החלטת ראש הממשלה נתניהו לא להשתתף בעצרת השנתית של האו"ם הנפתחת בשבוע הבא בניו יורק, היא החלטה נכונה ונבונה. לא רק מהבחינה המקומית, כלומר לא רק בגלל אילוצים שתוצאות הבחירות כפו על נתניהו. זאת החלטה במקומה, משום שלהשתתפותו של נתניהו במושב של העצרת הכללית ולנאום שהיה נושא במועד שנקבע לו, יום ששי ה-27 בספטמבר, לא היו משמעויות מדיניות ונוכחותו בניו יורק לא היה מניבה שום רווח מדיני לישראל.
גם הפגישה שאמורה היתה להתקיים בניו יורק בין נתניהו לנשיא ארה'ב דונלד טראמפ לא צפויה היתה להניב שום מובן מהותי או רווח פוליטי. נתניהו לא הפסיד ולא יפסיד מאומה מהעדרו הפעם מהכינוס העולמי השנתי של המדינות חברות האו"ם. הוא אולי אפילו הרוויח וחסך אי נעימויות מהחלטתו, הראשונה מאז 2010, לא להשתתף בעצרת השנתית של הארגון העולמי.
ראשית, על רקע תוצאות הבחירות והעובדה שנתניהו לא השיג אף אחת ממטרותיו ואף אחד מרצונותיו לא התגשם, הוא היה נתפס בניו יורק ומתקבל במסדרונות בניין האו"ם כמפסידן, כלוזר בלשון המקום. תדמית מאוד לא מחמיאה במתחם צפוף נשיאי מדינות, ראשי ממשלות ומדינאים בכירים. גם אם מטעמי נימוס כמה ראשי ממשלות היו מסכימים להיפגש עם נתניהו בשולי העצרת, הוא לא היה משיג הרבה אם בכלל בשיחות שעליהן היתה מעיבה עובדת מצבו הפוליטי המסובך ועתידו המעורער כתוצאה מתוצאות הבחירות.

ביטול פגישה עם הנשיא טראמפ נראה במבט חטוף הפסד. אבל האמת היא שנתניהו נחלץ ממצב לא נעים מאי קיומה של הפגישה. לפי דיווחים הרווחים במרכז האו"ם שקיבלו אישור מגורמים בושינגטון, הנשיא טראמפ מאוכזב מאוד מכישלונו של ידידו נתניהו בבחירות ומאי הצלחתו להשיג רוב להקמת ממשלה שתהיה מקובלת ורצויה בעיני רוב הישראלים. בבית הלבן רואים ומפרשים את תוצאות הבחירות כמהלומה לסיכויי ההתקבלות של תוכנית השלום. גורמים במרכז האו"ם, מעריכים שהנשיא ישקול לגנוז את התוכנית ולפרסמה בתקופת כהונה שנייה. בשיחה עם טראמפ, נתניהו היה קרוב לוודאי ננזף על כישלונו.
 
נשאר נאום נגד איראן שנתניהו היה נושא במושב העצרת הכללית אם היה משתתף בו. נאום חריף, תקיף, שהיה מרשיע את איראן לא רק כמי שלא ויתרה על שאיפות הגרעין שלה אלא כמי שאחראית ואשמה בהסלמת והידרדרות המצב באזור, במיוחד על רקע הפצצת מתקני הנפט בסעודיה. אבל שוב, בגין התערערות מעמדו בזירה הפנימית והאיום על עתידו הפוליטי, הנאום נגד איראן לא היה מעורר עניין מיוחד ורושמו היה מתאדה מיד.