאמץ של הנשיא לעורר תשומת לב לקיומן של ארבע חברות הקונגרס, העובדה שהוא העלה והציב אותן בראש סדר היום הנשיאותי שלו ומשקיע באחרונה מאמץ מיוחד, זמן ומרץ, לפרסם את מה שהוא חושב עליהן, טראמפ יצר שיא חדש של גחמנות, של הזיה ושל תעתועים. מרגיז ומעצבן, שהנשיא שירבב את ישראל להתלהמות המגוחכת שלו נגד חברות הקונגרס. 
         
היום חזר הנשיא שוב וצייץ, "הן, (ארבע חברות הקונגרס) צריכות להתנצל בפני ארה"ב וישראל". לא רק שאמריקאים מעטים, אם בכלל, זוכרים בכלל מה

הן אמרו על אמריקה ועל ישראל. מדובר ב-4 חברות קונגרס חדשות, טירוניות, שנוכחותן בקונגרס לא מורגשת, שאין להן שום השפעה לא בקונגרס ולא במפלגה הדמוקרטית.

אבל בשביל הנשיא טראמפ הן מנוף, מכשיר ואמצעי להכפשת המפלגה הדמוקרטית. "מי הן בכלל?", טען לא כבר בכיר יהודי ידוע ומוערך בניו יורק. "הן כל כך לא חשובות, לא מייצגות את המפלגה הדמוקרטית שחבל על המאמץ להגיב להתבטאויות שלהן. הן לא אנטישמיות. הן טיפשות". פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק כינה את אילהאן עומאר "מטומטמת".

 דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


טוב עשה שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר שהודיע בסוף השבוע ש"ישראל תתיר לחברות הקונגרס אילהאן עומאר ורשידה טאליב להיכנס בחודש הבא לישראל". השגריר חתך את הדילמה לפני ששר החינוך הרב פרץ ושר התחבורה סמוטריץ' או שר התקשורת אמסלם הספיקו להגיב על כוונתן של מחוקקות התומכות בתנועת החרם BDS לבקר בישראל ובשטחים. אבל הנימוק שנתן השגריר דרמר להודעתו היה מוגזם ומטעה. "מתוך כבוד לקונגרס האמריקאי והברית הדגולה בין ישראל לאמריקה לא נמנע מאף חבר קונגרס להיכנס לישראל".  
 
על מה הוא מדבר השגריר? לאילהאן עומאר ולרשידה טאליב  אין שום קשר ושייכות לתחום של כבוד לקונגרס ופחות מזה "לברית הדגולה בין ישראל לאמריקה". לא חשוב ולא משנה מתי שתי חברות הקונגרס תגענה לישראל. אפשר לומר ולקבוע מראש, לביקור שלהן בישראל ובשטחים אין שום ערך, שום משמעות. אפס חשיבות. גם לא חשוב מה הן יאמרו בעת שהותן בישראל ופחות מזה חשוב מה יאמרו על מה שראו. היחס אליהן בעת שהותן בישראל צריך להיות צונן ככל שהרשמיות מרשה. 
 
אסור מבחינה מדינית ולא הוגן מבחינה מוסרית שישראל תיגרר אחרי טראמפ ברצון המוצהר ובמאמץ המופגן שלו לנצל ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות חדשות חסרות ידע וחפות מכל ניסיון מדיני כמכשיר להכפשת המפלגה הדמוקרטית – מעוז התמיכה והאהדה לישראל.