התקיפה בסוריה, סמוך לגבול עם עיראק, אינה התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל. רק לפני כשבוע התפרסמו צילומי לוויין שתיעדו מתחם של בסיס גדול שהולך ונבנה באזור זה, כחלק מההיערכות המבצעית של כוחות המיליציה האיראנית הפועלת בסוריה ובעיראק. על פי ההערכות, מדובר בבסיס גדול במיוחד שאמור גם לשמש כמרכז לוגיסטי גדול.

בתקיפה הלילה שמיוחסת לישראל היו גם הרוגים רבים לכוחות המיליציה הפרו-איראנית, שהיא למעשה חלק מכוח קודס האיראני, כך דווח בתקשורת בסוריה וברשתות החברתיות.
פיגוע הרחפנים שסוכל על ידי ישראל היה אמור להיות בבחינת פעולת תגמול איכותית של כוח קודס האיראני, זאת באמצעות פעילי טרור לבנונים הפועלים באופן ישיר תחת פיקוד כוח קודס. הפעולה הזו, לעומת ירי הרקטות הכושל לפנות בוקר, תוכננה כפעולת איכות.

בניסיון לשגר את הרקטות היום, ניסו למעשה כוחות המיליציה להוציא לפועל תגובה מהירה על הפעולה המיוחסת לישראל, זאת בשונה ממקרים קודמים, בהם פעולות התגמול נכשלו ברובן המוחלט, כאשר בוצעו זמן רב יותר לאחר הפעולות המיוחסות לישראל.
נסראללה. בישראל נערכים לתגובת חזבאללה. צילום: רשתות ערביות
נסראללה. בישראל נערכים לתגובת חזבאללה. צילום: רשתות ערביות
מוקדם לקבוע האם מדובר בדפוס פעולה חדש, שעל פיו המיליציות הפרו איראניות ינסו לבצע ירי תגובה לאחר תקיפות המיוחסות לישראל. בכל אופן, האירועים בצפון הלילה ממחישים כי למרות שרמת המתיחות לאורך הגבול עם חיזבאללה ירדה, עדיין המצב בצפון מתוח מאוד. מעבר לאירועים הלילה, בישראל שומרים גם על כוננות גבוהה לאפשרות שחיזבאללה יממש את איומיו בדבר תגובה על התקיפה המיוחסת לישראל בדאחיה, כאשר הכוננות בהקשר הזה קשורה בעיקר למודיעין ולחיל האוויר. ההערכה הזו ממוקדת בעיקר כנגד ניסיון לבצע פיגוע ראווה באמצעות כלי טייס בלתי מאויש. 
האירוע הלילה אינו קשור למתיחות הזו עם חיזבאללה, ולעומת התגובה של חיזבאללה בעקבות חיסול הפעילים הלבנונים, כשמדובר בהרוגים של מיליציות איראניות בארגון השיעי לא ממהרים להתערב. 
במידה ואכן ישראל היא זו שביצעה את התקיפה המיוחסת לה הלילה, ישראל למעשה מסמנת כי גם לאחר האירועים האחרונים היא אינה מתכוונת להוריד את הרגל מהגז בפעולות כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה ובעיראק, גם כאשר אנחנו מתקרבים לערב הבחירות בישראל.
שמונה ימים לפני שאזרחי ישראל יתייצבו בקלפיות, המתיחות בצפון ובדרום עדיין גבוהה מאוד, כך שנראה כי בימים הקרובים הנושאים הביטחוניים ימשיכו ללוות את מערכת הבחירות.