על פי הסקרים, ובהנחה שלא תוקם ממשלת רוטציה נתניהו־גנץ, שהיא הממשלה השפויה היחידה האפשרית בעיניי, אין סכנה ממשית משמאל, אלא אם כן ליברמן יחבור כביכול לערבים ויקים עם גנץ ממשלה אנטי־ציונית. זה לא יכול לקרות. ליברמן לא ילך עם האג’נדה הערבית, ממש כפי שיהדות התורה לא תלך עם לפיד. 
למעשה, קיימת רק סכנה אמיתית אחת, והיא לגמרי סכנה מימין: הקמת ממשלת 61 של נתניהו, שאם תיכון בעקבות הבחירות, היא עלולה להוביל למלחמה בצפון ולהמשך הטילים בדרור, להגביר את שלטון הרבנות (בכל תחומי החיים האפשריים, מגיוס עד גיור ומאיסור עבודות חיוניות בשבת לאיסור נסיעה לים), לסרס את המוסדות הדמוקרטיים והמשפטיים, להחריף את הקרע עם יהדות ארצות הברית, לצמצם את העלייה לישראל, לגרש מבקשי מקלט שנמצאים איתנו כבר עשר שנים ועובדות פיליפיניות, שילדיהן בגרו במערכת החינוך הישראלית.
בקיצור, ערלות לב קשה. נדמה לי שזהו החזון האפל של שלטון הימין אם יתממש. חזון של גירוש ואפליה, של תוקפנות מלחמתית, שעלולה לזעזע את עצם קיומנו, חזון של משטר עשירים שדורס את העניים. איילת שקד, לצד החזון הליברטריאני של משה פייגלין, לצד בנצי גופשטיין, שגם אם נפסל על ידי בית המשפט, רוחו שולטת עדיין בעוצמה היהודית הגזענית, לצד שפי פז ומאי גולן. 

לכן, אם ישיג נתניהו את המנדט ה־61, הלך עלינו. זו הסכנה המיידית האורבת לפתחנו ממש. מימין, לא משמאל. ואני מבקש לומר לקוראים שאני מתנחל ותיק למדי (עשר שנים בהתנחלות נופים, ליד אריאל, התנחלות טהורה בלב הגבעות הבתוליות של השומרון, שלא נישלה איש), והמשך ההתנחלות בארץ ישראל חשוב בעיניי באופן מוחלט, לצד ההתיישבות הערבית. ואני בהחלט בעד הבטחתו של נתניהו כי לא יפונה אף ישראלי ואף פלסטיני, אבל עם בן גביר וליצמן מימין, כולנו עלולים להיות מפונים מכאן, כי המהות הישראלית תקרוס, ואיתה יחד חס וחלילה מדינת ישראל כולה. זאת הסכנה האמיתית. 
היחיד שיכול למנוע את זה הוא ליברמן, אם יחליט כי מול איום ממשלת הימין החרדית, הוא יהיה מוכן למרות הכל לחבור לממשלת מיעוט של גנץ שהערבים לא יוכלו להצטרף אליה (כי אינם מסכימים להגדרתה היהודית העברית של מדינת ישראל), אבל יוכלו לתמוך בה מבחוץ. אבל כן, בממשלת מיעוט כזו, בני גנץ יכול להיות ראש ממשלה הוגן, גבי אשכנזי שר הביטחון, ליברמן שר האוצר, יאיר לפיד שר החוץ, משה יעלון השר לביטחון פנים או חינוך, עפר שלח שר הפנים, עומר ינקלביץ’ שרת הדתות, מיקי חיימוביץ’ השרה להגנת הסביבה, חילי טרופר שר החינוך, רם בן ברק שר החקלאות וכו’. כל זאת בתנאי כמובן שנתניהו לא יספיק להכריז על מצב חירום ולבטל הכל. גם זה עלול לקרות.