תיקונים: שלוש פעמים בשבוע האחרון תוקן ועודכן מחדש המועד הצפוי לפרסום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. תחילה הצהיר הנשיא כי התוכנית תפורסם לאחר הבחירות בישראל. אחר כך, בשולי פסגת ה-G7 תיקן את עצמו והודיע שהתוכנית תפורסם עוד לפני הבחירות. ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, תפס אומץ, סתר את הנשיא והודיע שלשום שהתוכנית תפורסם רק אחרי הבחירות בישראל.
דבר אחד לא ברור - למי מיועדים העדכונים האלה על מועד פרסום. התוכנית שהנשיא טראמפ מגדיר "עסקת המאה"?  את מי בדיוק גרינבלט מבקש לעדכן וליידע? סליחה על חוסר הנימוס, אבל את מי בישראל בכלל מעניין מתי התוכנית תפורסם? איך אומרים האמריקאים Who cares? למי זה בכלל אכפת?
בראש דאגותיו של ראש הממשלה נתניהו זה המאמץ לשכנע את פייגלין לא לרוץ בבחירות. ערב בחירות, גורליות לעתידו הפוליטי, לנתניהו טרדות ומצוקות מעיקות שלא משאירות לו זמן ועניין לדעת את תאריך פרסום תוכנית השלום. נתניהו זקוק באופן נואש לרוב של 61 מנדטים כדי שיוכל להקים את הממשלה הבאה. זה מה שלא קולטים בבית הלבן.


פסגת ה-G7. צילום: Getty Images

 
אם יצליח נתניהו להבטיח רוב כזה, זהו יהיה חיסול סיכויי תוכנית השלום להתקבל. הרוב הזה יתבסס על מפלגות וסיעות הימין. כלומר, פוליטיקאים, שרים וחברי כנסת שרק איזכור המונח "תוכנית שלום" מעלה את לחץ הדם שלהם. איילת שקד הצהירה כבר לפני חודשים אחדים ש"הנשיא טראמפ מבזבז את זמנו על תוכנית שלום". גם העמית שלה נפתלי בנט התבטא פעמים אחדות בסגנון שממנו עלה שתוכנית השלום היא בעיניו סיוט. נשארו בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ. שניהם לא רק מתנגדים ויתנגדו לתוכנית השלום. שניהם יקיימו טקס באחת ההתנחלויות, יבעירו מדורה וישרפו את המסמך עליו תודפס התוכנית.
אם כך, למי למען השם, טורח גרינבלט כל כך לעדכן כל הזמן את התאריך הצפוי לפרסום התוכנית? את מי הוא מבקש לסקרן על הפרסום של התוכנית? את סמוטריץ? את נפתלי בנט? ואולי את אריה דרעי ויעקב ליצמן? לא רק התוכנית. נושא השלום בכלל מעניין אותם פחות מהשלג דאשתקד. נשאר יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. נו באמת. גרינבלט מבשר לו שצריך לחכות קצת יותר עד לפרסום התוכנית, שהוא אבו מאזן, בלי לדעת את פרטיה, מתעב ומגדף.
עד לפני זמן, תוכנית השלום של טראמפ הייתה נושא להערכות ולניחושים בקרב שגרירים ודיפלומטים במרכז האו"ם בניו יורק. לאחרונה התוכנית היא נושא לבדיחות. הנפוצה ביותר היא, שהתוכנית היא אכן "עיסקת המאה". אבל המאה ה-22.