בין אם יפרסם את תוכנית השלום אחרי הבחירות בישראל, כפי שהצהיר לאחרונה, ובין אם לאו, מה שעולה מהצהרות הנשיא טראמפ על מועד פרסום תוכנית המאה הוא שככל הנראה לא ממש אכפת לו מתוצאות הבחירות בישראל. מישהו בסביבתו של הנשיא צריך היה לדווח לו כי ערב הבחירות אף אחד לא מדבר על שלום בישראל, וזה נושא שבכלל לא נידון בקמפיינים של המפלגות בישראל. בראש דאגותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ידידו של טראמפ, ניצבת השאלה איך מבטיחים רוב של 61 מנדטים אחרי הבחירות. על רקע ההתחממות בגבול הצפון, תוכנית השלום של טראמפ נראית כחזון אחרית הימים. 



טראמפ כנראה גם לא מודע להשלכות השליליות שייגרמו לתוכנית כתוצאה מההשתלחות הגסה שלו נגד יהודי ארצות הברית המצביעים למפלגה הדמוקרטית. טענתו, לפיה "מי שמצביע לדמוקרטים אינו נאמן", ערערה את סמכותו והגחיכה את יומרתו להצעת תוכנית שלום הנושאת את שמו. “מי שפוסל כלא נאמנים לישראל כ־80% מיהודי אמריקה המצביעים לדמוקרטים, לא ראוי מוסרית להציע יוזמת שלום למדינת היהודים", אמר מנהיג יהודי בשיחה עם עמיתים. עם זאת, גישושי ההתפייסות עם איראן והתלהבותו של הנשיא טראמפ מאפשרות של מפגש בינו לבין חסן רוחאני הם גורם המעצים את סיכויי התקבלות התוכנית.
 
תוכנית השלום מתגבשת כבר שלוש שנים. חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, שינו את הנוסח לא פעם ולא פעמיים. מהתגובות של גורמים בינלאומיים לחלקים בתוכנית שהודלפו עד היום, נראה כי אין לתוכנית אף תומך, אף אחד שמוכן לומר מילה טובה עליה. בפסגת שבע המדינות המתועשות, הג'י־7, שהתקיימה לאחרונה, שמע טראמפ מהמארח, נשיא צרפת עמנואל מקרון, הסתייגות חריפה מתוכנית השלום. מקרון גם הבהיר לטראמפ שיש לו יוזמת שלום משלו שהוא מתכונן לפרסם. גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התבטאה נגד התוכנית.
 

הסדנה הכלכלית שיזם ג'ארד קושנר, והתקיימה בבחריין, לא הניבה עד היום שום תוצאה משמעותית. לדברי מקורות במרכז האו"ם, אף מדינה מבין אלה שהשתתפו בוועידה בבחריין לא הבטיחה את השתתפותה כתורמת לסיוע הכלכלי לפלסטינים שנידון בוועידה. 
 
כישלון של יוזמה מדינית איננו בושה ליוזם. כל נשיא וממשל אמריקאיים מאז ממשל הנשיא רייגן גילו מעורבות פעילה במאמץ להשיג פתרון מדיני לסכסוך הישראלי־פלסטיני. כל שר חוץ אמריקאי השקיע מאמצים גדולים במטרה לתווך בין ישראל לפלסטינים. כולם נכשלו. אבל הכישלון לא פגע בתדמיתם ולא ערער את מעמדם בהיסטוריה המדינית של ארצות הברית. הפעם זה עלול להסתיים אחרת.